Re: Michel Verdeyen

Aanvullend uit de nota's van Willy Acke, 6 maart 1989 - gesprek met Balfroid (niet alles is goed leesbaar):

  • Via vliegveld Gosselies wapentrafieken naar embargo-landen.

  • B. [iets niet leesbaar] met 5 bankiers (1 = informateur BR)

  • wapens van FN - met medeweten van Hof (prins Albert! - pr. Paola gezien op domein)

  • borderellen vermelden balen katoen! [iets niet leesbaar]

  • maar lading voor zeer hoge bedragen verzekerd.

5 bankiers, 1 informateur, het Hof, ... Met wat werd er betaald? Wat zag Finné niet zitten?

Een informateur ... Toch geen staatsgreep zeker. Of die BR-informateur voor de Belgische of buitenlandse staat werkt, weet ik niet. Het zou zelfs nog veel straffer zijn mocht het over een buitenlandse gaan, want dan komen we in Bolivia terecht.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Michel Verdeyen

Die tweede regel is: B. vennootschap met 5 bankiers (1 = informateur BR)

Wat als 1 van die bankiers Finné is? En wat als die vennootschap historisch vertrouwd is met import uit Zuid Amerikaanse landen zoals koffie?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Michel Verdeyen

Er zijn nog twee firma's of groepen die misschien nog belangrijker zijn, en dat bananen en edelmetalen, deze die energie geven. Hoe dichter bij het Hof hoe zekerder dat het de juiste is. Want ze moeten een geheim bewaren die beiden dient.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

34

Re: Michel Verdeyen

the end wrote:

Aanvullend uit de nota's van Willy Acke, 6 maart 1989 - gesprek met Balfroid (niet alles is goed leesbaar):

  • Via vliegveld Gosselies wapentrafieken naar embargo-landen.

  • B. [iets niet leesbaar] met 5 bankiers (1 = informateur BR)

  • wapens van FN - met medeweten van Hof (prins Albert! - pr. Paola gezien op domein)

  • borderellen vermelden balen katoen! [iets niet leesbaar]

  • maar lading voor zeer hoge bedragen verzekerd.

5 bankiers, 1 informateur, het Hof, ... Met wat werd er betaald? Wat zag Finné niet zitten?

Iets niet leesbaar = vnntsch. En BR is BB volgens mij. BB = Balfroid Bihay? Dus: B(elgische) vennootschap met 5 bankiers, waarvan 1 informant(?) v Balfroid en Bihay? En die informant dan misschien Finné?

35

Re: Michel Verdeyen

Verdeyen had het op een bepaald moment ook over moorden op hoogbejaarde mensen. Dit gegeven zou een keer moeten herbekeken worden vanuit het perspectief witwassen via levensverzekeringen, die aan het zicht van de fiscus ontsnappen, wegens ander land, en die afgesloten zijn zonder dat het slachtoffer er iets van weet.

Ik denk zelfs dat je een paar recente moorden, schijnbaar zonder motief, zo zou kunnen duiden.

36

Re: Michel Verdeyen

Voor de liefhebbers van kosmische toevalligheden: Verdeyen gebruikt vrij consequent de afkorting OTS. OTS is ook een model van Fiat Abarth, meer in het bijzonder:

Le célèbre Liégeois Léopold Mosbeux a aussi participé à un rallye en OTS 1000

Re: Michel Verdeyen

De tips die Verdeyen aanbracht zijn heel interessant. Hij wist zeker waarover het ging. Zijn tips zijn trouwens van toepassing voor het motief van Aalst. De verwijzingen naar de uitvoerders zijn vaag maar wel in de juiste richting. Zijn tip: problemen i.v.m. Zuid-Amerika is niet zo vaag. Het probleem met de bende is: als de daders gevat worden het motief bijna automatisch boven komt.

Mendez is logischerwijze ook op de hoogte van de problemen uit Zuid-Amerika. Er is een echte reden waarom het Bende van Nijvel-dossier en het Mendez-dossier niet samen komen. Het moet voor alle speurders die in het dossier gewerkt hebben heel frustrerend zijn om geen toegang te hebben tot bepaalde stukken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Michel Verdeyen

Een tip voor al de Trojans, de Dims en de The ends van dit forum, als ik zo vrij mag zijn; maar het is een titanenwerk. Herlees Verdeyen maar leg er het rapport Godbille naast, het helpt echt. Hou daarbij het comité Ouwendijck in het hoofd (teken desnoods een piramide van dit comité). Dit is multitasken voor het brein maar niet ondoenbaar.

Ik vraag mij daarbij af waarom ik nooit en nergens dit hier ter discussie gevonden heb.

Cette ASBL (Ouwendijck) dispossait en son sein d'une cellule d'action composés de rangers en marines s'ordonnant à des activités sportives de caractère militaire.

Het woord "sportives" kunnen we schrappen denk ik.

De heer Verdeyen was gehuwd met de dochter ... Galeries Anspach.) Ik begrijp ten volle waarom hij zijn keet "Le Circus" genoemd heeft. Vergeet al mijn andere posts, beschouw het voor mijn part als cafépraat. Zet mij drie maanden op een onbewoond eiland en ik ga mijn eigen uitdaging aan (het zou kunnen dat ik na 2 weken gillend het water in spring). Trop is te veel zei VDB.

39

Re: Michel Verdeyen

Absoluut mee eens: lees Verdeyen + Godbille + Atlas + De Jonghe/Van Brussel en je hebt een Bingo-kaart in handen

Re: Michel Verdeyen

Michel Verdeyen, een topic van 4 pagina's en 39 posts... nog nooit heb ik zo op het puntje van mijn stoel gezeten! Waar vind ik de notities over Atlas? De Jonghe/Van Brussel dacht ik ergens op het internet op te sporen.