Re: Nr. 4: Killer

» aalst.courant.nu

Enige wat ik kon vinden is uit het stadsarchief van Aalst. Lees even het stuk je over de heropening van de Moorselbaan onderaan de pagina. Bron: De Voorpost van 29 september 1989 pag. 2. Het lijkt er op dat het pand nog bestond in 1989 ...

Kumbaya, it never hurts to help !

Re: Nr. 4: Killer

Ik hoop dat de link werkt, Moorselbaan 80 » aalst.courant.nu

73

Re: Nr. 4: Killer

Vier jaren lief en leed in de stad van Dirk Martens (1914 - 1918) toen de Duitsers ons land binnenvielen voor de eerste maal, zo omschreef A. Van Der Heyden (Alfons Lodewijk Van Der Heyden is geboren op 07-09-1905 in Aalst, is overleden op 26-05-1987 in Aalst, Oudstrijder 1940-1945, woonde Moorselbaan 80, Aalst. Beroep; onderwijzer, stadsarchivaris, Ere-stadsarchivaris van de stad Aalst), zijn in 1984 uitgegeven werk over Aalst tijdens 1914-1918 zoals hij het beleefde.

Bron » www.forumeerstewereldoorlog.nl

Zelfde adres; echter zie ik niet meteen een link met Stock Américain op die pagina.

Re: Nr. 4: Killer

Triestig, die 'nieuwe' journalisten ... een artikel schrijven zonder onwaarheden is blijkbaar te moeilijk geworden. Dan toch liever 'amateur-speurder'. smile

Ik weet ook niet of het mogelijk is, maar zou interessant zijn om die werknemers terug te vinden. Worden die aanwervingen nergens bijgehouden, zelfs indien faillissement? Was het de eigenaar of iemand die er werkte?

Re: Nr. 4: Killer

Trojan wrote:

Toen ik deze foto de eerste keer zag, associeerde ik hem meteen met de Stock Americain in Aalst. Ik ben er vrij zeker van dat ik die persoon circa 1975 heb gezien achter de toonbank daar. De herinnering is sterk omdat hij me toen met een opmerking zwaar heeft gekwetst. Is er nog na te gaan wie daar ooit eigenaar is geweest of daar heeft gewerkt.

Opmerkelijk dat U hier nu hier pas mee komt, gezien uw negatieve ervaring en uw observerend vermogen weet u vast wel met wie we te maken hebben.

76

Re: Nr. 4: Killer

Is dit Thierry Dalem toen hij nog haar had? Dit is'm op het Habran-proces in 2010:

http://users.telenet.be/renevlayen/Nummer4.jpg

77

Re: Nr. 4: Killer

Zou iemand een foto van de jonge Dalem kunnen vinden en deze posten. Ben benieuwd naar zijn haarlijn.

78

Re: Nr. 4: Killer

Reneke, ik heb al gezocht, maar zo'n foto vooralsnog niet gevonden. Ik heb vroeger ook al op de mogelijkheid Dalem gewezen (denk ook aan combinatie met Habran). Ik denk dat we moeten zoeken naar een foto waarop hij meer naar beneden kijkt, zoals op die robotfoto. En een jongere versie van Dalem zou inderdaad ook welkom zijn. Ik denk wel dat hij zeker de 'skills' had/heeft om zo'n killer te zijn.

79

Re: Nr. 4: Killer

Ik heb sporen dat Dalem al in 1981 in de misdaad zat.

80

Re: Nr. 4: Killer

Is Dalem niet wat te groot qua gestalte? Zijn hoofd wat te langwerpig? En wat mij betreft, moet de killer van de robotfoto uit 1997 'verzoenbaar' zijn met Bonkoffsky (Overijse en Eigenbrakel). Dat vind ik bij Dalem niet terug, hoewel het natuurlijk niet uitgesloten is.