91

Re: een mening: niks meer niks minder

kenza wrote:

Bossi, deze info was enkel informatief. Linken of verbanden leggen op het forum wordt heel veel gedaan. En inderdaad, niets wijst dat Bernaert een link heeft met de Bende van Nijvel. Maar hij was wel big Boss van de rijkswacht en met wat er nu aan het ligt komt is het overduidelijk dat er bescherming was van heel hogerhand. Een uitspraak die de laatste tijd in de mond wordt genomen is: "We zoeken niet de soldaten maar de generaals". Nogmaals, niets linkt deze persoon aan de Bende van Nijvel, was enkel informatief.

De bescherming van hogerhand is al vele jaren duidelijk, Kenza. Daarover is geen betwisting mogelijk. Er valt trouwens iets belangrijks op dat de verklaring kan zijn van politieke bescherming. Wees maar zeker dat er heel wat personen die in dit dossier hebben gewerkt met zware bakstenen in hun maag zijn achter gebleven. Zelfs met psychische gevolgen. Tenminste die de wilskracht en de moed hadden om het op te lossen.

92

Re: een mening: niks meer niks minder

Wat bewijst dat de opdrachtgever(s) van de manipulaties héél hoog moet gezocht worden . Zo hoog dat een ( weliswaar afpersbare ) rijkswacht generaal een ja-knikkertje wordt .

93

Re: een mening: niks meer niks minder

LEO wrote:

Wat bewijst dat de opdrachtgever(s) van de manipulaties héél hoog moet gezocht worden . Zo hoog dat een ( weliswaar afpersbare ) rijkswacht generaal een ja-knikkertje wordt .

Te weten wat onmiskenbaar de onenigheid vormt en vormde tussen de speurders en magistraten. In elke overheid zijn politiek benoemde pionnen aanwezig. Deze pionnen voldoen aan de vragen en aanbevelingen. Zulke personen bieden meestal ook geen ondersteuning aan hun ondergeschikten indien nodig. Dergelijke onderzoeken die we kennen maken het er ook niet eenvoudiger op. Rekening houdende met nog talrijke verklaringen en getuigenissen die gegarandeerd een totaal ander doel beogen. Ik durf ook te zeggen dat amateurisme en onkunde ook veel onderzoeken op een vrijspraak of niet vervolging doen stuiten. Het ontbreekt ook aan controle en ernstige opvolging vanwege magistraten die de leiding hebben in het onderzoek.

Is het niet ergerlijk dat men als vaststeller bij voorbaat weet om een bepaald magistraat van dienst niet te contacteren omdat je negatieve respons zult bekomen? Dit werkt absoluut niet bevorderlijk.

94

Re: een mening: niks meer niks minder

Inderdaad, je kan bijna spreken van een 'Vijfde Colonne' in de magistratuur. En daar heb je als speurder beroepshalve geen verweer tegen!

Re: een mening: niks meer niks minder

en de laatste dagen (maar ik hink achterop wegens over en weer op de weg) de saga rond de heer Vermassen!!

Wel wel wel...ik heb ook in mijn analyse en daaronder aangehaald dat advocaten gewis en zeker meer weten!
En ja...vraag is wat zij er mee doen??
and the saga continues....

Re: een mening: niks meer niks minder

Het is intussen voor mij wel overduidelijk dat "het" nooit zal opgelost raken!
Ik zeg dit na heel veel gelezen te hebben te hier en elders.

Bekijkt u maar eens al de namen van personen, al de organisaties en veiligheidsdiensten (kwasie van overal ter wereld), de politieke partijen en aanverwanten EN al de verschillende voorvallen van simpele diefstallen (u begrijpt hoe ik het bedoel) tot bloederige moordpartijen en afrekeningen nog aan toe!

Dit alles aan elkaar linken is zowat de gehele Belgische misdaad-geschiedenis met elkaar in verband brengen!!
Dit kan gewoonweg niet zo zijn.
De terugblikken naar de net na-oorlogse (WO2) periodes en de jaren zestig en zeventig...het kijken naar wat er zich in Afrikaanse contreien afspeelde toen...lijken mij toch enigszins bij de haren getrokken.
Stellen dat alles een voortvloeisel is uit "zaken"die toen speelden...personen die toen een rol speelden bij dit en dat en anders...en dat dan linken aan een bende psychopaten die met buitensporig geweld overvallen pleegt in de jaren 80?
Dat is toch de zaken wat overtrekken en het zo complex maken dat het nooit tot enige opheldering kan leiden.

Uiteraard hebben er bij het samengaan van politiek en bizness, wat dus vaak tot gesjoemel en verrijking leidt, doorheen de jaren afrekeningen/chantage plaats gevonden (wereldwijd is dat zo).
Dat is altijd zo geweest en zal nog steeds het geval zijn! Het gaat immers om onnoemelijk veel geld en...macht en vice versa.

