1

Topic: Bedford vrachtwagen

Tijdens ondervragingen over de overval in Nijvel, heeft Michel Cocu gezegd dat zij de beschikking hadden over een militaire vrachtwagen van het merk Bedford (rood overschilderd) die diende als ondersteuning.

Deze vrachtwagen zou eigendom zijn van Nardella. Deze vrachtwagen werd nooit gevonden. Blijkbaar gebruikte Robert Becker ook zo'n type van wagen tijdens zijn schroottochten.

http://i17.servimg.com/u/f17/09/03/15/13/bedfor10.gif

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Bedford vrachtwagen

(...) Het laatste voertuig dat voor de expeditie naar de Colruyt in Nijvel werd gebruikt, was een zware Bedford vrachtwagen die werd bestuurd door garagehouder Francesco Nardella. Deze laatste zou niet ver van Nijvel op een parkeerstrook van de snelweg E19 gewacht hebben op de terugkeer van de bende. De vrachtwagen moest dienen om de eventueel door pech getroffen wagens op te laden.

Bron: Het Rattenkwartier | Charlie Hédo

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: Bedford vrachtwagen

Een Bedford heeft een ladingbreedte van 1 meter 68. Een Golf 1 en een Golf 2 en een Santana, een Jetta en Saab met de spiegels dicht 1 meter 62. De poort van de atoomschuilkelder op de rand van het Hallerbos in Braine-l'Alleud heeft juist dezelfde afmetingen.

Re: Bedford vrachtwagen

Golf twee kon toch niet door de poort Kenza, of heb ik dit fout.

5

Re: Bedford vrachtwagen

Een personenwagen in de laadruimte van een vrachtwagen krijgen is niet zo makkelijk! Tenzij de vrachtwagen er voor uitgerust is en dan spreekt men van een depannage wagen. Nardella als garagist kan natuurlijk zulke wagen in zijn bezit gehad hebben, maar waar is hij dan?

6

Re: Bedford vrachtwagen

Moest je met deze Bedford bv. naar een militair domein rijden of in de directe omgeving en je pikt daar een VW Golf op in de gesloten ruimte en je gaat hem ergens dumpen, dan is er geen haan die er naar kraait! Bv. aan de atoomschuilkelder kun je hem via de loslaat zo in de Bedford rijden zonder dat iemand dat ziet. Spiegels dicht en hij kan er zo in.

Re: Bedford vrachtwagen

Dat is inderdaad een mogelijkheid.

En laat dan een paar gangsters of marginale garagisten met Golfjes rondrijden en zorg dat ze gezien worden (desnoods met pruik, alsof die gans het traject met pruik gaan rondrijden), om het onderzoek de verkeerde richting uit te sturen.

En dat lijkt me een ideale taak voor onze villa in Rebecq. Woonplaats van Frans gangster, gastverblijf voor Philippe De Staerke en eigendom van de pensionaatsvriend van Beijer die hem een twijfelachtig alibi gaf (opzettelijk fout?). En de rest zal wel bij Podevijn of een garage in Hofstade gestaan hebben?

Stond de Mercedes van vader van Kuros niet in garage in Hofstade? Hij moest hem nog gaan ophalen...

België is klein maar dat zijn toch wel wat te veel toevalligheden ineens. De villa lijkt verschillende keren geobserveerd en binnengevallen te zijn, maar nooit in verband met Bende van Nijvel?

Als je de eigenaar en entourage opzoekt kom je bij een eindeloze lijst van bedenkelijke garages en immobedrijven terecht. En als je dan bij personeelsleden van één van die garages gaat zoeken, schept hij op Facebook nogal graag op over reisjes naar het buitenland (onder andere naar USA, met foto van reiskoffer vol dollars om te gaan gokken).

8

Re: Bedford vrachtwagen

club_le-happy-few wrote:

Als je de eigenaar en entourage opzoekt kom je bij een eindeloze lijst van bedenkelijke garages en immobedrijven terecht. En als je dan bij personeelsleden van één van die garages gaat zoeken, schept hij op Facebook nogal graag op over reisjes naar het buitenland (onder andere naar USA, met foto van reiskoffer vol dollars om te gaan gokken).

Het ontgaat mij over wie je 't hier hebt, of mis ik iets?

Re: Bedford vrachtwagen

zenga wrote:

Het ontgaat mij over wie je 't hier hebt, of mis ik iets?

Deze link » Forum
En kijk naar opstartdata bedrijfje » www.infobel.com
En zijn huurder » Forum (check zijn tweede verblijfplaats in Rebecq) Philippe De Staerke gaat daar ook kamer in dat huis.

10

Re: Bedford vrachtwagen

Dat de Golf GTI die teruggevonden is in Gaasbeek, zou geen toeval kunnen zijn dat hij bij een boom lag. Stel dat hij met een Bedford vervoerd werd en hij moest in extremis gedumpt worden, dan konden ze niet anders dan achterwaarts tegen een boom rijden en dan de carrosserie vast te binden aan een boom en dan de Bedford vooruit te rijden zodat de carrosserie op de grond viel, want zo'n Bedford is niet voorzien van een kraan.