Er is blijkbaar nogal wat verwarring, er zouden 2 Armand Coesens zijn?

  • de een voormalig Belgische ambassadeur in Zwitserland, met zoon Alain die met Juan Mendez bevriend is, en familie van Armand De Decker (degene van de doodsbrief). Beiden zijn gepassioneerd door wapens en werkzaam bij FN Herstal.

  • de andere is degene van het vliegveld in Overboelare (Armaco Airport) wiens zoon niet Alain zou heten, maar dus wel de drugstrafiek deed voor de Franse drugskoning.

Zou het kunnen dat ze toch familie van elkaar zijn, aangezien ze beiden ook in het wapenmilieu actief zijn. Dat is toch wel een heel groot toeval. Homoniem en beiden met louche zaken bezig. Zo niet kunnen we Coesens, Mendez en Podevijn in Aalst niet meer aan elkaar linken. Tenzij de ganse Coesens-clan elkaar kent.

Hier o.a. de info die op het Franstalige forum staat:

Hier doodsbrief (vader van Alain):

http://i68.servimg.com/u/f68/15/00/61/71/coe16111.jpg

Interview met José Mendez:

“Onze familie is in 1959 naar België gekomen. Ik was twee jaar. We waren thuis met vijf kinderen: Juan, of ‘Tonio’ zoals we hem noemden, was de oudste. We waren UNO-vluchtelingen. Mijn vader was advocaat, hij was uit Spanje gevlucht voor de Franco-dictatuur. Hij is hier een vertaalkantoor begonnen. Toen hij ongeveer twintig jaar geleden stierf, hebben ik en mijn zussen de zaak voortgezet.”

“Ik schoot erg goed op met mijn broer. Tonio had handen van goud, mechaniek was zijn passie. Hij bouwde wagens voor de 24 Uren van Francorchamps en voor Parijs-Dakar, hij heeft ooit een ferrari-motor gedemonteerd en in een ander model ingebouwd. Ik kom nog altijd mensen tegen die daarover vertellen. Zijn liefde voor mechaniek heeft hem bij de wapens gebracht. Hij vond de mechaniek van een vuurwapen schitterend. Thuis slingerden er geen wapens rond, maar zijn schoolkameraad van de Brussels School Alain Coesens, de zoon van de ambassadeur van België in Zwitserland, die later net als Tonio bij FN ging werken, nam hem mee naar schietclubs.”

Hoe ver ging Tonio’s liefde voor wapens?

“Hij verzamelde ze, net als Coesens. Het was hun beroep en hun passie. Net als arbeiders van Ferrari wel eens onderdelen buiten smokkelen om er een wagen mee te bouwen, staken mijn broer en Coesens pistolen in elkaar met stukken die ze scheef geslagen hadden. Jammer genoeg ging het om geweren en revolvers, en dat is niet zo onschadelijk als auto’s. Na de moord vond politie bij Tonio een echte soep van wapens die hij onwettig in zijn bezit had. Maar dat ging zo, het diensthoofd van het magazijn verzamelde platen van Mireille Mathieu, en als Tonio bijvoorbeeld naar Chili ging bracht hij een lp van Mathieu mee en ruilde die voor een FAL-model of een GP-pistool van FN. Het was gesjacher, maar geen trafiek ... nee, het was wel trafiek. Soms ging het om wel vijftien geweerlopen. Maar met wapenhandel op grote schaal had het niets te maken. Dan zou Tonio geen problemen hebben gehad om op het eind van de maand zijn facturen te betalen. Hij was altijd blut.’

Bron » Interview José Mendez

Info boek Walter Baeyens (Elite van de Macht, de Macht van de Elite) over Alain (niet degene uit Overboelare):

Note : L'ambassadeur Armand Coesens (Pérou, Suisse) avait bien un fils prénommé Alain, collègue et proche de Juan Mendez. Il était l'oncle de Armand De Decker (voir le faire-part). Je ne suis cependant pas certain que c'était le propriétaire de l'aérodrome de Overboelare (ce point doit être gardé en mémoire dans le message qui suit) ; une homonymie est possible (le propriétaire de l'aérodrome avait un fils prénommé Luc... dont il n'est pas question dans le faire-part).

