81

Re: Kester

Satcom was de basis met witte bol onderaan. De hoefijzervormige basis boven was Belgische Luchtmacht, en volgens mij toen gewoon open. Ik zie tot op heden te weinig/geen concrete bewijzen die me overtuigen dat dit een schuilhol was.

Re: Kester

Men had evengoed even kunnen checken of er iemand verdacht woonde in een straal van 15 km waar ze 'verdwenen' zijn. Als ze hulp gehad hebben van Aalstenaars (bende van hofstade?), waarom dan riskeren om zo ver te rijden met geseind voertuig.

Re: Kester

Heb altijd het idee gehad dat ze een schuilhok hadden kort op Aalst, en dat ze de tweede GTI hebben laten opstomen richting Leerbeek.

84

Re: Kester

vleermuisje1971 wrote:

Vraagje wat is de reden dat deze mogelijkheid nu uitsluit?

Omdat er - en ik val in herhaling - geen enkel argument is dat er op zou kunnen wijzen dat Kester een schuilplaats is geweest van de Bende van Nijvel. We weten dat ze in Leerbeek aan hoge snelheid door het rode licht gereden zijn. Daarna zouden ze - volgens Kenza - niet meer gezien zijn. We weten echter niet of deze info klopt. Misschien zijn er getuigen die de Golf nog gezien hebben tussen Leerbeek en het Bois de la Houssière maar zijn deze getuigenissen niet gekend of hebben deze mensen hun verhaal nooit gedaan. Daarnaast probeer je als gangster het gebied van uw misdaad zo snel mogelijk te verlaten en gebruik je zeker geen actieve militaire basis om te schuilen.

kenza wrote:

Bewijsstukken lagen onder hoop afval!

Er zijn in Kester geen bewijsstukken gevonden die gelinkt kunnen worden aan de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Kester

Zit inderdaad geen logica in om op een actieve basis te gaan schuilen. Echter tussen Leerbeek en het Bois de la Houssiére blijft een gat van een aantal uur zitten, komt bij dat de daar gevonden GTI niet de Aalsterse wagen was. Vermoed dat de schepenzoon achter deze GTI aan gereden is, en de GTI met of zonder neergekogelde killer een schuilhok heeft opgezocht kort bij Aalst.

Re: Kester

Kenza & co...

Of men is even afgeslegen om de lastige achtervolger kwijt te raken en nadien teruggekeerd op hoofdweg. Of voertuigenwissel nabij Kesterheide of ergens bij kompaan. En dan is er nog die golf in bierghes ... alsof ze moesten gezien worden met pruik etc.

Wat iedereen al jaren over het hoofd ziet! Op het toenmalige adres van de franse verdovende middelen-baron is er al sinds 73 een bedrijfje in auto-onderdelen ingeschreven. Nadien is er op naam van zelfde man nog een bedrijfje bijgekomen dat na wat google in de branche van huizenverkoop zit (vooral bij onze zuiderburen). Eerste bedrijfje moet er dus ook geweest zijn op moment dat onze zuiderbuur daar met broers, liefjes en vader zat. Nu nog altijd actief, eigenaar kan je terugvinden op smoelenboek.
Voor een goede foto even bij zijn vrienden profiel van zijn vrouw opzoeken (reisfoto).

Het adres en beschrijving kan je in de forumtopic van onze verdachte zuiderbuur terugvinden (artikel overgenomen uit boek van Bouten). Dit is toch wel vreemd, zeker omdat volgens Bouten daar jaren verwaarloosd bij gelegen heeft.

Ik hoop dat jullie ook eens de opzoekingen doen en mijn laatste post bij getuigenis murcielago gaan lezen. In vergelijking met hem zijn de andere grote bendes uit die tijd klein bier.

Ik heb het wat cryptisch omschreven om geen slapende honden wakker te maken. smile

87

Re: Kester

Club happy few, heb je daar een adres van of meer info?

Re: Kester

Het adres staat hier op het forum bij het topic onder zijn naam (subforum over zijn bende) » Forum Beschrijving Guy Bouten, of adres van Bouten zou verkeerd moeten zijn...

Googlen op zijn naam en die van zijn vrouw levert ook een Belgisch adres op vanwaar ze iets verzonden hebben. Het straatnummer is wat onduidelijk maar na wat zoeken correcte nummer gevonden en dan kom je uit bij 2 firma's waarvan 1 met bedenkelijke website van import-export firma. De zending die zichtbaar is, is wel al 8 jaar oud waarschijnlijk per ongeluk digitale sporen nagelaten. Nu is er op dat adres blijkbaar iemand die juwelen maakt/goudsmid. Maar die website bestaat dus nog, of ze hebben gewoon een afzendadres uit de telefoonboek gehaald. Of dat pand was destijds van hun of kennis (telnr is frans).

Bekijk ook zijn vrienden en interesses op smoelenboek.

Re: Kester

Kenza, ik heb je het adres doorgemaild. Ik hoop dat het doorgekomen is, want heb eerste keer foutmelding gekregen.

Het is niet zo ver weg...

Re: Kester

club_le-happy-few wrote:

Er zijn veel hypotheses mogelijk. En Kester/Deux-Acren is zeker een mogelijkheid. Maar we moeten ook andere pistes niet vergeten. Zolang er geen uitsluitsel is, is het moeilijk om conclusies te trekken. Er kunnen ook afleidingsmanouvres geweest om ons op het verkeerde spoor te zetten.

Waar ik wel in geloof is de connectie Farcy - Overboelare - Everbeek. Beiden vlakbij Deux-Acren, toegang tot vliegveld, ... Was Pilarski klusjesjongen van hen als trafikant?

Over de link Overboelare, Everbeek en ook Londerzeel - met Aalst er tussen - is Geschier ook heel erg interessant. Zeker i.v.m. Beiroet, drugshandel, wapens en meer. Wat hem hoogst interessant maakt is dat hij chemische stoffen kocht - ik denk in Zwitserland - die nodig zijn voor het maken van heroïne. En ook voor Overboerlare kan hij betrokken zijn. In die periode zat hij veel in Libanon. En met zijn VMO-verleden is Kester ook een factor.

Farcy was eerst een leider van een groep straatdealers en is later opgeklommen in de die wereld via Belcar en het verdwijnen van andere dealers. Geschier woonde in Knokke zoals de Belcar-figuren. De kans dat dit elkaar overlapt is groot. Een lijk in de Damsevaart, dit is de weg van Knokke naar Brugge. Farcy is duidelijk beschermt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.