31

Re: Rijkswacht

Is er iemand die deze cover van het weekblad Humo herkent? Ik kan de datum niet goed lezen, ik vermoed december 1985. Ik ga ervan uit dat het artikel een link legt tussen de Bende van Nijvel en de rijkswacht/een aantal rijkswachters. Moest er iemand het volledige artikel hebben, dan ben ik wel geïnteresseerd. wink

https://i11.servimg.com/u/f11/11/22/12/24/14883510.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

32

Re: Rijkswacht

Dat was de Humo van 19 december 1985.

Re: Rijkswacht

Volgens mij is het de Humo 19 december 1995. In december 1995 verscheen de artikelenreeks in Humo over de mogelijke betrokkenheid van de Rijkswacht bij de feiten in Temse, de zogenaamde Rijkswachtconnectie.

34

Re: Rijkswacht

Hier staat 19 december 1985 » www.humo.be

Re: Rijkswacht

Inderdaad. Goed gezien kenza.

Re: Rijkswacht

the end wrote:

Ook de bevoegdheden van de orde diensten werden gevoelig uitgebreid. En als we dan kijken welke figuren overstappen van de ordediensten naar de privé en er firma’s oprichten of zetelen in de raad van bestuur komt er toch een patroon naar boven.

Nu duidelijk is dat een deel van de Bende van Nijvel Rijkswachtbanden had (Christiaan Bonkoffsky handelde daar niet als enkeling), kan de lijst van overstappers van daaruit verduidelijkt worden? Het is zeer duidelijk dat dit bepaalde mensen enorm veel geld heeft opgeleverd.

Is er een lijst van betrokken Rijkswachtofficieren op dit forum?

37

Re: Rijkswacht

Wie was er in die tijd de grote baas? Het kan niet anders of ze kregen opdrachten en bescherming van hogerhand.

Re: Rijkswacht

Zou graag inderdaad lijst zien, van hoge officieren in dienst periode 1976-1985, die daarna of in die periode zelfs al, banden hadden wat de wapen- en materiaalleveranciers van de Rijkswacht en eventueel de Rijkswacht hebben verlaten, vervroegd gepensioneerd of niet, of via hun zakenrelaties.

Een (zwart geld) vermogenstudie van de toenmalige rijkswachttop zou ook niet misstaan.

Beijer heeft heel veel gezegd en veel daarvan is op zijn zachtst gezegd ‘gekleurd’, maar op het einde van dit filmpje zegt hij dus wel iets rond de thesis van deze post, strekking ‘het heeft de Rijkswacht heel veel opgeleverd’ en dan denk ik ook ‘en hun leveranciers zeker’ » YouTube

We gaan wel bottom-up moeten beginnen, denk ik.

kenza wrote:

Wie was er in die tijd de grote baas? Het kan niet anders of ze kregen opdrachten en bescherming van hogerhand.

Ik vermoed dat top zelf het niet wilde weten, en een vrij kleine reeks officieren eronder gewoon liet doen. Van zodra de geruchten dan te sterk werden, koos men eerder voor een blokkeringsstrategie. De Rijkswacht is hier enorm versterkt uitgekomen, zie post hierboven over de financiele macht.

Re: Rijkswacht

Merovinger wrote:

Volgens mij is het de Humo 19 december 1995. In december 1995 verscheen de artikelenreeks in Humo over de mogelijke betrokkenheid van de Rijkswacht bij de feiten in Temse, de zogenaamde Rijkswachtconnectie.

Het betreft hier wel degelijk HUMO nr. 2363 op datum van (donderdag) 19 december 1985. Op de cover staat ook vermeld "Programma’s van 20 tot 26 december 1985".

Deception is a state of mind and the mind of the State (James Jesus Angleton)

40

Re: Rijkswacht

Ben wrote:

Is er iemand die deze cover van het weekblad Humo herkent? Ik kan de datum niet goed lezen, ik vermoed december 1985. Ik ga ervan uit dat het artikel een link legt tussen de Bende van Nijvel en de rijkswacht/een aantal rijkswachters. Moest er iemand het volledige artikel hebben, dan ben ik wel geïnteresseerd. wink

https://i11.servimg.com/u/f11/11/22/12/24/14883510.jpg

Ik heb dit artikel liggen, ik kan het morgen inscannen voor de geïnteresseerden.