Topic: Robotfoto's oktober 1998

De robotfoto's 12, 15, 19, 20, 21 werden op 19 oktober 1998 door Lionel Ruth en Marc Simon voor het eerst voorgesteld aan de pers.

http://0.t.cdn.belga.be/belgaimage:298549:1800x650:w?v=596f4c89&m=pippmgoh

http://2.t.cdn.belga.be/belgaimage:298547:1800x650:w?v=596f4c89&m=ioopfocm

2

Re: Robotfoto's oktober 1998

Als je de man met snor en bril een hoedje opzet heb je nog een kandidaat reus. smile

3

Re: Robotfoto's oktober 1998

Een nieuwsbericht van de voorstelling van de robotfoto's » YouTube

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

4

Re: Robotfoto's oktober 1998

Huiszoeking bij kranten

Een tiental speurders van de Cel Jumet, die het onderzoek voert naar de Bende van Nijvel, hebben zaterdagavond huiszoekingen uitgevoerd op de redacties van de kranten Het Nieuwsblad en La Lanterne. Beide dagbladen hadden zaterdag de vijf nieuwe robotfoto’s gepubliceerd van mogelijke verdachten in het dossier. De foto’s, gemaakt op basis van nieuwe ondervragingen onder hypnose, zouden normaal pas vandaag maandag voor het eerst worden getoond in het VTM-opsporingsprogramma Oproep 2020.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Robotfoto's oktober 1998

Op 2dehands.be is de gele affiche te koop aangeboden (500 euro) » www.2dehands.be

Re: Robotfoto's oktober 1998

Tevens vraag ik mij af hoe de verkoper in het bezit gekomen is van deze affiche.

7

Re: Robotfoto's oktober 1998

“Plots zit ik aan de andere kant van de barrière”: hoe onze reporter verdachte werd in onderzoek naar Bende van Nijvel

“Ik, Jean-Claude Lacroix, onderzoeksrechter bij de rechtbank van eerste aanleg in Charleroi, verhoor Yves Barbieux als verdachte in een onderzoek naar feiten waarbij 28doden zijn gevallen tussen 1982 en 1985.” De Bende van Nijvel dus. Als aanhef van een proces-verbaal van verhoor, kan dat tellen. Plots zit ik dus “aan de andere kant van de barrière”, uitgerekend in hét misdaaddossier bij uitstek dat ons land al decennialang in de ban houdt. (...)

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Maggiore wrote:

Tevens vraag ik mij af hoe de verkoper in het bezit gekomen is van deze affiche.

Vermits die affiches toen over heel het land werden verspreid, is dat niet zo abnormaal dat mensen dat thuis hebben liggen. Het is wel abnormaal dat iemand daar 500€ voor vraagt / betaalt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Robotfoto's oktober 1998

Ben wrote:

Huiszoeking bij kranten

Een tiental speurders van de Cel Jumet, die het onderzoek voert naar de Bende van Nijvel, hebben zaterdagavond huiszoekingen uitgevoerd op de redacties van de kranten Het Nieuwsblad en La Lanterne. Beide dagbladen hadden zaterdag de vijf nieuwe robotfoto’s gepubliceerd van mogelijke verdachten in het dossier. De foto’s, gemaakt op basis van nieuwe ondervragingen onder hypnose, zouden normaal pas vandaag maandag voor het eerst worden getoond in het VTM-opsporingsprogramma Oproep 2020.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Met dergelijke onnozelheden houden speurders zich dus inderdaad bezig. De weeral verloren tijd, middelen en centen zouden ze beter in degelijk onderzoek steken.

9

Re: Robotfoto's oktober 1998

Wat een complete incompetentie! Geen wonder dat er geen enkel resultaat geboekt is en verwonderlijk dat deze speurders en onderzoeksrechter niet ter verantwoording zijn geroepen.

Re: Robotfoto's oktober 1998

Denkt U dat de Delta-cel het anders zou hebben aangepakt?