21

Het lijk van Stéphane Mandelbaum wordt in een grot in Beez - nabij Namen - teruggevonden:

Op 3 januari 1987 wordt in een grot in Beez, bij Namen, het lijk teruggevonden van Stéphane Mandelbaum. Met de kunstenaar zou een dispuut zijn ontstaan over de verdeling van de buit, waarop hij een kogel door het hoofd kreeg en zijn lichaam bewerkt werd met zuur. Juan Borges wordt in 1992 wel veroordeeld voor de diefstal van het schilderij, maar niet voor de moord. Dat wordt trouwens niemand. Nadat het Naamse parket zich er vier jaar lang in heeft vastgereden, wordt het onderzoek in 1990 zonder gevolg afgesloten.

Zie het topic over Juan Borges voor meer informatie » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

De 'Renault' parking in Namen waarin de Golf GTI van Van Camp op 6 oktober 1983 geparkeerd stond was gelegen in de Rue de Fer 105 in Namen (zie onderstaande foto uit de jaren '70). Deze parking bestaat vandaag nog altijd onder de naam 'Parking du centre' (zie » Google Maps). De Renault garage is ondertussen weg.

http://nsm08.casimages.com/img/2016/08/16//16081602374714738714431561.jpg

In zijn verhoorvan 9 juli 1985 heeft Dauphin het over een zekere Michel uit Namen waarvoor hij inlichtingen over linksen moest verzamelen. Gaat dit om de dokter Michel Noel?

A cette époque, à la demande de Latinus, j'ai pris contact avec un certain "Michel" de Namur. Il s'agissait d'une personne qui devait connaître Christian Smets. Ce Michel de Namur, travaillait à Charleroi mais habitait à Bouges. Je lui ai rapporté des renseignements sur les gauchistes (Ecolos, Université Notre-Dame de la Paix, parti communiste, etc …). Ce Michel de Namur était content de notre collaboration. A un certain moment il voulait me payer 500 frs pour les renseignements.

Bron: Verhoor Jean-Paul Dauphin | 9 juli 1985

24

Als dat zo zou zijn dan zou dat wel heel erg belangrijke info zijn. Noël woonde in Arbre, naar mijn weten niet in Bouge. Ik heb ook nooit vernomen dat hij in Charleroi zou hebben gewerkt. Maar het nader bekijken waard.

dim wrote:
Merovinger wrote:

In zijn verhoor van 9 juli 1985 heeft Dauphin het over een zekere Michel uit Namen waarvoor hij inlichtingen over linksen moest verzamelen. Gaat dit om de dokter Michel Noel?

A cette époque, à la demande de Latinus, j'ai pris contact avec un certain "Michel" de Namur. Il s'agissait d'une personne qui devait connaître Christian Smets. Ce Michel de Namur, travaillait à Charleroi mais habitait à Bouges. Je lui ai rapporté des renseignements sur les gauchistes (Ecolos, Université Notre-Dame de la Paix, parti communiste, etc …). Ce Michel de Namur était content de notre collaboration. A un certain moment il voulait me payer 500 frs pour les renseignements.

Bron: Verhoor Jean-Paul Dauphin | 9 juli 1985

Als dat zo zou zijn dan zou dat wel heel erg belangrijke info zijn. Noël woonde in Arbre, naar mijn weten niet in Bouge. Ik heb ook nooit vernomen dat hij in Charleroi zou hebben gewerkt. Maar het nader bekijken waard.

Michel Noël woonde wel in Arbre maar had toch ook een link met Namen. Zo was de hoofdzetel van LANOREAR nv (bedrijf van Michel Noël) van 1967 tot 1990 gelegen in de avenue de Marlagne 59 in Namen. Er zijn nog twee adressen van dezelfde Michel Noël in Namen. Zo zijn sinds 1 april 1982 kantoren van Michel Noël gevestigd in de rue Jean-Baptiste Brabant 56. Een paar huizen verder in dezelfde straat was een laboratorium van Noël gevestigd op het huisnummer 52. Twee straten verder bevindt zich de rue de l’Etoile waar in oktober 1983 de Golf van Van Camp gesignaleerd werd (zie » Forum). Toeval?

26

Ik bevestig dat Noël vaak in Namen verbleef en zijn domein in Arbre eerder gebruikte als buitenverblijf. Over Bouge heb ik echter geen info.

A propos: uit goede bron heb ik weet van een mogelijke link tussen Noël (Namur) en Bouchat (Namur en Eigenbrakel > zie dossier Sudisten) alsook Mievis. Maar echt hard maken kan ik niet voorlopig. Er kwamen wel meer (ex-) gendarmen over de vloer bij de dokter. Als iemand hier verder weg mee kan dan hoor ik het graag.

Over Luc Bouchat: geboren rond 1960, rallyrijder, rijkswachter (uit gendarmerie gezet in 1986-1987) en later autohandelaar. Fraude verzekeringen (valse auto-ongelukken) met Alain Vincx, fraude (met Luc Klouytten, Philippe Noël, Christian Salières, Christophe Petit, Dominique Lizin, Richard Giles, ....), in 1995 veroordeeld voor BTW-carrousel (>1 miljard frank!), in periode 1994-1995 een garage in Jambes met Salières. Afkomstig uit Jemeppe-sur-Sambre bij Namen en woont nu in Moustier-sur-Sambre.

In het fraudedossier is de naam gevallen van C. Salières. Deze man was een financieel bemiddelaar en reed toen (beginjaren 80) met een Audi 200 Quattro... Hij kende blijkbaar mensen van allerlei slag en regelde voor hen financiële deals.

28

Ben wrote:

Francois Raes: "Ooit heb ik samen met Besbrugge in Gesves bij Namen wekenlang een villa moeten observeren. Het was net een vesting met camerabewaking en prikkeldraad. De eigenaar was André Delamende

Gesves = Faulx les Tombes?

29

Delamende, met zijn vip bezoek, dolce Paola.