11 (edited by Nijmegenaar 24-12-2010 19:11)

Re: Bos van Pepingen

Basquiat wrote:

Kan er mij soms iemand zeggen waar dat bos van Pepingen ligt?

http://img524.imageshack.us/img524/1291/pict0782.jpg

Basquiat het gaat om de Manebroek Pepingen. Yvette van Hemelrijck de toenmalige vriendin van Philippe de Staerke verklaarde dat ze de koffer bij Papadopoulos ophaalde en vervolgens naar de Manebroek reden. Aangekomen op de Manebroek verklaard Yvette dat ze eerst een boerderij passeerden (dit betekend dat ze uit de richting van Sint-Pieters-Leeuw/Brussel kwamen). Vervolgens rijden ze langs een kasteel (Manebroek kasteel). Meteen nadat ze het kasteel gepasseerd zijn stapt de Staerke uit.

Foto: dit is het weggetje (Manebroek) waar Yvette Philippe de Staerke heeft afgezet. Yvette verscheen zoals afgesproken 1 uur later weer op deze plek maar moest nog een klein uur wachten voordat de Staerke weer uit het bos opdook. Aan het eind van het weggetje (niet zichtbaar) ligt aan de rechterkant het Manebroek kasteel.

Bron: Guy Bouten

12

Re: Bos van Pepingen

Op zondag 10 november, in de vroege namiddag, reed zijn vriendin hem [Philippe De Staerke] naar de Barastraat, waar hij de zware koffer ophaalde. Daarna ging het richting Pepingen bij Halle. Op een veldweg vlak bij een bos verplichtte hij haar halt te houden en in de wagen te blijven zitten terwijl hij met een spade en de koffer het bos introk. Bij zijn terugkeer luidde zijn stoïcijnse commentaar: "J'ai fait Alost [de overval in Aalst], pour ça je dois enterrer les armes."

Bron: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bos van Pepingen

Rijkswacht zoekt moordwapens in bos van Pepingen

Enkele tientallen rijkswachters hebben de voorbije dagen het bos van Pepingen, in de buurt van Halle, uitgekamd, op zoek naar wapens, vemoedelijk riot guns, die zouden gebruikt zijn bij de bloedige overval op de Delhaize te Aalst die vorig jaar op 9 november aan acht mensen het leven kostte.

De rijkswachters behoren tot het Mobiel Legioen van Gent, wat er kan op wijzen dat er een verband bestaat tussen de Bende van Nijvel en de Bende van Baasrode, waarvan een aantal, onder wie de broers De Staerke, te Dendermonde gevangen zit.

Hoewel het parket van Nijvel niet gelooft dat de reeds aangehouden Cocu, Estiévenart, Baudet, Bouardoudj en de onlangs opgepakte Vittorio erbij waren te Eigenbrakel, Overijse en Aalst, acht men het toch mogelijk dat zij de moordwapens aan andere gangsters hebben doorgespeeld.

Bron: Het Laatste Nieuws | 3 november 1986 (*)

(*) Misschien wel een pikant detail: de zoektocht in Pepingen gebeurde een paar dagen vóór de vondst in Ronquières.

Re: Bos van Pepingen

Hier lees ik nu pas wat meer bij en ... het bos van Pepingen bestaat niet! Wat wel bestaat is het bos van Strihou en dat bevindt zich net voorbij de taalgrens en dus in Wallonie maar schurkt wel tegen Pepingen en buurt aan! Het bos staat gekend vanwege zijn vele rijkeluisjes die er in machtige villa's huizen! Dat was zeker zo vele jaren terug en nu nog is het toch wel een plek waar veel geld woont zeg maar.

Vanuit de plek waar ik woon ... en ook vanuit Halle en Pepingen en Heikruis en Edingen is het snel te bereiken! Dus ook vanuit Brussel en buurt.

15

Re: Bos van Pepingen

Maar er bestaan wel verschillende kleinere bosjes in Pepingen, zelf gezien.

Re: Bos van Pepingen

Ja Aubanel en dat weet ik want ik ken de regio danig goed ... tot de kleinste wegjes want met pony/paard er gedurende dertig jaar veel gewandeld, urenlang! Overigens is het Pajottenland en ook de regio Halle en over de taalgrens richting Nijvel, Tubize, Bierk, de verschillende Braines, ... boomrijk en ook met bossen!

17

Re: Bos van Pepingen

Is dat koffertje terug opgegraven door De Staerke?

18

Re: Bos van Pepingen

Waarom ik de vraag stel over het drama in de Boutebrugstraat in Bogaarden is omdat ik het een raar voorval vindt. Ik probeer alle rare gebeurtenissen uit de streek in kaart te brengen omdat de Golf daar voor het laatst gezien is en ook het voorval De Staerke. Ook zou er ooit een tip geweest zijn dat de Golf en de Mercedes daar gezien is. Maar mijn voorkeur blijft Kester maar je weet nooit.

19

Re: Bos van Pepingen

Merovinger wrote:

Rijkswacht zoekt moordwapens in bos van Pepingen

Bron: Het Laatste Nieuws | 3 november 1986 (*)

(*) Misschien wel een pikant detail: de zoektocht in Pepingen gebeurde een paar dagen vóór de vondst in Ronquières.

En was de zoektocht in Pepingen een initiatief van Delta?

20

Re: Bos van Pepingen

Wie was deze man dat het familiedrama heeft veroorzaakt. Dat doe je toch niet zomaar? En is hij nog in leven?