Ook zullen er wel politieke afrekeningen gebeuren...ingegeven door macht en belang en geld. En dat daar wel eens een vieze rol voor een veiligheidsdienst is voor weggelegd (internationaal) zal ook wel zo zijn.

MAAR...een bende die overvallen pleegt? Ook al zijn die overvallen afschuwelijk bloederig en de buit niet zo heel erg groot (alhoewel? de jaren 80 is een andere tijd)?

Dit alles dan aan dat andere alles linken??

Daar geloof ik echt niet in!

En het te ver gaan zoeken, maakt het kwasie onmogelijk om tot een doorbraak te komen want het kluwen is ondoorgrondelijk veels te groot.

De overvallen een na een en stuk voor stuk grondig uitpluizen zou allicht te simpel klinken, maar is me dunkt de enige manier om tot een oplossing te komen.

Ik denk dat een kijk op de zaak van bvb de Nederl. professor, die wars van al dat complot en geschiedenis gedoe ermee aan de slag gaat, tot een resultaat kan leiden en we verbaasd zouden kunnen zijn van hoe simpel het ligt!
En neen dat neemt niet weg dat er niet gemanipuleerd is noch beschermd is en chantage een rol speelt/speelde etc....dat haal ik ook aan in de analyse!
Wat ik wel bedoel is: met een "simpelere bril" de overvallen bekijken..en dan stap voor stap die puzzelstukjes goed leggen en je zal zien dat de puzzel minder moeilijk is om op te lossen.

Re: een mening: niks meer niks minder

luk paard wrote:

De overvallen een na een en stuk voor stuk grondig uitpluizen zou allicht te simpel klinken, maar is me dunkt de enige manier om tot een oplossing te komen.

ik raad u ten stelligste aan dit te doen, want meten is weten!

Mijn post is misschien wat kort en kan scherp overkomen, maar is in feite positief bedoeld. in de zin dat juist door het heel aandachtig te bekijken de hoek van mogelijke daders en het motief juist kleiner en concreter wordt. En er logische verbanden gelegd kunnen worden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: een mening: niks meer niks minder

Ik begrijp jou hoor the end maar toch en dan druk ik uiteraard slechts mijn mening uit en die is niks meer dan dat.

Uiteraard zullen zovele feiten als hier ter forum worden aangehaald/aangereikt echt wel werkelijkheid zijn maarrrrrr om dit alles met elkaar te linken?
Het zou dan betekenen dat zovele diverse feiten allemaal geleid hebben tot de Bende van Nijvel bij wijze van spreken.
En dit door zovele jaren heen en met wereldwijde vertakkingen ook.
Het zou ook betekenen dat de diverse criminele bendes zowat allemaal met elkaar samenwerkten in een nog groter geheel.
En daarmee heb ik het moeilijk want dat zou ongezien zijn en niet enkel in Belgie en laat dat nu toch teveel eer zijn voor ons onbeduidend klein bekrompen en ja frauduleus chantageland (en die eer bedoel ik cynisch uiteraard)
Het lijkt me ook een enorm gedoe kwa communicatie en organisatie en vooral het overzicht over de handelingen/acties enz te behouden om over de coordinatie nog te zwijgen! Vooral in een tijd dat er geen gsm noch frekwent PC-gebruik/en geen internet was)

Criminelen slaan niet zo erg vaak de handen in elkaar hoor...en zijn eerder concurenten van elkaar.

Kortom ik denk echt dat heel vele feiten die hier aangehaald worden echt wel juist zijn maar dat de Bende van Nijvel moet gezien worden als een zoveelste criminele bende. Zij het dan wel van een ongezien moorddadig niveau en ja met de bescherming door een samenloop van omstandigheden (zie de chantage van personen dat ik al aanhaalde eerder).

Uiteraard ben ik voorstander dat ook de afrekeningen en de chantage en moorden binnen de politieke en zakenwereld (en de combi vd 2) worden opgelost!
De Bende van Nijvel is echter los te zien van...en zo is het hoe ik mijn kijk bedoel en toelicht

99

Re: een mening: niks meer niks minder

luk paard wrote:

De overvallen een na een en stuk voor stuk grondig uitpluizen zou allicht te simpel klinken, maar is me dunkt de enige manier om tot een oplossing te komen

Beginnen bij het begin en als je allemaal opgelost hebt ben ik benieuwd naar het eindresultaat.

Re: een mening: niks meer niks minder

Er wordt veel te veel aandacht besteed aan de mogelijke motieven van de Bende van Nijvel. Daardoor ontstaan er complottheorieën die veel te ingewikkeld zijn om uitvoerbaar te maken.

In werkelijkheid is het motief achter een misdaad bijna altijd vreselijk banaal. Het probleem is: hoe langer het duurt om een misdrijf op te lossen, hoe minder mensen denken dat het motief banaal is. Want ze willen begrijpen, ze willen een verklaring en die is er niet zonder dader.

Maar de tijd die het duurt om iets op te lossen verandert niets aan het motief. Dat kan even banaal blijven.