181

Re: Michel Libert

Ja Ben, dit was ook het eerste dat in mij opkwam.

Hoewel Libert veel aan het woord is geweest de laatste tijd, laat hij het na om te antwoorden op specifieke vragen. Volgens mij houdt hij iets achter over bepaalde personen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Michel Libert

Eric Lammers zie ooit: niet of niets bekennen (avouer)...

Re: Michel Libert

Met dank aan Hervé hierbij de brief die Michel Libert gericht heeft aan zijn advocaat ter voorbereiding van zijn verdediging op het proces van de diefstal van de NAVO-telexen.

https://i11.servimg.com/u/f11/15/00/61/71/mili1110.jpg
https://i11.servimg.com/u/f11/15/00/61/71/mili1310.jpg
https://i11.servimg.com/u/f11/15/00/61/71/mili1210.jpg
https://i11.servimg.com/u/f11/15/00/61/71/mili1410.jpg
https://i11.servimg.com/u/f11/15/00/61/71/mili1510.jpg
https://i11.servimg.com/u/f11/15/00/61/71/mili1610.jpg

Re: Michel Libert

Vandaag verscheen de volgende foto in De Standaard. Ook een goeie match met robotfoto 19. Met hoeveel reuzen zitten we nu al?

http://nsm07.casimages.com/img/2017/10/25//17102511452314738715339713.jpg

Bron: De Standaard

Heeft er iemand toegang tot het volledige artikel? Staan er nog andere foto's bij?

Re: Michel Libert

Merovinger wrote:

Vandaag verscheen de volgende foto in De Standaard. Ook een goeie match met robotfoto 19. Met hoeveel reuzen zitten we nu al?

Iedereen met een vrij smal gezicht, een vierkanten bril, een snorretje en een lengte van boven 1.85 leek destijds op de robotfoto. Dat waren in België zeker een paar duizend man, schat ik zo. Maar het grootste probleem is misschien nog wel dat we niet zeker weten hoeveel de robotfoto op de Reus trekt...

Merovinger wrote:

Heeft er iemand toegang tot het volledige artikel? Staan er nog andere foto's bij?

Geen andere foto, behalve dan nog eens Bonkoffsky. Hier is het artikel:

‘Wij zijn de boemannen die in je hoofd willen kruipen’

Een lang smal gezicht, een hoornen bril en een snorretje. In 1997 werd robotfoto 19 van de zogenaamde ‘Reus’ van de Bende van Nijvel verspreid op gele opsporingsaffiches. Toen Marc Van Damme in dat jaar voor het rode licht stond aan de rijkswachtkazerne van Haaltert, herkende hij zijn jeugdvriend Chris(tiaan) B. meteen. In een anoniem telefoontje gaf hij de naam door aan de speurders.

Chris B. lijkt als twee druppels water op robotfoto 19. Maar hij was niet de enige. In 2014 was er een andere match, na de arrestatie van Michel Libert, een voormalig kopstuk van de extreemrechtse organisatie Westland New Post (WNP). Libert is 1,91 m groot en vertoont eveneens gelijkenissen met de foto. Het leek toen een grote doorbraak in het Bende-dossier, maar Libert werd uiteindelijk na een paar dagen zonder inbeschuldigingstelling vrijgelaten.

Toen in 1997 en 1998 een hele golf van robotfoto’s van mogelijke verdachten in het Bende van Nijvel-dossier op het grote publiek werden losgelaten, waren er meer dan 1.300 herkenningen. Een batterij van meer dan dertig speurders zat klaar om de oproepen te beoordelen.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Michel Libert

Michel Libert geeft zijn visie op de volgende uitspraken van Martial Lekeu » Forum

Re: Michel Libert

Onderstaand een uitgebreide reactie van Michel Libert op de uitlatingen van Cobra. Michel Libert staat nog altijd open voor vragen maar zal deze niet meer beantwoorden wanneer de vraagsteller anoniem is of zich achter een schuilnaam houdt. Michel Libert zal in de toekomst de vragen enkel nog 'live' beantwoorden bij een fysieke ontmoeting met de vraagsteller.

