71

Inderdaad dus het plakken van namen op (bepaalde) robotfoto's leidt tot niets (misschien moet men de vraag dan beter ook niet meer stellen). Ik veronderstel dat we daar dan beter allemaal mee stoppen en ons allemaal terug concentreren op onder andere de informatie uit de twee Bendecommissies, het verslag van de BOB waver, het rapport Godbille, de verklaringen van Damsaint, het PV van Noël (Libert), het Atlas-rapport en enkele van de betere boeken en artikels.

En dan blijkt dat we ook via Nitelet en zijn kompanen weeral  bij dezelfde bij de Belgische misdaadtop uitkomen (aan een internationaal opererende misdaadorganisatie gelinkt) die zich bezig hield met (politiek gepatroneerde) wapenhandel, drughandel, goudhandel, chequezwendel, kunsthandel, enzovoort.

De politieke beschermheren roomden een deel van de opbrengst af voor partijfinanciering en voor eigen gewin, de Belgische misdadigers verkochten de drugs en de wapenhandelaars verkochten wapens in onder mee Libanon en Iran. Dit alles onder het toeziende oog van geheime diensten. zoals Mossad en CIA.

Alleen blijft nu het probleem; hoe haal je uit dit kluwen het motief of de motieven van de acties van de Bende van Nijvel? Het feit alleen al dat we hier na 35 jaar nog altijd geen duidelijkheid over hebben is misschien op zich veelzeggend. Een goeie vraag lijkt me ook: wie had wie in zijn tang zitten? Of moesten ze allemaal voor elkaar zwijgen?

Wie het weet mag het nu zeggen ...

Pimper, wapens, drugs, politiek enz. We kunnen stellen een miljardenhandel, ook al in die jaren. Maar waarom overvallen op supermarkten, het ombrengen van onschuldige mensen, ja zelfs kinderen? Wat zijn de onverklaarbare voordelen van deze zinloze acties? Ben bang dat we er op deze manier nooit achter gaan komen. Alleen de moderne hulp middelen zullen mischien nog licht brengen in deze duistere periode. Verwijs ook nog naar het draadje dat Merovinger vandaag geplaatst heeft » Forum

Over de onbekende foto of tekening van een paar post terug. Dit is de enige robotfoto waar er zoveel detail in zit. Vooral de schaduwen doen mij vermoeden dat dit ofwel een foto is of een tekening gebaseerd op een foto.

De overval in Waver staat niet veraf van internationale drugs- en wapenhandel. De latere supermarktovervallen zullen de heren van CEPIC wel goed uitgekomen hebben, dit voor verschillende duistere redenen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Mijn gedachte zijn altijd geweest: opdrachtgevers - organisators - uitvoerders. Opdrachtgevers uit de uiterst rechtse hoek, organisators uit hoek rijkswacht (distributie auto's-wapens -schuilplaatsen), uitvoeders gepakte boefjes.

Alle Bende-feiten hadden een doel, een zogenaamde hitmarker. Probeer die te ontrafelen, begin met het gecreëerde ruis weg te laten (excuses voor de nabestaande voor het woord ruis). Als dat lukt, probeer de puzzel passend temaken. Zal mij niet verbazen dat het ging om het elemineren van belastende zaken.