11

Merovinger wrote:

Het restaurant 'Le jambon' was gelegen op de hoek van de Steenweg op Charleroi en de Berckmansstraat te Sint-Gillis op een boogscheut van de beruchte parkeergarage Beau Site »  Google Maps

Over 'Le Jambon' nog volgende info uit het rapport-Godbille:

Le Dr. C. [naam afgekort] est-il parent du notaris C. [naam afgekort], de résidence à Lessines, cité dans le cadre du dossier 10.99.554/75 mettant en cause H. Haelterman concernant un immeuble sis 57-59 Chaussée de Charleroi, Sint-Gillis, maison portant l’enseigne "Le Jambon", faisant partie de la succession W. [naam afgekort] Jeanine dont le brasseur Haelterman était locataire et pour laquelle un prêt a été accordé en 1974 par la SA Banque Copine à la SPRL Pasmar?

Cet établissement, repris ultérieurement par Dodak Ramadan (associé à M. Brahim Sinanaj, ancien lieutenant de Michel De Wit) a été incendié à coups de cocktails molotov.

Bron: Rapport Godbille

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Share

12

Alain Moussa over Ramadan Dodack:

Kunnen we het hebben over Ramadan Dodack?

“We hadden ruzie, dat was in 1985. Ik heb hem een pak slaag gegeven, hij belandde in het ziekenhuis (met 47 hechtingen, DDC) en stuurde daarna een paar van zijn mensen op me af in l’Aigle d’Or, die bar in Sint-Joost. Daar hebben ze die kogel in mijn rug geschoten.”

Een paar maanden later werd Dodack bij hem thuis doodgeschoten.

“Ik weet niet wie dat heeft gedaan. De één zegt dat het zijn vrouw was, nadat die had ontdekt dat hij zijn dochter misbruikte. De ander zegt dat het een politieman was. Ik zat toen in de gevangenis, dus ik was het niet.”

U zou de opdracht gegeven kunnen hebben.

“Zo staat het in al die boeken. Bon, mocht dat zo zijn, dan zou ik het natuurlijk niet zeggen. Maar het ding is: ik zat er voor niks tussen. De ruzie dateerde van ruim een jaar eerder. Ik had ontdekt dat hij voor de Staatsveiligheid werkte. Hij had veel contact met Albanese handelaars die in die tijd in Brussel een revolutietaks hadden. Ze moesten een deel van hun inkomen afstaan om de revolutie in Kosovo te financieren.”

“Ik kon erin komen dat de Staatsveiligheid zoiets in de gaten wilde houden, maar dat gaf Dodack niet het recht om mensen te verlinken. Bevriend zijn met zo iemand, dat was slecht voor mijn handel.”

Lees hier het hele interview met Alain Moussa » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Share