Je suis depuis le mois de Mars ... volontairement ... un livre ouvert pour tout le monde, pour tout un chacun ... et je vous saurais gré de faire passer le message dans son entièreté autant ci-avant que ci-dessous. (*)

(*) Combien ne présenterons pas mes initiatives à leur juste titre et légitime insertion au sein des colonnes auxquelles Monsieur Leurquin m'a ... invité ... à épousseter comme des interventions malsaines, blindées d'une volonté de désinformation, voire d'une désinvolture livresque voulue, adaptée et noyant les conclusions positivement étayées de bien de collaborateurs de blog. Au travers de nombreuses lignes (souvent légitimes, je l'accorde) propulsées sans un quelconque frein objectif, de nombreuses et contradictoires vérités alimentent des conclusions erronées portées haut et mettant à mal des personnes qui n'ont rien à se reprocher. A ce jour, croyez bien que de toutes les conclusions hâtives habilement travesties par des enquêteurs ayant franchi les critères de capacité du diplôme""Cluedo" ... je m'en bas l'oeil au rythme testiculaire physiologiquement accepté que puisse être le mien à l'Hiver de ma vie ...

Au Sieur Cobra, à qui je souhaite sincèrement tout le succès qu'il puisse attendre de ses actions, pérégrinations et investigations animant moultes cascades intellectuelles souvent décoiffantes pour le plus chauve des lecteurs.... et à qui je conseille humblement d'user d'une réserve métaphorique intelligente ... sinon éclairée ... dans la poursuite de ses actions que je peux aisément considérer éventuellement légitimes ...

P.S. au sieur Cobra ... Arrêtez de me bassiner avec, notamment, des photos que j'aurais reçues par voies anonymes, officieuses ou officielles ... Je n'ai pris aucune précaution particulière à l'époque pour les marquer, les identifier, les authentifier. Certaines ont fait "officiellement" l'objet de leurres pour confondre des autorités éventuellement malveillantes ... ou confondantes. Rassurez-vous, les Parquets sont au parfum. Dur dur ... plus de trente années plus tard de secouer un linceul informatif.

A tous ceux qui croient mordicus que mes cheveux étaient au courant des moindres faits et gestes, réflexions et contributions cérébrales dont je serais la source de Jouvence dans les années 80 ... alors que je n'étais (comme bien d'autres idéalistes qui ont croisé ou suivi mon humble route) qu'un "adulescent" qui n'a jamais fait qu'exécuter en pleines conscience et confiance les termes et instructions formels encadrant le moindre volet de la moindre demande dans un cadre soumis à un strict protocole de procédure ...

Aux enquêteurs, qui, à l'instar ... ou s'inspirant de façon Far-Westique des sieurs Fiévez, Hennebel et Garbar ... se sont permis de juger sans avoir pris "sciemment" le temps de considérer tous les éléments à décharge ... et parmi ceux-ci tout simplement, entre-autres items tellement nombreux, ceux liés à ce qui est démontré, d'une part, par les cartes de pointage professionnelles et, d'autre-part, les rendez-vous de forme fermement notifiés dans les agendas des personnes considérées suspectes ... en détruisant, au passage, leurs vies et réputations respectives ...

Aux Médias qui, guidées par le taux d'attention et d'audition de leurs fidèles et souvent convulsifs lecteurs/spectateurs, façonnent à leurs guises multiples et variées la vérité réelle" d'alors" ... se refusant obstinément pour des raisons motivées par des accords de coulisses relevant d'une éthique surannée les liant à de sombres accords gouvernementaux ... de confier la voix et la parole aux principaux concernés ...

A tous ceux (de gauche, du centre et de la droite), qui, poussés par une volonté de revanche aveugle, inadéquatement distillée par rapport aux enjeux du moment (1980 et suivantes) souhaitent tirer les marrons du feu toujours incandescent ...

... je demande ... non pas de renoncer à agir/réagir ... mais à se mobiliser de façon intelligente ... armés/fourbis d'éléments probants pouvant mener les "vrais" responsables de toutes les exactions couvertes par la confraternité politique alimentant les intérêts privés et économiques mis en évidence en huis-clos ... aux fils des soubresauts d'une actualité que personne ne peut de force éluder.

