Grote kans dat bij de Houten Hand of over de snelweg rechts op industrieterrein een tweede GTI is gaan mee rijden. Dus het is geheel niet gezegd dat de schepenzoon achter de wagen van Aalst aanzat. Sterker nog, hierdoor staat de getuigenis over dat de killer die leefde en de kofferklep sloot op lossen schroeven. Grote kans dat GTI geheel binnendoor richting Kester is gereden.

82

Ik wil hier toch even duidelijk stellen dat er in Kester nooit geen bivakmuts gevonden is. Enkel wat stukken zwart stof. Die spuitbussen waren van jongeren die er grafitti aanbrachten, en veel te recent. Even heel kritisch blijven, en de dingen zien zoals ze zijn.

Raf we blijven kritisch, even voor de duidelijkheid ik heb dit verhaal niet opgetekend. Maar ik vond het de moeite waard om het even naar voren te halen. Overig lees ik niet dat een bivakmuts is gevonden, maar stukjes stof dat afkomstig kan wezen van ...? Hopelijk is er een DNA-profiel gemaakt van het geronnen bloed.

84

Vleermuisje, er staat duidelijk "stukjes van zwarte bivakmuts". Ik heb Kester 10 a 15 keer bezocht, lees ook even mijn bevindingen aub. Ik sluit niets uit, maar we moeten met de feiten werken zoals ze zijn. Al te vaak worden er overhaast conclusies getrokken, die opeens een heel eigen leven gaan leiden.

Raf, ik sluit me volledig aan bij je opmerking. Ik vindt  het twijfelachtig hoe je uit stukjes stof kan opmaken dat ze van een bivakmuts zijn. Naar aanleiding van je bezoeken aan Kester het volgende, wat is jou mening; zou Satcom een schuilhok kunnen zijn geweest?

86

Satcom was de basis met witte bol onderaan. De hoefijzervormige basis boven was Belgische Luchtmacht, en volgens mij toen gewoon open. Ik zie tot op heden te weinig/geen concrete bewijzen die me overtuigen dat dit een schuilhol was.

Men had evengoed even kunnen checken of er iemand verdacht woonde in een straal van 15 km waar ze 'verdwenen' zijn. Als ze hulp gehad hebben van Aalstenaars (bende van hofstade?), waarom dan riskeren om zo ver te rijden met geseind voertuig.

Heb altijd het idee gehad dat ze een schuilhok hadden kort op Aalst, en dat ze de tweede GTI hebben laten opstomen richting Leerbeek.

89

vleermuisje1971 wrote:

Vraagje wat is de reden dat deze mogelijkheid nu uitsluit?

Omdat er - en ik val in herhaling - geen enkel argument is dat er op zou kunnen wijzen dat Kester een schuilplaats is geweest van de Bende van Nijvel. We weten dat ze in Leerbeek aan hoge snelheid door het rode licht gereden zijn. Daarna zouden ze - volgens Kenza - niet meer gezien zijn. We weten echter niet of deze info klopt. Misschien zijn er getuigen die de Golf nog gezien hebben tussen Leerbeek en het Bois de la Houssière maar zijn deze getuigenissen niet gekend of hebben deze mensen hun verhaal nooit gedaan. Daarnaast probeer je als gangster het gebied van uw misdaad zo snel mogelijk te verlaten en gebruik je zeker geen actieve militaire basis om te schuilen.

kenza wrote:

Bewijsstukken lagen onder hoop afval!

Er zijn in Kester geen bewijsstukken gevonden die gelinkt kunnen worden aan de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Zit inderdaad geen logica in om op een actieve basis te gaan schuilen. Echter tussen Leerbeek en het Bois de la Houssiére blijft een gat van een aantal uur zitten, komt bij dat de daar gevonden GTI niet de Aalsterse wagen was. Vermoed dat de schepenzoon achter deze GTI aan gereden is, en de GTI met of zonder neergekogelde killer een schuilhok heeft opgezocht kort bij Aalst.