631

Re: Aalst: Proloog

Voor de privé bewaking was dat Delhaize zelf. Ook de te bewaken filialen en de uren van - tot. Welke interne dienst van Delhaize die dat besliste weet ik niet.

632

Re: Aalst: Proloog

LEO wrote:

Uw Nederlands is oke. En wie het bewakingsschema veranderde zal weer wel 'Hogerhand' geweest zijn!

Dat is juist de vraag LEO. smile , wie is 'Hogerhand"? Er moet toch een onderzoek geweest zijn? Wanneer en door wie is de bewakingsschema veranderd? Weten de speurders dit? Het zou wel hoog bij de rijkswacht kunnen zitten. Misschien gebeurden dit ook voor andere plaatsen.

633

Re: Aalst: Proloog

Ik denk dat het niet meer te achterhalen valt wie de bewakingsschema's heeft veranderd. Net zoals met de andere manipulaties van binnenuit. De verantwoordelijken zullen er wel voor gezorgd hebben dat er geen spoor naar hen terug leidde. Bouhouche en Beijer waren in 1985 al een tijd uit de rijkswacht gezet maar hadden nog hun connecties.

634

Re: Aalst: Proloog

Het begint echt komisch te worden. Als je bv. een drugsgebruiker betrapt dan zoek je de straatdealer, vervolgens waar de dealer zijn spul inkoopt en dan de top! En bij de rijkswacht wordt alles dan nog genoteerd (normaal of het verdwijnt blijkbaar in het potje). De vraag is hoelang houdt het deksel nog op dit pruttelend potje en wie zit er tot vandaag op.het deksel van dit pruttelend potje.

635

Re: Aalst: Proloog

Ik vraag mij af waarom de Delhaize van Aalst absoluut moest bewaakt worden? Op 21 feiten van de bende hebben ze nooit feiten aan deze kant van Belgie gemaakt.

636

Re: Aalst: Proloog

Godver, je hebt dus wel Aalst en Temse boven de taalgrens. Alhoewel Delhaize Overijse mijn vaste stek was op vrijdag - en zaterdagavond als privé bewaker deed ik, los daarvan ook Delhaize Leuven (Naamsepoort), GB Korbeek-Lo, Delhaize Keerbergen, Colruyt Leuven en GB Kraainem. Delhaize Keerbergen heb ik nooit begrepen qua risico vluchtwegen en het enige warenhuis waar we binnen mochten rondlopen met shotguns verdorie.

637

Re: Aalst: Proloog

godver wrote:

Ik vraag mij af waarom de Delhaize van Aalst absoluut moest bewaakt worden? Op 21 feiten van de bende hebben ze nooit feiten aan deze kant van Belgie gemaakt.

Dit is de vraag niet! De Delhaize van Aalst was bewaakt maar de op de dag van de aanval werd de bewakingsschema veranderd. Door wie?

Re: Aalst: Proloog

Christian De Valkeneer in een interview aan Humo

«Ik zal u een voorbeeld geven van wat voor ons interessante informatie is. Onlangs vertelde iemand ons dat zijn papa rijkswachter was in Aalst in de jaren 1980, en dat er op 9 november, de dag van de overval op de Delhaize in Aalst, een feest aan de gang was van de politie en de rijkswacht. Met een voetbalmatch in de namiddag en een maaltijd ’s avonds. Zijn vader vertelde hem dat er tijdens het feestdiner die avond twee rijkswachters in uniform binnenkwamen om iedereen naar de kazerne te roepen. Dat is iets kleins, maar toch interessant. Misschien betekent het dat de overvallers in Aalst van dat feest afwisten, dat ze die avond daarom uitgekozen hebben.»

HUMO Het was toch al lang bekend dat er een feest gaande was? De burge-meester van Aalst werd er die avond weggeroepen na de aanslag op de Delhaize.

De Valkeneer «Ik wist dat niet. En dat er daadwerkelijk een rijkswachter betrokken zou kunnen zijn bij de zaak, plaatst het ook in een ander licht. Vroeger vormden al die informatie en mogelijke hypothesen een grote hooiberg die we moesten doorzoeken. Door de bekentenis van Bonkoffsky kunnen we in één richting speuren, terwijl we vroeger in vijftien richtingen tegelijk keken. Zo’n verhaal over dat feest krijgt daardoor een andere kleur.»

Bron: Humo | 21 november 2017

Wel dat is het beste bewijs dat de Procureur-Generaal zijn eigen dossier niet kent want de info over d

Re: Aalst: Proloog

Christian De Valkeneer in een interview aan Humo:

"Ik zal u een voorbeeld geven van wat voor ons interessante informatie is. Onlangs vertelde iemand ons dat zijn papa rijkswachter was in Aalst in de jaren 1980, en dat er op 9 november, de dag van de overval op de Delhaize in Aalst, een feest aan de gang was van de politie en de rijkswacht. Met een voetbalmatch in de namiddag en een maaltijd ’s avonds. Zijn vader vertelde hem dat er tijdens het feestdiner die avond twee rijkswachters in uniform binnenkwamen om iedereen naar de kazerne te roepen. Dat is iets kleins, maar toch interessant. Misschien betekent het dat de overvallers in Aalst van dat feest afwisten, dat ze die avond daarom uitgekozen hebben."

Het was toch al lang bekend dat er een feest gaande was? De burgemeester van Aalst werd er die avond weggeroepen na de aanslag op de Delhaize.

De Valkeneer: "Ik wist dat niet. En dat er daadwerkelijk een rijkswachter betrokken zou kunnen zijn bij de zaak, plaatst het ook in een ander licht. Vroeger vormden al die informatie en mogelijke hypothesen een grote hooiberg die we moesten doorzoeken. Door de bekentenis van Bonkoffsky kunnen we in één richting speuren, terwijl we vroeger in vijftien richtingen tegelijk keken. Zo’n verhaal over dat feest krijgt daardoor een andere kleur."

Bron: Humo | 21 november 2017

Wel dat is het beste bewijs dat de Procureur-Generaal zijn eigen dossier niet kent want de info over dat voetbalfeest is al lang gekend en staat hier zelfs al drie jaar op het forum » Forum

http://nsm08.casimages.com/img/2014/08/29/14082902121014738712484989.jpg

Bron: De Voorpost van 8.11.1985

640

Re: Aalst: Proloog

Merovinger wrote:

De Valkeneer: "Ik wist dat niet."

Dàt vind ik nu toch wel het toppunt.  Bijna heel Aalst wist van in het begin van dat feest af, maar voor het onderzoek was dat schijnbaar geen interessante informatie.