11

Re: Ghislain Hinderijckx

Ben wrote:

Achteraf werd gezegd dat het gerecht meende dat de plaats van de terechtstelling "toevallig" gekozen was door de moordenaars. "Het had evengoed elders kunnen zijn. De daders hebben Hinderijckx ontvoerd en toerden vermoedelijk enkele uren met hem rond vooraleer hem dood te schieten."

Straf dat de andere artikels stellen dat de plaats niet toevallig gekozen was.

12

Re: Ghislain Hinderijckx

Als ik zie dat de onderzoeksrechter ter plaatse toen ook al Yves Van Maele was zou ik toch mijn twijfels hebben over de kwaliteit van het gevoerde onderzoek en over de 'toevalligheid' van Veurne als uitgekozen locatie om hem uit te weg ruimen. Is zeer berucht in de streek, al decennia lang. De laatste jaren (zeer) veel in het nieuws geweest, ff googelen zou ik zo zeggen. Zeer nauwe banden met de onderwereld, als hij er zelf geld aan verdiende was er van alles mogelijk. 

En over de rechtbank van Veurne gaat er een zeer sterk gerucht de ronde dat er vroeger ook leuke seksfeestjes plaats vonden in een speciaal daar voorziene ruimte.

Re: Ghislain Hinderijckx

Waarom rij je het halve land door, steek je ondertussen nog een vluchtauto in brand, om uiteindelijk het lijk boven op een zandbergje achter te laten? Toeval? Men zou beter de vraag stellen; wat moest hij tonen. Zat hij gebukt toen hij het schot in zijn rug kreeg?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Ghislain Hinderijckx

Jean Vandenabeele, de hoofdverdachte van de moord op Vandeuren was ook een van de verdachten van de moord op Hinderijckx.

Re: Ghislain Hinderijckx

Als de beste man informant was, vraag ik me af wat hij verklaart had over de Bende van Nijvel.

Re: Ghislain Hinderijckx

Wat zou het motief zijn van Vandenabeele als hij het al gedaan heeft?

Hinderijckx is gefolterd voor zijn dood. Als zijn info met Waver te maken heeft dan is het misschien geen toeval dat Vandeuren een x aantal maand erna sterft. De kans is toch wel heel groot dat Hinderijckx ook eerst langs Oostende moeten gaan is en ergens aan de kust gefolterd geweest is. Dus het milieu rond De Pomp moet zich in 88/89 geviseerd voelen. Het is vanuit Paraguay dat Bultot de show Vandeuren opzet. Er zijn bepaalde onderzoeksdaden en verklaringen voor de dood van Hinderijckx die misschien een verklaring kunnen zijn, en die leggen een link tussen Waver, de aanslag op Vernaillen en infiltratie in drughandel door gekenden van WNP onder andere.   

De kogelhuls in de brandhaard van 85 die een link legt tussen Bultot en Waver als waarschuwing is niet zo maar iets. Zeker als men de doden in 88 rond Waver bekijkt. Vandeuren die duidelijk bultot vernoemd bij het overladen van wapens krijgt in 85 via de brandhaard in het Bois de la Houssière een waarschuwing met een link naar Oostende.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

17

Re: Ghislain Hinderijckx

Ben wrote:

Bovenstaand artikel had in dezelfde krant nog een vervolg:

Tipgever van de rijkswacht geliquideerd te Veurne

Toen de Veurnse postbode [naam niet overgenomen] zaterdagmorgen omstreeks 7u30 met de krant op weg was naar de hoeve van [naam niet overgenomen], Proostdijkstraat, ging hij langs een stuk doodlopende weg in het verlengde van de Albert I-laan, zoals hij dat gewoonlijk deed om de hoeve te bereiken. Op dit verlaten terrein staat de keet van het Ministerie van Openbare Werken, waar een staf van deskundigen werkt in verband met de aanleg van de A18. Nog daarachter liggen hopen grint en zand en staat een kraan van de firma Aswebo.

Welke deskundigen werken er nu in een keet?

De hopen grint en zand liggen er nog steeds. Het is eigenlijk geen 'terrein' maar een stuk tracé van een nooit voltooide buitenring rond Veurne vermoed ik. Wie zich verveelt, kan altijd een keer proberen nagaan of Notaris Lefère destijds de onteigeningen heeft geregeld. Was hij niet van die kanten ergens? voor hij door VDB naar Brussel werd gehaald.

18

Re: Ghislain Hinderijckx

Ghislain Hinderijckx is gevonden op een berg kiezels op een werf van Aswebo. Kiezels komen meestal van de steengroeve van Lessines! Zou er geen link zijn aangezien nu zeker is dat de Bende van Nijvel daar actief was.

Re: Ghislain Hinderijckx

Ik denk dat de kiezels van Lessines wel in alle uithoeken van het land zijn terug te vinden.

Of was het sluikstorten?

20

Re: Ghislain Hinderijckx

Wat ik wil zeggen is dat ze zijn lichaam daar gelegd hebben om af te schrikken.