Re: Bois de la Houssière

Volgens mij heeft de boswachter of zijn buur wel verklaringen afgelegd en had zelfs aantekeningen gemaakt over activiteiten in en rond het bos. Er zijn 2 getuigenissen over wat aan het kanaal gebeurt is, 1 van Frank O., waar men sterk twijfels kan over hebben en een tweede van iemand die aan de overzijde woonde, de boswachter of buur. Waarom men steeds met de gemanipuleerde PV van Frank O. afkomt en de getuigenis van de boswachter verzwijgt is voor mij een raadsel. Ook het niet doorspelen van info door Nijvel aan Dendermonde is ongelooflijk, is dat niet belemmeren van het onderzoek?

Er is ook de getuigenis van de persoon die moest uitwijken voor de brandende Golf die nacht.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

92

Re: Bois de la Houssière

Boswachtertje zal dan toch wat goeds verteld hebben. Wat ze liever niet naar buiten brengen. Bang voor extra werk misschien? Alom weer zo vreemd als een brandende Golf in de nacht!

93

Re: Bois de la Houssière

club_le-happy-few wrote:

En wat als die boswachter ooit wroeging krijgt en gaat praten? Nee, bij dit soort operaties gaat men dat risico niet lopen. Iemand heeft een nepspoor gemaakt. Het is nog altijd mogelijk dat het copycats waren, die een gemeenschappelijke wapen-connectie hadden met de Bende.

Volgens mij is het trouwens geen Bende, maar een groep personen die gezamelijk 1 klus uitgevoerd hebben. Aalst is volgens mij een apart geval. Iemand die de vorige groepering er wilde in luizen.

Doelwit: wat als iedere overal 1 doelwit had (1 persoon doden) en de rest gewoon schijnslachtoffers waren. Leon Finné lijkt me echt wel een target. Hij zou ook niet ter plaatse vermoord zijn. Wie waren de andere targets? Kan het zijn dat er op andere locaties ook iemand op voorhand is vermoord, en achteraf bijgelegd?

Als dat zo is en de bende er werd ingeluisd door een andere groepering - mogelijk mensen die het niet meer eens waren met hun vernieuwde handelswijze (nog meer doden, waaronder ook kinderen), lijkt me dat een voldoende motief voor de echte bende, om die kerels te vermoorden?

Sommige mensen menen dat de familie VDS (excuses voor David die dit mogelijk leest) ook geen toevallig target was (iets met garages/wapens - grootvader(?) zou een zaak hebben gehad vlakbij Podevijn) en de familie Nys ook geen toevallig targets waren. Sommige mensen menen dat bepaalde families de gewoonte hadden om telkens op dat moment te gaan winkelen, anderen beweren naar de supermarkt gestuurd te zijn maar toch niet gegaan of net ontkomen te zijn, etc.

Als dat zo was, dan moet iemand de daders, mn de killer, hebben geïnformeerd over het uiterlijk van die slachtoffers. Lijkt onwaarschijnlijk? Tenzij... men iedereen die er min of meer op leek ook gewoon mee neermaaide?

Maar in het geval van Aalst heeft men het over een killer die op alles schoot wat bewoog: meer waarschijnlijk lijkt het dan althans dat de overleden slachtoffers gewoon ... bewogen hebben. :S

94

Re: Bois de la Houssière

Uit het verhoor van Ruth en Lachlan voor de Tweede Bendecommissie (bijlage 5):

"Eén element, zegt u, roept vragen op, namelijk de aanwezigheid van mensen in het bos van La Houssière. Maar wanneer zijn ze gaan schieten, en hoe vaak? We hebben kunnen vaststellen dat dit in 1980 gebeurde, tijdens die fameuze controle van de brigade van Ecaussines. Ze hebben eenmaal geschoten. Jean-Louis Nemry, die de aanstoker was en die de omgeving kende, werd lang verhoord."

"U heeft het over het bos van La Houssière en het klopt dat het gaat om een soortnaam. Men moet de zaken zien in het licht van de ontdekkingen. Er waren niet enkel schutters in het bos van La Houssière. Men mag daar niet ophouden omdat men een piste naar extreem-rechts wil en zeggen dat dit de enige reden is waarom de daders naar daar zijn gegaan."

