341

Merovinger wrote:
the end wrote:

In de nota's van Willy Acke, 28/3/89, blz. 10:

8410 19/9/1983, GP Aalst.
Laffineur dringend te verhoren! brengt relatie Lekeu m. Temse op andere wijze mogelijk.
Voorleggen foto's van WNP-leden

Ik weet niet of beide regels in rechtstreeks verband met elkaar staan. Maar de eerste regel, die 8410, is waarschijnlijk een postcode die dan van Wenduine zou zijn. De datum: 19/9/83, een paar dagen na Nijvel maar er wordt naar de GP van Aalst gebeld, dus gaat die telefoon vermoedelijk over Temse. De Saab is voor Nijvel in Gent gezien, komende van de kust?

the end, je hebt de datum verkeerd overgeschreven. Het moet 13/9/1983 zijn dus de juiste tekst is:

- 8410 19/9/1983, GP Aalst.
- Laffineur dringend te verhoren!! -> brengt relatie Lekeu - Temse op andere wijze mogelijk.

the end wrote:

Heeft iemand een idee wat die 8410 zou zijn, en is mijn redenering juist.

Die 8410 zou ook een PV-nummer of dossiernummer kunnen zijn van de GP Aalst.

Na veel kritische overwegingen acht ik de kans wel eens heel groot dat dit een postnummer kan zijn. Of de notities rechtstreeks in verband staan weet ik niet maar er zijn een paar merkwaardigheden die misschien via De Pomp een verklaring kunnen geven. Er zijn verschillende elementen die het onderzoeken waard zijn. Maar bijvoorbeeld Daniel Van Custem kwam in De Pomp, is herkend in Temse en had dezelfde koplampen als de gestolen Saab in zijn bezit. Beijer ook klant van De Pomp, via Belcar en Angelou komt men bij de kompanen van Farcy uit aan de kust. 

Is het toeval dat Daniel Van Cutsem aan De Pomp, de Saab en Temse te linken is en dat Murat de Porsche van Van Camp steelt? Beiden kwamen veel in Zemst = Hofstade, dit is niet ver van Londerzeel waar ook WNP-leden kwamen. En dan Lekeu en Temse plus WNP-leden.  

Als men dan de nacht na Nijvel en de weken erna bekijkt, waar zouden de daders verbleven hebben een paar uur in de nacht? 

Misschien spring ik wat van de hak op de tak of schrijf ik onduidelijk, maar wat als dit om een anonieme tip gaat vanuit de kust, en het zou een verband over De Pomp kunnen leggen naar Daniel van Cutsem en of Belcar en Latinus en Lekeu?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

342

the end wrote:

Na veel kritische overwegingen acht ik de kans wel eens heel groot dat dit een postnummer kan zijn.

8410 is ook de postcode van Steinfort in Luxemburg, maar ik denk niet dat het een postcode is. Op 9 oktober 1985 legde Gaston Laffineur een verklaring af tegenover onderzoeksrechter Schlicker. Het eerste contact tussen Laffineur en de getuige was echter een jaar voordien. Ik weet niet zeker of het exact een jaar eerder was, maar oktober 1985 min 12 maanden is oktober 1984 (ofwel 8410). Ik zou dus niet te veel zoeken achter die cijfers.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

343

8410 13/9/1983, GP Aalst.

Die 8410 kan van alles zijn, en is maar een klein element. Wat het ook is, het heeft te maken met 13/9/83, 3 dagen na Temse en de GP van Aalst. In die context is het meest logische een postnummer maar het maakt niet zoveel uit. Via dit gegeven kwam ik de verbanden met Daniel van Cutsem en Temse weer tegen waar De Pomp een rol in speelt.

Laffineur dringend te verhoren!! -> brengt relatie Lekeu - Temse op andere wijze mogelijk.

De getuigenis van Laffineur gaat over de contacten van Jandrain met Latinus eind 1981 begin 82, dus over een eerdere periode. Jandrain kreeg opdracht om in een drugsmilieu te infiltreren. In dezelfde periode kregen Libert, Lammers en Co geheime opdrachten om supermarkten te observeren. Jandrain legt in zijn verklaringen later een link met de diefstal van de vesten en geheime groepen rond WNP. Op 15/9 is er de verklaring van VMO en EPE dat WNP en Libert geïnfiltreerd werden door buitenlandse diensten. op 16/9 word de Saab mogelijks gezien aan de E40 in Gent.

344

Merovinger wrote:

Libert werd nl. pas drie dagen later, op 13 september 1983, op straat gevonden en aangesproken in verband met de diefstal van de NAVO-telexen. Diezelfde dag nog werd hij van zijn vrijheid beroofd. Hij verbleef in de gevangenis tot 24 januari 1984.

Wat moeten we trouwens denken van het feit dat Michel Libert op 10 mei 1989 contact opneemt met de Delta-Cel van de BOB van Dendermonde om meer informatie te geven over de feiten die zich in Temse hebben voorgedaan?