131

Re: Claude Nitelet

Merovinger wrote:
  • De achterbank van de Golf die gebruikt werd bij de overvallen in Eigenbrakel en Overijse werd verborgen teruggevonden in een waterput op enkele meters van de serres van zijn schoonvader in Hoeilaart. Ook hier is dit volgens Nitelet een toeval.

Het is nu bijna 4 jaar na het media optreden van de stervende Nitelet. Hij was zo stervende dat hij enkele jaren na zijn optreden nog coke aan het dealen was.

Dit element van de achterbank (ook de andere van zijn verklaring) is misschien interessant om nader te bekijken. In de kamer met bewijsstukken zijn verschillende achterbanken te zien. Zou één van die achterbanken de achterbank kunnen zijn die gevonden is in de waterput?

Die kans is heel groot, en als dit zo is, van welke Golf is die dan? Er zijn 2 à 3 ontbrekende achterbanken die uit een Golf komen die mogelijks in aanmerking komen. Die van de Golf van Plancenoit uit '83, de niet gekende overvalwagen uit '85 en de Erps Kwerps Golf.

Als men een achterbank vindt hoe zou men kunnen weten dat die uit de onbekende overval-Golf van '85 komt? Wat als die achterbank die gevonden is in de waterput die van de Plancenoit zou zijn? Die van Erps Kwerps kan ook, maar moest het die van Plancenoit zijn, vallen toch wel enkele puzzelstukken op hun plaats.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

132

Re: Claude Nitelet

Een extra element ook is dat de kans heel groot is dat hij iets of het onderzoek naar hem met het vinden van de zakken in 86 te maken heeft waar er ook veel elementen inzaten van Nijvel. De Saab werd ook in zijn buurt gestolen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

133

Re: Claude Nitelet

Nu is het vaak zo dat dezelfde wagens door een iets andere uitvoering verschillende uitvoeringen van zetels hebben. Of het toen al zo was ... geen idee, te jong daarvoor. Misschien weten anderen dit wel?

134

Re: Claude Nitelet

Ja Leaks, dit is het hem juist. De enige Golf waar men zeker van is dat die bij een Bende-overval gebruikt is en waar er het ook zeker van is dat de zetel ontbreekt, is die van Plancenoit. Als men niet met zekerheid weet welke Golf in '85 gebruikt is, kan men ook niet weten of de zetel die ze vinden in de waterput van de '85 Golf is.

Dus de kans is heel groot dat het uit de wagen van Plancenoit komt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

135

Re: Claude Nitelet

the end wrote:

De enige Golf waar men zeker van is dat die bij een Bende-overval gebruikt is en waar er het ook zeker van is dat de zetel ontbreekt, is die van Plancenoit.

Je vergeet de in Ohain gestolen VW Golf.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

136

Re: Claude Nitelet

Ja, dit staat niet in mijn post omdat van de Ohain-Golf eerst de achterbank gevonden is op de parking in Beersel en pas daarna de Golf. Dus die kan niet in de waterput gezeten hebben.

Het zou misschien ook een verklaring kunnen zijn voor de achterbank op parking van Beersel. In de zin dat die misschien ook ergens achtergelaten is bij iemand en dat die erna op de parking gelegd is door de personen waarbij die achtergelaten was.

Het is allemaal giswerk over de achterbanken, maar aan de hand van verschillende redenen acht ik de kans heel groot dat het die van Plancenoit zou zijn. En dat zou verschillende puzzelstukken op hun plaats doen vallen. Nitelet had een café op 2km van Nijvel. De achterbank is in de buurt van Hoeilaart gevonden en de Saab op 500m van zijn deur. Hij sprak af in Halle met zijn vrienden.

Hij is één van die figuren die makkelijk te linken zijn met de bende rond Haemers en De Staerke, maar ook SAC. En para geweest, zou hij bijvoorbeeld Guy van Vinck of Vincent Louvaert gekend hebben? Ik verdenk hem ook betrokken te zijn of zelf als dader van de reeks inbraken in '81, de "Watergate in Brussel".

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

137

Re: Claude Nitelet

Hier zie je een lijst van te leveren interieurs voor de VW Golf 1 » www.doppel-wobber.de

Let wel dat niet elke combinatie mogelijk is. Ik heb even de foto opgezocht van de bewijskamer met de achterbank (dit is dus 1 achterbank; het zitgedeelte en het ruggedeelte en dus niet twee banken samengevouwen). Deze bank is van het type KL (» www.mecatechnic.com), geleverd vanaf modeljaar 1981 en enkel op GTI's. Volgens mij was dit type interieur niet leverbaar op GTI's met een lichte kleur (wit/zilvergrijs/...) maar dat weet ik niet 100% zeker.

138

Re: Claude Nitelet

Ja Mel, je hebt gelijk. Er staat een foto van de achterbank in het topic over de achterbank van Beersel. Die is uit de wagen van Van Camp. Er hangt een heel bizar verhaal vast aan de achterbank. Wat als Nitelet het over die achterbank heeft en hij of iemand uit zijn omgeving (zijn schoonvader) de tipgever was? Vincent Louvaert is ook niet ver uit de buurt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Claude Nitelet

Het achterbankverhaal wordt in Beetgenomen (Hilde Geens) als volgt weergegeven:

"De achterbank van een wagen die de bende gebruikt had bij de raids in Overijse en Eigenbrakel, werd opgedregd uit een waterput op een paar passen van de druivenkassen van zijn schoonvader in Hoeilaart. Ook toevallig."

De schoonvader van Nitelet woonde dus in Hoeilaart en was fruitteler. Dan vraag ik me af of hier geen verband is met de hoogbejaarde man die onlangs op zijn sterfbed Jef Vermassen wilde spreken. Dat was ook een fruithandelaar uit Hoeilaart. Misschien ook de schoonvader van Nitelet in die dagen? Of is dit ook weer toeval - zoals schijnbaar alles bij Nitelet?

140

Re: Claude Nitelet

Over de vele kogelsporen in hoofd en rug van Nitelet: zou hij veel Russische roulette hebben gespeeld in een niet fatale variant? Met de grootste zotten van de groep Dyane? met Gérald Damseaux? Met kreupele x en met kreupele y?

Ben wrote:

Het onderzoek wijst uit dat de bende Nitelet-Savonnet afspraken maakte in Halle om andere benden te ontmoeten, ondermeer met groepen uit Frankrijk en Denemarken.

Dan wordt de recente piste van de Franse bende rond de broers Sliman ook interessant!