Topic: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Zou interessant zijn om te weten of de man die hij in de rijkswachtkazerne van Aalst herkende tussen de foto's staat van de speciale eenheid.

2

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Dit wordt ongetwijfeld een van de cruciale elementen in het onderzoek: wiens blik (van welke rijkswachter, 'de collega die boven elke verdenking stond') heeft Djuroski jr., slachtoffer in Eigenbrakel, enkele maanden later herkend in de rijkswachtkazerne van Aalst? Wie het weet, mag het zeggen. Bozidar Djuroski jr. heeft de man er in een line up in 1997 nog eens uitgehaald.

3

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Akkoord dat Beijer en Bouhouche betrokken waren, en dan nog van bij het begin, maar dan wel als eerste uitvoerders en als fournisseurs. Voor mij blijft evenwel op dit ogenblik de cruciale vraag: wie heeft Bozidar Djuroski jr., slachtoffer van de Bende in Eigenbrakel, jaren later (1997) herkend in de Rijkswachtkazerne in Aalst. Omdat het stilaan 'money time' geworden is, wil ik hic et nunc even mijn nek uitsteken wat betreft de "collega die buiten elke verdenking stond".

Er is een zekere P.V., traditioneel rijkswachtparcours doorlopen, rijkswachter geweest bij de brigades van Berlare en Zottegem (omstreeks 1980 en waar, voor alle duidelijkheid, onderzoekers bepaalde onderzoeksdaden hebben gesteld), om vervolgens te muteren naar de BOB van Aalst (jaren 1995-1997) en Dendermonde (of all places). De gelijkenis van deze P.V. met de robotfoto op basis van Djuroski's getuigenis (ook onder hypnose) is gewoon hallucinant.

Nu twijfel ik - voor de eerste keer op dit forum - aan mijn 'submit. Ik kopieer dit bericht eerst en het gaat naar een slachtoffer en naar een betrouwbare advocaat. Ik wil de killer immers niet aan mijn voordeur zien.

Vooruit, 'submit' dan maar.

4

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Aubanel wrote:

Er is een zekere P.V., traditioneel rijkswachtparcours doorlopen, rijkswachter geweest bij de brigades van Berlare en Zottegem (omstreeks 1980 en waar, voor alle duidelijkheid, onderzoekers bepaalde onderzoeksdaden hebben gesteld)

Wil je de jaren delen van wanneer tot wanneer hij precies actief was in Berlare en Zottegem? Trouwens gewoon een observatie: Peter De Vleeschauwer was actief bij de brigade van Berlare tot 1989.

5

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Dat is precies wat mij bang maakt, om het zo te zeggen. Deze P.V. kende Peter De Vleeschauwer en was medio de jaren 90 BOB'er in Aalst. Maar het is ongetwijfeld informatie die bij de onderzoekers van Jumet bekend is. Minstens weten zei wie ik bedoel (en van wie  Djuroski in Aalst kippenvel kreeg) - waarmee ik niet wil zeggen dat PV de killer was. Het is Djuroski die zegt dat hij hem heeft herkend.

6

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Aubanel wrote:

Er is een zekere P.V., traditioneel rijkswachtparcours doorlopen, rijkswachter geweest bij de brigades van Berlare en Zottegem (omstreeks 1980 en waar, voor alle duidelijkheid, onderzoekers bepaalde onderzoeksdaden hebben gesteld)

P = voornaam? V = familienaam?

7

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

P is voornaam, V familienaam.

8

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Aubanel, gewoon een bedenking die ik me net maakte. Ben je nu niet ietsje te veel aan 't panikeren? Djuroski heeft hem 2x herkend, is in de pers verschenen met naam en gezicht en hij loopt hier toch ook nog steeds rond? Als P.V. inderdaad die dader zou zijn, dan lijkt het me in de eerste plaats Djuroski die moet vrezen en niet jij omdat je online info deelt (jammer genoeg ondersteunt bendevannijvel.com geen encryptie, maar goed).

9

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Stel dat Bozidar nu zou omkomen, al is het maar een dom verkeersongeluk ... Zelfs dan zal dat gezien de actualiteit als 'verdacht' worden beschouwd en zal hoe dan ook een link worden gelegd naar dat voorval. De agent die hij aanwees (wiens foto hij uit line up haalde), komt dan weer in the picture.

Hoe dan ook, ... met die betrouwbare advocaat, weet ik niet wie wordt bedoeld, maar aangezien Vermassen aangeeft nog twee namen te kennen, kan ik me wel inbeelden dat via hem toetsen of er een P.V. in het dossier zit, een kleine moeite is.

10

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

De twee namen van Vermassen zijn, zo weet ik uit goede bron, geen rijkswachters, maar wel WNP'ers. Maar drie namen zijn er nog te weinig om de 'Bende van Nijvel' te bepalen.