31

Re: Papiersnippers

Pillou, bijnaam van Pierre Maréchal.

Re: Papiersnippers

'gendarmerie a côté', is er achteraf bij geschreven, de letters zijn opgezwollen door het vochtige papier. De letter 'T' in 'côte' is ook niet overduidelijk, lijkt wel een 'L', colé, ecolé. Alsook het hoedje boven de 'O' is anders. 't is maar weer een opmerking.

Re: Papiersnippers

Was er gendarmerie naast Le Pilori?

34

Re: Papiersnippers

Het kan stom zijn van mij maar ik zie het woord Pilori niet staan. Ik zie staan "Pile TV". Misschien een batterij voor een afstandbediening te halen in Whauthier-Braine in een winkel met een gendarmerie ernaast?

Re: Papiersnippers

Klopt Tru Dat, heb het wel honderd keer bekeken maar ik haal Pilori er ook niet uit.

Re: Papiersnippers

Dan moeten de 2 papiersnippers inderdaad verder uit elkaar geschoven worden. Wauthier-Braine is dan mooi voluit geschreven, wat ook logischer lijkt.

37

Re: Papiersnippers

Ik herken in deze papiertjes een route beschrijving. Deze woorden herken ik op de papiertjes:

  • Wauthier-Brain

  • Pilori (bekende pilaar tussen Tubize en Wauthier-Brain in Brain-le-chateau)

  • Tubize (Je kan Tub op een van de snippers herkennen)

  • (Braine-le-)comte

  • Soignies

Als je dit op Google Maps uitstippelt, ligt dat redelijk op een logische rechte route. Is dit de weg heen of terug van de overval in Waver op de wapenhandelaar Dekaise? Is dit hun vluchtroute over lokale wegen? Er was toen immers geen gps of Google Maps op smartphones.

Ziekenhuis Dr. Derscheid ligt exact in het verlengde van de route en Waver...

My 2 cents...

Re: Papiersnippers

Goed opgemerkt, Bert. Als ik me niet vergis ligt de villa in Rebecq-Rognon op een zijbaantje steenweg Tubize-Soignies? Was dat ook steenweg van de Marceline Monsieur (huidige locatie Temple D'Eve?).

Re: Papiersnippers

Ja, de N6.

40

Re: Papiersnippers

N6-verbinding tussen Brussel en Bergen en zelfs tot Maubeuge. Sint-Pieters-Leeuw, Beersel, Halle, Bois de la Houssiere, Ronquieres enz het komt allemaal in beeld.

Goed gevonden Bert.