Re: Hallerbos

Daar krijg je zeker een Golf GTI binnen! lol

22

Re: Hallerbos

De foto komt waarschijnlijk van Google Street View? Ik heb de indruk dat hij verkleint want als je voor het gebouw staat, merk je wel degelijk dat er nipt een auto binnen kan.

23

Re: Hallerbos

Ik ben de dubbele deur eens gaan meten. De deuropening tussen de kader bedraagd 1 meter 68. Nu hebben wij een Golf 1 Gti bouwjaar 1983 gemeten en die bedraagt met de spiegels dicht 1 meter 60. En een Saab 900 c turbo bouwjaar 1984 1 meter 63. Dat wil zeggen dat deze wagens daar in de atoomschuilkelder wel degelijk binnen konden. Gewoon ideaal, geen buren en niemand die denkt dat er daar een wagen binnenstaat! De getuigenis van Joel Lhost klinkt als volgt dat hij de route moest verkennen tot Chièvres maar het was niet nodig! Omdat ze er veilig geraakt waren! En als ze in Chièvres binnen moesten geraken, zal het hoogstwaarschijnlijk lang de achterkant zijn aan het heb in het bos in Brugulette.

Re: Hallerbos

De grote vraag blijft dan waarom? Als er werkelijk zo'n grote organisatie achter zat, waarom dan zo omslachtig met dat Golfje naar geheime plekken? Je zou dan eerder verschillende vluchtvoertuigen verwachten. Alles lijkt me een beter plan dan de kans dat toch een getuige de Golf aan die locatie kon linken. En stel dat de Golf  binnen was, dan  moest ie er ook weer uit. Ik vind het een onlogische doch spannende locatie, heb je nog gekeken of er schampsporen waren kenza? Want knap staaltje stuurmanskunst is geen overbodige luxe.

Werden die mannen direct naar het vliegveld van LEO gebracht? of toch een rally naar de atoombunker van kenza? Of 'gewoon' naar het terrein van een schroothandelaar of autosloperij zoals noorderling zich graag inbeeldt?

25

Re: Hallerbos

Die dubbele deur aan het gebouw doet mij denken aan een loskaai voor camions, dus kun je hem ongezien in een gesloten camion rijden.

Re: Hallerbos

Ook hier mogen we onze fantasie botvieren hoor maar terugkeren naar de realiteit kan geen kwaad! In het Hallerbos - waar ik tijdens mooie zomerdagen wel eens heen trok, als kind zelfs met de fiets en vrienden, later in de jaren tachtig met mijn liefje en familie om er te wandelen met de hond etc. - is inderdaad een schuilkelder maar daar kan je niet binnen hoor. Dat een bende er een schuilplaats zou hebben en aan auto's werken lijkt me te ingewikkeld hoor want er is eigenlijk niks anders dan het gebouw/de kelder.

Logischer is dat ze met de vele contacten die bendeleden (in het algemeen zelfs) ergens in een garage met een achterafje ... of in het Brusselse en Waalse gedeelte zelfs bij garages die ook gewone mensen frequenteerden - want wie stelt zich vragen? - terecht kunnen/konden! Dat is ook veel eenvoudiger dan in een donker hol waarbij op en aan moet gereden worden enzoverder in een godverlaten gebied! Een echte garage is veel gemakkelijker!

Schroothandelaars waren er in die regio en vooral naar Wallonie toe heelwat in die tijd hoor. Ik ging er wel eens langs om onderdelen te halen voor mijn eerste auto en geloof me in die streek waren er verschillende. Ook in Lennik overigens.

Re: Hallerbos

Ik denk dat noorderling hier een goede kijk op de zaak geeft! Inderdaad, wat een omslachtig gedoe en en al helemaal zonder de nodige middelen ook om aan auto's te tunen etc... Zo een door god en alleman verlaten verloederde schuilkelder! Dat is geen luxe etablissement hoor waar lekker relaxed aan dit of dat kan gesleuteld worden en aangenaam kan verpoosd en op krachten gekomen worden!

Het altijd maar "te ver gaan zoeken" vraagt enorm veel energie van de speurders en tijd en leidt af van hoe het meer dan waarschijnlijk allemaal is gegaan/gaat!

Re: Hallerbos

Denk niet dat de speuders hier enige tijd en energie insteken. Is wel zo dat ze mee lezen, maar dat geldt voor allen partijen. Zeker gezien de enorme dossierkennis van sommige nieuwkomers. Leuk dat een quote van noorderling ophaald, lang niet gezien. smile

Re: Hallerbos

Bedankt vleermuisje! Daarom zijn we op dit forum toch, om dingen te delen, mogelijke pistes, analyses van elk van ons desgewenst getuigenissen, onderzoeken, nieuws, ... Kortom alles wat ons een betere kijk op deze onverkwikkelijke zaak kan geven, toch?!

Re: Hallerbos

Volledig mee eens luk paard.