21

Re: Patrick Pilarski

Als ze effectief wapens vinden in de vijvers van Adinkerke dan vermoed ik dat deze persoon nog in leven is en aan het praten is en gaan ze nu zoeken om te kijken dat hij de waarheid spreekt. Indien ze wapens vinden zal hij wel op de een of andere manier als spijtoptant een nieuwe identiteit krijgen en hebben de speurders met de zoekactie te lekken nu druk gezet op de andere daders.

22

Re: Patrick Pilarski

Bestaat er een robotfoto van de lange (grote) man die gewapend gespot is aan de steengroeve van Lessines. Aangezien deze man blijkbaar instond voor het dumpen van de Bende-wagens.

Re: Patrick Pilarski

Heb ik nooit iets van gehoord. Wie beweert dit?

Veel criminelen zullen in paniek geslagen zijn na Aalst en uit vrees voor huiszoekingen bepaalde wapens en wagens verstopt of gedumpt hebben. Daarom is er nog geen verband. Het kan... maar is geen vaststaand feit.

Voor de gewone overvaller was de Bende van Nijvel een ramp, strengere controles aan warenhuizen, op de weg, mogelijke huiszoekingen.

Re: Patrick Pilarski

Het is opmerkelijk dat Pilarski en Maud Sarr eind '84 overvallen doen om aan geld te komen, waarschijnlijk voor hun verslaving. Ik ga er vanuit dat Maud Sarr met Pilarski is omdat hij makkelijk aan drugs of geld kan geraken (soort zoekt soort) en drugs zal wel op de eerste plaats komen. Van bovenstaande veronderstelling uitgaande en met in het achterhoofd november '85, als ook bepaalde activiteiten van WNP, is de arrestatie en onderzoek naar leden van de bende rond Romy en Claude Leroy in september '84 misschien interessant. Meer » Forum

In de zin dat hij als goede chauffeur gekend staat en een loopbaan heeft in drughandel misschien wel betrokken was in drughandel/smokkel. In dit dossier komen klinkende namen in voor die Sarr in andere omstandigheden ook kent. Plus dat Romy zijn bende naar België moest komen om de drugs op te laden. Langs waar zijn die drugs België binnen gegaan en hoe zijn die in Brussel terecht gekomen en in ruil voor wat?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Patrick Pilarski

Zien we enige gelijkenissen tussen robotfoto 19 en Patrick Pilarski?

26

Re: Patrick Pilarski

(...) De informant omschrijft Pilarski als een koele killer die hield van vrouwen en van geld uitgeven. "Uit de gesprekken die hij voerde kon je uitmaken dat hij heel goed wist wie er bij de Bende van Nijvel zat. Bij artikels in de krant, kon hij zeggen: “Je moet nu eens kijken, die onnozelaars zoeken de Bende van Nijvel en ik ken er de helft van."

"Ik heb hem nooit gevraagd of hij bij de Bende van Nijvel zat. Dat doe je niet, want dan is het vertrouwen weg." Of Pilarski ooit mensen vermoord heeft, weet de informant niet. "Hij heeft me dat nooit openlijk gezegd, maar ik zie er hem toe in staat."

Pilarski zelf verdween jaren geleden van de aardbol. Het gerucht gaat dat hij gedood werd bij een overval in Soedan, maar een lijk is er nooit gevonden.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Patrick Pilarski

De informant wenst geld of vliegtickets naar Thailand voor een interview. smile Heeft Beijer hem nog een strandstoel staan. smile Als Pilarski de namen uit de 'gazet' vernoemd dan zijn we nog niet veel verder.

Ik hoop dat Ben mijn tip kan doorgeven, als hij mijn bericht ontvangen heeft?

28

Re: Patrick Pilarski

Foto's van Pilarski zonder zonnebril:

https://i11.servimg.com/u/f11/11/22/12/24/patric10.jpg

https://i11.servimg.com/u/f11/11/22/12/24/patric10.png

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Patrick Pilarski

Grote kerel, goede chauffeur en zat vast tussen eerste en tweede periode. Tja.

Re: Patrick Pilarski

Mogelijks is hij gewoon betaald om wapens te dumpen.

Het kunnen ook andere wapens zijn, veel criminelen en wapenbezitters zullen wel in paniek geslagen zijn en hebben mogelijk gewoon soortgelijke wapens gedumpt uit vrees voor huiszoekingen.

Zou hij vertrouwd zijn met het Noord-Franse milieu want is volgens mij toch waar ze moeten zoeken (degenen die toen in België verbleven).

De Panne was toch bekend als uitgaansplaats voor Noord-Fransen dus zullen er ook wel met slechte bedoelingen rondgehangen hebben.