Re: Theorie van Trojan

Trojan wrote:

Beschermt (een deel van) de politie in Aalst sinds jaar en dag de lucratieve drughandel van een genootschap Aalsterse burgers? En wordt er alleen ingegrepen als outsiders concurrentie komen brengen? Het is uiteraard maar 'buikgevoel' van mij.

Aangezien het duidelijk is dat drugs/wapenhandel deel uitmaakte van de "beroepsbezigheden" van de Bende van Nijvel vraag ik mij af wie de drugsleveranciers waren voor het gebied Dendermonde - Aalst - Zottegem - Oudenaarde in de jaren '80 en of deze connecties hebben (verworven) met de huidige drugsleveranciers.

De grote Manitou ziet alles

112

Re: Theorie van Trojan

Terug on topic.

Denkoefening: In 1973 heeft Vanden Boeynants geweigerd toen hem werd voorgesteld het gezicht te zijn van een staatsgreep. Wat als... Wat als begin jaren 80 Jean Gol wél geïnteresseerd was. Militis ... present. Lekeu ... present. Obstakel: Raes. En verbazend hoeveel mensen in de politiek in die jaren op de kar van Gol gesprongen zijn. Dank zij het chantagemateriaal dat Lekeu & co hadden bemachtigd?

Te vergezocht? Ik denk het niet. Het levert een coherent verhaal op. Continuïteit tussen eerste en tweede golf, continuïteit zelfs tss CCC, Securitas overvallen en Bende van Nijvel. Met de eerste golf van de Bende van Nijvel mogelijk wel een opzettelijk verwarrend mengsel van politieke misdrijven en gewone criminaliteit, type bende van waterloo of bende van Woluwe.

Met op de achtergrond uiteraard allerlei zelfverrijkingsmechanismes. De raketten die absoluut moesten komen, commissies op FN verkoop aan Latijns Amerika, misschien een %tje op de drughandel van Farcy.

Te onderzoeken allemaal.

113

Re: Theorie van Trojan

"Gol" als Griekse kolonel? Ik denk het niet, niet de stijl van het huis. Als manipulator van de publieke opinie, dat dan weer wel.

114

Re: Theorie van Trojan

dim wrote:

"Gol" als Griekse kolonel? Ik denk het niet, niet de stijl van het huis. Als manipulator van de publieke opinie, dat dan weer wel.

Je kan ook veel macht grijpen, zonder coup.

115

Re: Theorie van Trojan

Omwille van de denksport, ga ik nog een keer een wilde hypothese posten :

Gol had weet van een aantal chantages die liepen versus Vanden Boeynants en omgeving. Hij wil die niet beëindigen, hij wil ze kunnen verderzetten, voor zijn eigen zaak. Hij wil het chantagemateriaal.

Dit sluit vrij goed aan bij Lekeu en BOBers die al dergelijk chantagemateriaal hadden bemachtigd vanuit de hoek van Montaricourt.

Re: Theorie van Trojan

Trojan, nog wel eens reactie gehad op je open brief aan het CWB in 2014?

117

Re: Theorie van Trojan

vleermuisje1971 wrote:

Trojan, nog wel eens reactie gehad op je open brief aan het CWB in 2014?

Absoluut, twee smiley's en een opgestoken middenvinger. Heb wel een troost, de cirkels die CWB draait zijn tot dusver niet productiever dan de mijne.

Re: Theorie van Trojan

Trojan wrote:

De hypothese die ik verdedig, is de volgende:

  1. In de jaren 70 en 80 bestonden in België grote stromen zwart geld. Dat geld stroomt vooral naar Luxemburg. Letterlijk. Biljetten, met de auto de grens over. De fiscus noteert nummerplaten, doorheen de Bende van Nijvel zijn gedupliceerde nummerplaten een rode draad.

  2. De Bende van Nijvel werd geleid door Bouhouche. Werkkapitaal kwam van de overval op Zwarts, en had uitstekende contacten bij de rijkswacht.

  3. Bouhouche is actief op zoek naar grote zwarte geldstromen. En heeft daar ook de know how en de contacten voor. Surveillance, afluistertechnieken.

  4. Een van de grootste zwartgeldstromen is die van Le Clerq, grootaandeelhouder van Delhaize, en eigenaar van een rij bordelen Aarschotstraat.

  5. In Maubeuge wordt een imago gecreëerd, knoeiers die champagne stelen maar niet terugdeinzen voor vuurgevechten.

  6. Vanden Eynde wordt gemarteld om informatie te krijgen over zwart geld bewegingen.

  7. Angelou was op weg naar Luxemburg met een berg zwart geld.

  8. Jacques Van Camp zat maandenlang in de tang van de bende en is op de hoogte van zwartgeld-bewegingen.

  9. Het kroonstuk van de bende is het onderscheppen van Fourez en zijn vrouw die op weg zijn met een grote hoeveelheid zwart geld.

  10. Dat geld was van Charly De Pauw en omgeving.

  11. De kroonprins had een rekening in Zwitserland met geheime commissie, in kader Contract van de Eeuw.

  12. Het is denkbaar dat het frauduleus geld van de kroonprins in dezelfde nacht als dat van De Pauw is teruggebracht.

  13. Bij de overval in Halle is de zwarte kas van Colruyt gestolen.

Strip de handel maar verticaal en dit blijft opdoen. Plak een witwas apparaatje eraan. Dit blijft goedgaan tot medio '84 als een drinken amokmaker op straat gaat staan te zwaaien met wapen.

» economie.fgov.be

119

Re: Theorie van Trojan

Trojan, jouw denkwijze is naargelang ikzelf kan inschatten zeer juist. Ik kom ook steeds terug op deze pistes. Spijtig geen enkele met bewijs. Er komt een boek uit in Aalst op 15 juni over deze feiten. Gastspreker die avond Herman Vernaillen, moet ik nog meer zeggen. Ik zou zeggen kopen die handel. Titel "Van Aalst naar Nijvel" of zoiets.

Re: Theorie van Trojan

Trojan wrote:
vleermuisje1971 wrote:

Trojan, nog wel eens reactie gehad op je open brief aan het CWB in 2014?

Absoluut, twee smiley's en een opgestoken middenvinger. Heb wel een troost, de cirkels die CWB draait zijn tot dusver niet productiever dan de mijne.

Maak niet uit, blijven doorgaan. Zodat de slachtoffers niet het idee krijgen dat ze vergeten worden.