Re: Aalst: Vlucht

Ik volg Tru Dat wat betreft de betrokkenheid! En neen, de opperbevelhebber zal echt niet betrokken zijn hoor!

Re: Aalst: Vlucht

Ik heb op dit forum reeds beschreven dat een familielid van mij de vermoedelijke bende heeft gezien de avond van de overvallen aan een huis in Bierghes, het exacte tijdstip is niet duidelijk dus het kan evengoed nog voor de overval geweest zijn. Ik heb op deze website ontdekt dat er blijkbaar nog een getuige was (een "jeeprijder"). Nu heb ik al een aantal maal contact gehad met de schrijver van een boek die deze getuigenis vermeld in de hoop een pv-nummer te krijgen of een kopie van de getuigenis met contactgegevens van deze persoon. Ik hoop van hem dit toch nog te kunnen verkrijgen, erg happig leek hij er niet op helaas.

Re: Aalst: Vlucht

Inwoner van Aalst, en daarmee zitten we dicht in de buurt van het bos van Strihou waar in die tijd en ook nu nog heel veel grote villa's stonden/staan, bewoond door rijkeluizen die tevens goed afgeschermd zijn en beveiligd allicht! Dit wil niks zeggen maar als diegene schuilplekken zoeken (nee, geen hutten in een bos hoor maar sjieke villa's) dan is er daar allicht wel enige gelegenheid mits er een band is uiteraard met minstens 1 van de rijkeluizen daar! Strihou is dichtbij of gemakkelijk te bereiken vanuit diverse hoeken en net aan de taalgrens ook. Maar dit eigenlijk ter info edoch, wie weet.

Bierghes/Bierk is de gemeente waar het bos zich bevindt.

464

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Het meest waarschijnlijke is de de verlaten steengroeve van Lessin (niet die waar iedereen gaat duiken) maar de verlaten steengroeve met het modderige water die 54 meter diep is en waar je zelfs nu nog gemakkelijk met de wagen aankunt (juist met 2 man een rotsblok opzijschuiven. Aangezien Madani Bouhouche een diepzeeduiker was dan weet hij dat er in de andere steengroeven gedoken werd en niet in de verlaten steengroeve van Lessines, want het water is te modderachtig van de bron die steentjes en modder spuwt.

Hoe groot is dat rotsblok?

465

Re: Aalst: Vlucht

vleermuisje1971 wrote:

Uit Guy Bouten eerste boek:

"Een van de weinigen bij wie ik echt het gevoel had dat hij openhartig sprak, was Patrick Baudry, een Corsicaanse wapenhandelaar, eind de jaren zeventig werkgever van Robert Darville (rechterhand van gangster Patrick Haemers, DDC) en ooit zakenpartner van Paul Vanden Boeyants. 'Over de Bende weet ik alleen iets concreets over Aalst', zei hij. 'Het commando was samengesteld uit ex-militairen en rijkswachters, leden van een extreem rechtse organisatie die deel uitmaakten van een stay behind-netwerk. Vlak na de raid zijn ze ondergedoken in Marseille"

Aalst - Kester - Kleine Brogel - Marseille?

Eind 1985 - kort na de laatste Bendeaanslagen - laat Bender zich tegen een kennis ontvallen dat hij 'erg veel zorgen' heeft. Hij zegt dat hij niet in België kan blijven en hij neemt de wijk naar Marseille. De onderzoekers van de Delta-cel komen te weten dat Bender zich in oktober 1986 heeft laten inschrijven als dierenarts in Roquebrune.

Bron: Info/werkdocument - Tijdlijn Bende van Nijvel

Re: Aalst: Vlucht

Renne wrote:

Ik probeer al eventjes contact te zoeken met iemand van wie haar man in die tijd een SIE lid was. Die persoon beweerde meer te weten maar durfde over 7 jaar niks zeggen uit angst voor haar ex-man. Ze zei alleen dat het in Aalst om doelgerichte moorden ging.

Noemde die rijkswachtcommandant Patrick de Sutter? Verder valt mij ook op dat vele "verdachten" een hand boven het hoofd gehouden wordt. Of vermoord worden... Van mij mogen ze alles verjaren, ik kan de nabestaanden begrijpen als men graag nog de termijn uitbreidt tot 40 jaar, maar ik denk dat het niks zal opleveren.

Was dit de ex van Bonkoffsky?

467

Re: Aalst: Vlucht

Mmm, goed gezien Inwoner, valt dit nog na te gaan?

468

Re: Aalst: Vlucht

Nee, het was niet de ex van Bonkoffsky. Bonkoffsky heeft nooit over zijn vermeende rol bij de Bende van Nijvel met zijn ex gesproken. Uit De Standaard:

"Zowel de ex-vrouw als de ex-vriendin van B. hebben nooit vermoed dat B. bij de Bende van Nijvel zou zijn geweest. Aan hen heeft hij niets verteld. Ze beschrijven hem wel als een agressieve dronkaard die inderdaad goed lijkt op de robotfoto van ‘De Reus’."

Bron » Nieuws

469

Re: Aalst: Vlucht

Er was al eens eerder een burger die na een Bende-raid achter een GTI aanging om zijn mening over zo’n wild rijgedrag kenbaar te maken. Dat was na het bloedbad in de Delhaize Beersel. De GTI vertraagde, de klep opende zich, de ‘killer’ richtte zijn wapen op de achtervolger. Die duwde meteen keihard op zijn rempedaal en droop af. Niets van die strekking overkwam de Gooikse schepenzoon.

Re: Aalst: Vlucht

Tenzij Bonkoffsky al uit de wagen was. Hij was zelf van die regio dus het is logischer om er nog "snel uit te stappen" i.p.v. met 3 richting Wallonië te rijden.