Re: Kester

Vergeet ook niet dat deze mensen helicopters als transportmiddel gebruikten, zoals wij auto's gebruiken. In Rebecq-Rognon op de boerderij Farcy kwam er ook bezoek met helicopters. In Everbeek kwam er volk aan en af met helicopters ... in buurt spreekt men van oliesjeik-achtige types, zakenmannen en ander opvallend en extravagant volk (gelijkaardige verklaringen in boek Bouten).

Er was ook een straaljagerpiloot uit gbergen die een grote heroïnedealer of trafikant was. Uit familie van handelaars, na laatste grote razzia is winkel gesloten en overgenomen. Kan iemand bevestigen dat hij in Overboelare opsteeg? Heeft ook problemen gehad omdat er massaal klachten binnenkwamen bij de politie dat hij veel te laag overvloog (schade?) en opsteeg en landde waar het niet mocht. Dit heeft jaren geduurt.

Armand Coesens was ook gekend dat hij zijn drugsafval met zijn vliegtuig loosde in velden in de buurt.

Als het effectief deel uitmaakt van de internationale 'drugs for weapons'-piste behoren militaire  domeinen van Kester en Shape tot de mogelijkheden. En zijn Bouhouche, Beijer en Mendez niet ver uit de buurt... En zo geraken we uiteindelijk in Aalst bij Podevijn.

72

Re: Kester

En vergeet vooral de garages niet waar ze aan auto's sleutelden.

Re: Kester

Als de killer niet geraakt is, van wie was dan het levensloze lichaam bij de GTI in het bos in de nacht van 9 op 10 november rond de klok van 00.30? Dit is ook een opgetekende getuigenverklaring.

Re: Kester

Toch wel vreemd dat ze zoveel bewijsstukken zouden achterlaten. Of was dit ook opzettelijk net zoals Bois de La Houssière en Ronquières?

75

Re: Kester

Bewijsstukken lagen onder hoop afval! En dan nog wie legt de link als je niet van het Bende van Nijvel-verhaal op de hoogte bent? Eens het bekend was is daar ineens alles vernield? Maar er zijn in en om de tuin werken bezig.

Re: Kester

Grote kans dat bij de Houten Hand of over de snelweg rechts op industrieterrein een tweede GTI is gaan mee rijden. Dus het is geheel niet gezegd dat de schepenzoon achter de wagen van Aalst aanzat. Sterker nog, hierdoor staat de getuigenis over dat de killer die leefde en de kofferklep sloot op lossen schroeven. Grote kans dat GTI geheel binnendoor richting Kester is gereden.

77

Re: Kester

Ik wil hier toch even duidelijk stellen dat er in Kester nooit geen bivakmuts gevonden is. Enkel wat stukken zwart stof. Die spuitbussen waren van jongeren die er grafitti aanbrachten, en veel te recent. Even heel kritisch blijven, en de dingen zien zoals ze zijn.

Re: Kester

Raf we blijven kritisch, even voor de duidelijkheid ik heb dit verhaal niet opgetekend. Maar ik vond het de moeite waard om het even naar voren te halen. Overig lees ik niet dat een bivakmuts is gevonden, maar stukjes stof dat afkomstig kan wezen van ...? Hopelijk is er een DNA-profiel gemaakt van het geronnen bloed.

79

Re: Kester

Vleermuisje, er staat duidelijk "stukjes van zwarte bivakmuts". Ik heb Kester 10 a 15 keer bezocht, lees ook even mijn bevindingen aub. Ik sluit niets uit, maar we moeten met de feiten werken zoals ze zijn. Al te vaak worden er overhaast conclusies getrokken, die opeens een heel eigen leven gaan leiden.

Re: Kester

Raf, ik sluit me volledig aan bij je opmerking. Ik vind het twijfelachtig hoe je uit stukjes stof kan opmaken dat ze van een bivakmuts zijn. Naar aanleiding van je bezoeken aan Kester het volgende, wat is jou mening; zou Satcom een schuilhok kunnen zijn geweest?