11

Zolang het forum blijft in de vorm zoals het nu is, zullen ongeveer de helft van de posts gaan om mensen met een chronisch aandachtstekort. Hierbij staat het onderzoek niet centraal, maar wel degene die de post maakt.

"Hallo, ik weet misschien iets over de bende, ik post iets vaag, als jullie allemaal smeken dan blijf ik verder zeveren"
-> Dit is ongeveer 1/2 van de nieuwe posts en in de hele geschiedenis van het forum heeft dit nog nooit iets opgeleverd. Maar men is hier hopeloos en daar maken de mensen met een chronisch aandachtstekort uiteraard gretig gebruik van.

Ik hoop dat de moderator eindelijk eens wat harder optreedt tegen de mensen die hier gewoon maar hun zever neerpennen, want het begint ondertussen wel een beetje zielig te worden en dan haakt de oprecht geïnteresseerde lezer af.

12

Bkv je neemt mij de woorden uit de mond , als er iemand een spoor heeft dat zou kunnen kloppen of een waardevol aanknopingspunt dan komen de typetjes tevoorschijn en hiermee bedoel ik biet mijn visie over kester of steengroeve van lessines !! Het is algemeen bedoeld
Gisteren zei er een forumlid tegen mij : als het topic aangevallen wordt door de typetjes dan is er veel kans dat het een juist spoor is

En inderdaad het frustreert menig forumlid dat mensen hier dingen posten met als bv , ik weet iets maar ik ga het niet zeggen
Als je effectief iets weet of meent te weten en je post het dan neemt niemand u de fout kwalijk want de CWB zit al 35 jaar mis

Tja, het is natuurlijk wat je typetjes noemt. Ik vind iemand die te pas en te onpas blijft doordrammen over een onderwerp - ik zeg maar iets: Kester - en elke vorm van onderbouwde kritiek over dat onderwerp wegzet als "dat zijn typetjes die niet willen dat de waarheid aan het licht komt" meestal ook een typetje.

Persoonlijk hecht ik hier aandacht aan de posts van zo'n tiental gebruikers, de rest zijn figuren die vooral herkauwen wat hier al jaren op het forum staat, al dan niet met goeie bedoelingen, aangevuld met persoonlijke fantasieën. Natuurlijk is het forum in de loop der jaren zo groot geworden dat een kat haar jongen er niet meer in terugvindt. Maar so what? Je hoeft echt niet elk onderwerp van buiten te kennen om over de overval van Aalst te kunnen meepraten. Het is gewoon een soort Wikipedia over de Bende. Een handig overzicht van "who's who'" uit het Belgisch misdaadmilieu van de jaren 1980. Je gaat daar zo diep in verder als je zelf wilt. De beheerder noch het forum heeft ooit gepretendeerd het mysterie op die manier te gaan oplossen, dus ik zie ook niet in hoe dit forum ooit zou falen als het nooit tot een oplossing leidt.

Ik kan me ook mateloos storen aan de gebruikers die "iets gehoord hebben", "informatie hebben vastgekregen" of "iets te weten zijn gekomen" via hun "bronnen", maar vervolgens niks meer zeggen, in raadsels praten of hun staart intrekken en van het forum verdwijnen. Meestal schieten die ook als paddenstoelen uit de grond als de Bende van Nijvel weer eens in de media is geweest. Wie écht belangrijke informatie denkt te hebben, heeft wat mij betreft twee opties. Je stapt naar de speurders, of als je die niet vertrouwt om één of andere reden, dan doe je het hier uit de doeken door ofwel Ben een mail te sturen ofwel door het hier op het forum te zetten en man en paard te noemen. Maar als een volleerde tv-maker raadseltjes en cliffhangers verspreiden in de hoop dat iedereen hier spontaan op de knieën valt en smeekt om extra informatie, dat neigt zeer sterk naar aandacht zoeken ipv belangrijke informatie delen.

Heel deze topic is het lezen niet waard en enkel ether vervuiling.
Sommigen op het zielige af .
Dat jaagt enkel mensen weg en dan verschieten ZE dat er niks meer geschreven wordt...
Het zal wel aan de anderen liggen.

Het zijn niet de slechtste vruchten waaraan de wespen knagen.
Tru Dat wrote:

Heel deze topic is het lezen niet waard en enkel ether vervuiling.
Sommigen op het zielige af .
Dat jaagt enkel mensen weg en dan verschieten ZE dat er niks meer geschreven wordt...
Het zal wel aan de anderen liggen.

Helemaal akkoord Tru Dat, slotje erop zou mooi zijn.