Je suis un livre ouvert depuis mon intervention en direct lors du débat Gladio. Je ne puis faire plus et le suis d'autant plus aujourd'hui eut égard à ce que j'ai pu lire et ... apprendre ... au fil des consultations/découvertes des échanges en ce Blog.

Quiconque aurait des questions à me poser ... qu'il me le pose ... sans crainte ... ni défiance ... Mais surtout en évitant un "anonymat" malsain, lequel me conduit inexorablement au silence ... par simple respect pour les personnes que j'ai connues et qui, nombreuses, sont tombées, silencieuses, en défendant une cause commune européenne d'après-guerre à laquelle elles croyaient.

Je me fais depuis des lustres un devoir de satisfaire à tous les interviews sollicités. A toute question, il y a toujours une réponse (en ce qui me concerne: démontrée, légitime et intelligente ... du moins pour ceux qui veulent non point entendre un point de vue, une théorie, une thèse, une hypothèse, mais écouter).

Monsieur Leurquin a ouvert en Mars, un espace consacré à un interview .
Cela a été mené tambour battant. J'ai personnellement invité tout un chacun à poser des questions supplémentaires pouvant ouvrir de nouveaux horizons ou débats potentiels.

A présent, je n'accepterai, si question il y a, que des échanges en Life, dénués d'un quelconque substrat d'anonymat et consignés en un agenda préalablement dûment ficelé.

TC

ML

188

Re: Michel Libert

Zoals ik gisteren al schreef; vissen achter gegevens. Men mag niet vergeten dat er een Vlaams kant is aan Libert zijn verhaal waar hij al jaren over zwijgt!

the end wrote:
P-51 wrote:

Misschien moeten we iedereen het voordeel van de twijfel gunnen want meer zit er ook niet in, denk/vrees ik. Ik ben ook heel sceptisch maar dat blijft i.m.o. een gezond uitgangspunt.

Ik denk dat u veel ontgaat wat op de achtergrond meespeelt. Ten eerste onderzoekt men elementen in Vlaanderen die echt wel van belang zijn. Het extreem rechts spoor komt boven met de Vlaamse link. Tevens is het de tactiek van de rechterzijde om steeds slachtoffers zonder enig bewijs te koppelen aan de meest absurde verhalen. Die absurde verhalen gaan uit van een mega complot en is totaal niet gebaseerd op dossier kennis waardoor het onderzoek verzand. De weigering om inhoudelijk en feitelijk te werken en tot logische conclusies te komen gaat meestal gelijk met het rondstrooien van losse verhalen.

En als Libert het toch zo graag over roze dossier heeft, dat hij dan eens praat over homofiele nazi's die kinderen misbruiken, over dit spoor in de roze dossier zwijgt de rechterkant.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

189

Re: Michel Libert

Vertaling van een stuk tekst van Libert.

PS: Aan de zaag Cobra. Stop onder andere met me lastig te vallen met foto's die ik zou ontvangen hebben via anonieme, officieuse of officiële kanalen. Ik heb geen enkele bijzondere maatregel genomen in die tijd om ze te markeren herkennen of te authentificeren. Sommige zijn officieel gebruikt als lokaas om onoplettende of confuse autoriteiten in de war te brengen. Wees gerust de pakketten zijn op de hoogte. Heel sterk na 30 jaar met een informatieve lijkwade schudden.

190

Re: Michel Libert

Ik hoop dat Libert meeleest en Beijer ook want ik ben beiden hun gekakel beu! Ze zouden beter eieren leggen! Denken ze nu echt dat België volloopt met kiekens zonder kop. Libert leeft in de ontkenning dat hij gebruikt is door een misdaadorganisatie. Besef eens dat Latinus en anderen je gebruikt hebben zoals ook Jandrain gebruikt is. Het vele woordengebruik heeft maar één reden en dit is om de waarheid geweld aan te doen en een surrogaatwereld op te bouwen. Wees gewoon eerlijk Libert het zal opluchten!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.