81

Re: Zoekactie Adinkerke

Die Pilarski lijkt hooguit een figurant, als hij dat al was. Onbeduidend, marginaal, dom. Ik hoop natuurlijk dat ze daar in Adinkerke iets vinden, maar eerlijk gezegd lijkt het me meer een vorm van bezigheidstherapie voor de onderzoekers en voor de publieke opinie. Ik hoop dat ik het helemaal fout heb. Overigens zullen er in die maanden wel meer geweest zijn die hun wapens van moeder of vader moesten dumpen, kwestie van de goede naam van de familie in de parochie hoog te houden.

Re: Zoekactie Adinkerke

Als Pilarski slechts een figurant was, snijdt het feit dat hij tussen de twee Bende-golven tegen tralies aankeek geen hout. Ofwel was hij een sleutelfiguur, ofwel een fantast à la Tinck.

83

Re: Zoekactie Adinkerke

Alles rustig in Adinkerke. Foto's genomen op dinsdag 8 augustus 2017. Niets te zien of te horen...

https://i11.servimg.com/u/f11/11/22/12/24/adinke11.jpg

https://i11.servimg.com/u/f11/11/22/12/24/adinke10.jpg

84

Re: Zoekactie Adinkerke

Bedankt voor de foto's. Ik denk dat we kunnen concluderen dat de zoekactie in Adinkerke voorbij is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

85

Re: Zoekactie Adinkerke

Voor alle duidelijkheid: de getuige die we op TV zagen heeft zich pas aangemeld nadat er in de media kwam (gelekt was) dat er een zoektocht op til was naar de wapens die gebruikt zijn door de Bende van Nijvel. Dus m.a.w. het is niet hij die deze keer tot de zoekactie in Adinkerke aanzette.

86

Re: Zoekactie Adinkerke

Geen Bende-wapens gevonden in eerste vijver

De zoektocht naar gedumpte wapens van de Bende van Nijvel in de Vijvers Markey in Adinkerke gaat in september zijn tweede fase in. "De eerste vijver is inmiddels volledig doorzocht, maar dat leverde tot nog toe niets op", zegt Pierre Magnien, procureur des Konings van het parket van Charleroi. Op 24 juli startten het leger en de federale politie, ondersteund door de civiele bescherming, met de eerste vijver.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

87

Re: Zoekactie Adinkerke

Heel raar artikel van procureur Pierre Magnien? Wat de zoektocht in 2009 betreft zouden de speurders enkel oppervlakkig met een metaaldetector rond de wallen van een vijver gelopen hebben. Dat ze nu speciaal materiaal gaan gebruiken om het slijk te zuiveren doet mij vermoeden dat ze op zoek zijn naar kleiner materiaal zoals bv. kogels of zo. Heel raar maar ze zijn bij de CWB precies zeker van hun stuk, ze sparen kosten nog moeite.

88

Re: Zoekactie Adinkerke

Ik denk ook dat je niet een heel gebied aan het oog gaat ontrekken zoals ze eerder hebben gedaan, als er niet iets zeer interessants boven water wordt gehaald. Vervolgens besluiten ze om verder te zoeken.

89

Re: Zoekactie Adinkerke

Vandaag wordt er verder gezocht in de tweede vijver in Adinkerke.

Speurders zoeken opnieuw naar wapens Bende van Nijvel

Er is opnieuw een zoekactie aan de gang naar wapens die gebruikt zouden zijn door de Bende van Nijvel, in twee vijvers in Adinkerke.

Lees meer » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zoekactie Adinkerke

Speurders treffen lichaam aan in veld: kwaad opzet niet uitgesloten

In een veld langs de spoorlijn in Adinkerke bij het West-Vlaamse De Panne is woensdag een lichaam in verre staat van ontbinding gevonden. Het parket van Veurne houdt alle pistes open, maar ook kwaad opzet is niet uitgesloten.

Mannen in witte pakken doorzoeken al sinds woensdagochtend bijzonder minitieus enkele vierkante meters van het veld. Het gaat om speurders van de politie en mensen van het gerechterlijk lab. In de loop van de ochtend is er een stoffelijk lichaam gevonden in verre staat van ontbindingen. Overigens meldt het parket dat . Het parket van Veurne bekijkt alle mogelijke pistes, ook kwaad opzet is niet uitgesloten.

Het staat wel vast dat het onderzoek niets te maken heeft met de speurtocht naar wapens van de Bende van Nijvel. Dinsdag werd op een andere plaats in Adinkerke wél naar die eventuele wapens gezocht.

Verder meldt het parket dat het lichaam naar alle waarschijnlijkheid daar minder dan één jaar lag. DNA-onderzoek moet meer duidelijkheid bieden over de identiteit van het lichaam.

Bron: Het Nieuwsblad | 6 september 2017

Allé, en toch zullen er weer een aantal beginnen fantaseren ...