Uit het boek 'De elite van de macht ; de macht van de elite' van Walter Baeyens » Forum

Heeft Walter Baeyens beide Coesens door elkaar gehaald?

Ja, ik denk dat hij die door elkaar haalt. Er zijn 2 Armand Coesens, één van het vliegveld en de andere als ambassadeur. Maar waar beiden blijkbaar wel goed thuis zijn, is FN Herstal. En als Davila en collega Alain Coesens op de hoogte waren als medewerkers van FN over de smokkel naar Beiroet, dan zal Mendez ook wel iets opgevangen hebben. En zijn de andere Coesens ook niet ver uit de buurt.

Nog iets waar onduidelijkheid over bestaat, zowel Armand Coesens (vliegveld) als zijn zoon hebben beide een hand verloren. De vader bij het opblazen van een bunker en de zoon bij een vliegtuigongeluk. Meer » blogimages.bloggen.be (PDF)

Over de Coesens (ambassadeur); zijn zoon Alain is blijkbaar vroeger overleden dan zijn vader.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Over de zoon van het vliegveld; van zijn ongeval zijn er ook artikels te vinden. Er staan ook vliegfilmpjes van hem op YouTube. Dat wil zeggen dat Walter Baeyens 2 families door elkaar gehaald heeft? En Guy Bouten? Bij zowat ieder Bende-gerelateerd-boek blijken er toch enkele serieuze missers te zitten. Toch wel ongelukkig dat er dit naast de talloze opzettelijke neppistes nog bijkomt.

Bij de zoon uit Overboelare was het een dom ongeluk tijdens vliegshow in 2004 en dus zeker niets verdacht. En dus ook niet in bewuste periode. Of Alain uit het andere gezin zijn handen is verloren heb ik geen idee. Hebben ze hem niet verwisseld met Armand van vliegveld?

Bouten/Baeyens mogen dit hoofstuk toch wel een keer rechtzetten. Kan iemand hen contacteren en vragen hun info te dubbelchecken en hier een rechtzetting te doen. Met deze getroubleerde info maken we het enkel nog erger. Geen van beiden zijn engeltjes maar mensen beschuldigen op basis van verkeerde info lijkt me niet ok.

Misschien is het verhaal over de bunker van Armand Coesens niet de ware toedracht, hetgeen Bouten hieronder beschrijft gaat over eind jaren 70 vermoed ik, dus zou dit de vader kunnen zijn.

Ben wrote:

Coesens had een kunsthand en een eigen vliegtuig waarmee hij drugs transporteerde tussen Libanon en België. Als hij niet kon vliegen, nam George Lison zijn taken over.

Coesens vloog met een kunsthand, een gevolg van een crash in de Libanese havenstad Tyrus toen hij een partij wapens aan de Falangisten leverde, spiksplinternieuwe FAL-geweren rechtstreeks uit de fabriek van FN, netjes verpakt in jutezakken. Gelukkig bleef de onverzekerde vracht intact en liep alleen de cockpit averij op. Na een spoedoperatie hadden knappe chirurgen van het UCL-ziekenhuis van Woluwe hem een nieuwe hand aangenaaid zodat hij net als vroeger zijn hobby van piloot kon blijven beoefenen.

Tijdens de drugstransporten werd er vaak naar Lesquin bij Lille gevlogen in opdracht van de Franse drugsbaron Bruno Farcy die geraffineerde heroïne leverde aan enkele dealers die het spul op hun beurt doorverkochten aan de zowat duizend drugsverslaafden in de Rijselse agglomeratie. Douanecontrole was er nauwelijks en Coesens deed in Overboelaere waar hij zin in had want hij was tegelijk luchthavenmeester.

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

Of Bouten alles correct uitgezocht heeft weet ik niet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er 3 Coesens zouden zijn die een hand missen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.