Re: Laurent Podevijn

Een ander persoon die zaken doet met oost-Duitsland is Geschier die ook een kennis is van Bourgerol en ex-lid was van VMO. Geschier kwam ook in Londerzeel, en woonde ook in Knokke. De contacten van Podevijn situeren zich ongeveer in dezelfde sferen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Laurent Podevijn

En ander element dat ik me afvraag of dit met Podevijn of de schietstaden te maken kan hebben is volgende » Forum

Dat wapen is voor augustus '85 in Erpe-Mere (vlakbij Aalst) terecht gekomen. Er moet dus via Montel en de dieven van de wapens van Mendez één of andere link zijn naar Aalst.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Laurent Podevijn

Mendez was er zeker van dat Bouhouche zijn wapens gestolen had. Zowel Podevijn als enkele familieleden van David Van den Steen zijn wapenverzamelaars.

En welke voormalig informant uit het drugs for weapons tijdperk staat nog steeds overeind? Nu dan wel met de Rus vermoedelijk... In de rest van de wereld is het besparing op militaire uitgaven zeker. Samen met Bouhouche een explosief duo. Psychopaten, trauma's, frustratie, manipulators, afpersers, prostitutie,... Wie is de man dat nog steeds op zijn toenmalig adres auto onderdelen bedrijf heeft (was er al op zijn adres toen hij in België woonde en bestaat nu al 44 jaar!) + vastgoedkantoor van huizen in vnl. Frankrijk? Heeft hij niet bij Bultot in verbeteringsgesticht gezeten of was dat enkel Vandeuren? Valse nepsporen met hints naar Bultot in het bos lijkt me toch wel iets voor dit olijke duo. Officieel is hij nu wel visser en verkoper van scharreleieren maar hij verscheept wel 'pakketjes' van 6 ton.

Re: Laurent Podevijn

club_le-happy-few wrote:

Mendez was er zeker van dat Bouhouche zijn wapens gestolen had.

Wel, dit is in feite niet zo. Het is vooral zijn broer die dit zegt. Mendez keek vooral richting Vanden Boeynants » Forum

Montel had kort na de diefstal van de wapens van Mendez, Nitelet komt ook in aanmerking alsook Robert Darville en omgeving. Robert Darville komt ook ter sprake in het dossier Juan Borges waar zelfs Christian Moeris een verdachte voor de moord op Mendez was. Nu zijn er ook toch wel duidelijke linken naar de overval in Overijse, zoals Torrez die van niets blijk te weten. Ik denk trouwens dat Godbille dit ook een belangrijk element vond. Het is volgens mij niet zomaar een diefstal, waarom legt hij trouwens geen klacht neer?

Bouhouche betrokken zeker, maar ook Montel, en een handelaar uit Erpe-Mere en nog meer personen. Het was ook behoorlijk veel dat gestolen werd, overdag dan nog wel.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

35

Re: Laurent Podevijn

geronimo wrote:

In Aalst kan men momenteel in één club het practical shooting beoefenen en dat is in de Lion d'or. Als ik me niet vergis is dat de schietstand van Alfons Baeyens geweest, die dan weer een bekende was van Bouhouche.

Wat is de relatie tussen Alfons Baeyens en de Baeyens die circa 1976 zijn eigen dochter doodschoot?

36

Re: Laurent Podevijn

Deze getuigenis kwam deze week binnen:

Ik kwam destijds wel eens bij Laurent Podevijn in Aalst, verdeler van o. a. Norton, Triumph en BMW motorfietsen. Podevijn was een man die mensen bedroog en bestal, en er niet voor terug deinsde om geweld te gebruiken en om in geval van discussie de toenmalige Rijkswacht te bellen als er iemand kwam reclameren. Hij verzorgde het motorfietsen park van de Rijkswacht en kwam met alles weg. U weet toch dat de heer Mendez bij Podevijn verkoper was destijds? Ik weet van iemand van de Norton club Belgie die bij Podevijn binnen kwam voor iets maar er was niemand aanwezig. Daarop ging deze persoon in de werkplaats een kijkje nemen en zag daar een openstaande bestelwagen tot boven vol wapens staan. Hij vlug terug naar de ingang waarop Podevijn binnenkwam. Deze persoon heeft dat later op de algemene vergadering van de Norton club nog verteld. Is dit allemaal ver gezocht? Ik weet het niet, maar Mendez wordt toch ook in het Bende dossier vernoemd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Laurent Podevijn

Is die Laurent Podevijn familie van Jozef Podevijn? » militaria.forum-xl.com

38

Re: Laurent Podevijn

Ja. Koppel dit nu aan oorlogsverleden van Bonkoffsky in Dendermonde. Is één van de vele redenen waarom ik denk dat spoor Bonkoffsky 100% juist is.

Re: Laurent Podevijn

Die vorige uitbater van Lion D'Or in Aalst was ook een crimineel. In het artikel staat dat die naar Zuid Afrika is verhuisd maar het juiste woord is gevlucht. Hij had van klanten grote voorschotten ontvangen voor wapens die hij zou bestellen als verdeler van Sig Sauer maar is met dat geld gaan lopen en heeft heel de boekhouding van de wapenhandel verbrand. Daarna is hij naar Zuid Afrika gevlucht om daar te gaan werken in de privé veiligheidssector. Dat was een jaar of tien geleden. Bij is echter te jong om in aanmerking te komen.

» Nieuws

In die periode waren daar trouwens ook leden van BBET zoals Thomas B lid. Nu om te zeggen dat de munitie van de overval van Aalst van Lion d'or komt omdat ze herladen was vind ik toch wel zeer voorbarig. De meeste schutters die aan practical shooting doen herladen zelf hun munitie uit economische overweging. Indien er in Aalst dus effectief herladen munitie werd gebruikt zou ik wel vermoeden dat de schutter lid was van een schietclub.

40

Re: Laurent Podevijn

Ben wrote:

Deze getuigenis kwam deze week binnen:

Ik kwam destijds wel eens bij Laurent Podevijn in Aalst, verdeler van o. a. Norton, Triumph en BMW motorfietsen. Podevijn was een man die mensen bedroog en bestal, en er niet voor terug deinsde om geweld te gebruiken en om in geval van discussie de toenmalige Rijkswacht te bellen als er iemand kwam reclameren. Hij verzorgde het motorfietsen park van de Rijkswacht en kwam met alles weg. U weet toch dat de heer Mendez bij Podevijn verkoper was destijds? Ik weet van iemand van de Norton club Belgie die bij Podevijn binnen kwam voor iets maar er was niemand aanwezig. Daarop ging deze persoon in de werkplaats een kijkje nemen en zag daar een openstaande bestelwagen tot boven vol wapens staan. Hij vlug terug naar de ingang waarop Podevijn binnenkwam. Deze persoon heeft dat later op de algemene vergadering van de Norton club nog verteld. Is dit allemaal ver gezocht? Ik weet het niet, maar Mendez wordt toch ook in het Bende dossier vernoemd.

In welke periode was dit? Ik weet dat hij begin jaren 90 enkele jeeps importeerde uit het verre oosten (met misschien ook wapens in).