Men moet het actieterrein vergroten. Er werden eveneens voormalige paracommando's opgemerkt en er waren heel wat mensen die in het bos wandelden. Ze gingen niet schieten daar waar de Golf in brand was gestoken. Ik veronderstel dat men u de verschillende plaatsen in het bos geografisch heeft gesitueerd. Het bos van La Houssière is geen drie vierkante meter groot, het heeft een grote omvang. Men verwijst dus met een generische term naar het bos van La Houssière, maar het is niet echt de plaats."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

95

Re: Bois de la Houssière

Tunnel aan de rand van het Bois de la Houssière. Deze tunnel ligt er al verlaten bij sinds 1976 en loopt een heel eind in het bos. Het rare is dat deze tunnel halverwege is ingestort en de andere pijp is dichtgedaan. Dit wil zeggen dat er nog een heel grote ruimte verborgen zit. De uitgang is ook nergens te bespeuren, wat wil zeggen dat het verborgen zit. De ingang is op privéterrein en is moeilijk te bereiken. Ik vermoed dat er daar in een huisje iemand woont. Het staat er vol oude autowrakken (4X4), ik vermoed van een jager of zo. Dit is gewoon ter info en een weetje.

http://4.bp.blogspot.com/_x0JKcXsNxZQ/ScoTwKxfA9I/AAAAAAAAAK4/7ut7oNmr9yg/s400/hen02.jpg

800x514

800x525

96

Re: Bois de la Houssière

Ik begin te denken dat het Bois de la Houssière geen comfortzone was maar puur afleiding. Een dwaalspoor. In je comfortzone hou je je verborgen en ga je niet openbaren. Wie was een prima eerste klas manipulator?

Re: Bois de la Houssière

Houssière/Ronquières hebben ze achtergelaten wat ze wilden dat geweten was. En ook om enkele clowns zoals Bultot belachelijk te maken. Lijkt me allemaal zo typisch Beijer, waarschijnlijk samen met zijn jeugdvriend uit Rebecq. Een villa waar De Staerke ook eens passeerde. En heeft hij dan niet rondgereden met die wapenkoffer via Pajottenland (grenzend aan Rebecq).

Beijer, Bouhouche, Cammerman, Farcy, Otten,... zijn niet zo idioot om zelf met warme wapens rond te rijden, als het halve land op de loer ligt voor de Bende van Nijvel.

98

Re: Bois de la Houssière

Inderdaad club_le-happy-few, het Bois de la Houssière werd gebruikt als dwaalspoor. Precies of er zit een gangsterbende aan auto's te sleutelen in weer, wind en de modder en nadien gaan ze alles nog eens in brand steken in hun schuilhol. Ik verwijs dit naar de trollen, smurfen en kabouters. Het krioelt daar van de jagers, stropers, boswachters, wandelaars en meer dan 100 ordehandhavers dat arm in arm het bos afgezocht hebben met o.a. metaaldetectors en ze hebben nog geen vijs gevonden (toffe comfortzone).

Wat Vermassen betreft krijg ik met de minuut meer respect voor.

Re: Bois de la Houssière

De enige reden die ik hiervoor zou kunnen vinden, is dat ze hun eigenlijke schuilplaats(en) niet hebben kunnen bereiken door een onverwachtse controle. Het lijkt me wel raar dat ze voor Aalst geen schuilplaats dichterbij zouden hebben gezocht, tenzij ze het voor de kick deden.

Rondrijden op de taalgrens is dan wel een goede optie, door de beperking dat dit geeft (idem overval Overijse - Eigenbrakel, zwakte communicatie tussen beide taalgemeenschappen belachelijk maken?).

100

Re: Bois de la Houssière

In het Bos van La Houssière waar onderzoekers op 9 november 1985 de bekende brandhaard vonden met o.a. “…voor wie het wil weten een rekening van Merguezworsten” vond, had je ook nog La Carrière.

Via Alain Weykamp was Madani Bouhouche in contact geraakt met deze WNP'er Eric Lammers, waarvan een pv met de verklaring van Weykamp bestaat: 'Alain Weykamp houdt vol niet te hebben deelgenomen aan de activiteiten van de WNP, maar geeft toe Bouhouche in contact te hebben gebracht met Marcel Barbier en Eric Lammers.'

La Carrière’, is de plaats die Eric Lammers  Op 5 november 1986 haalden de speurders Lachlan en Ruth Eric Lammers uit de gevangenis voor een ondervraging en reden met hem naar de bossen van La Houssière.

La Carrière lag precies tussen de plaats waar de bendewagen werd gevonden en de plek waar de brandhaard werd ontdekt met de cheques die gestolen werden door de Bende in Overijse.