Re: Christian De Valkeneer

Christian De Valkeneer in de Humo van deze week:

"Ik weet niet zeker dat we het gaan oplossen, maar ik weet ook niet zeker dat we het níét gaan oplossen. Toen het onderzoek naar de Bende van Nijvel in 2015 dreigde te verjaren, heb ik gevochten om de verjaringstermijn met tien jaar te verlengen. Er kwam veel kritiek. Sommigen vonden het beter om alles te laten verjaren, want misschien zouden mensen die er meer van wisten dan wél durven spreken. Uiteindelijk werd beslist om de termijn met tien jaar op te schuiven en verder te zoeken. Toen we een jaar verder waren, twijfelde ik of we er wel goed aan hadden gedaan. Alle pistes waren onderzocht en bij de meeste hadden we geen nieuwe elementen. (*) Eind 2016 hebben we aan de slachtoffers gezegd dat ze zich erop moesten voorbereiden dat we de waarheid misschien nooit zouden vinden. Tenzij er iemand op zijn sterfbed nog een bekentenis zou afleggen. En kijk, in februari 2017 kwam de tip binnen over Christiaan Bonkoffsky."

"Sindsdien ben ik er zeker van dat het de juiste beslissing was. Want nu blijkt dat er toch nog nieuwe elementen bovenkomen, en dat er mensen rondlopen die nog niet alles verteld hebben. Sindsdien leven we op hoop. Misschien kunnen we de daders en de opdrachtgevers toch nog vinden. En, belangrijk: begrijpen waarom dit allemaal is gebeurd."

Bron: Humo | 20 november 2017

(*) Het is pertinent onjuist van De Valkeneer om te beweren dat alle pistes onderzocht waren en er geen nieuwe elementen voor verder onderzoek in 2016 voorhanden waren. Het strikje had hij al, nu dus ook de neus.

http://assets.opencontrolplus.com/a_cs_images/29/41/13/pinokkio_small.gif?1450444977

32

Re: Christian De Valkeneer

Ze weten pertinent en exact wie er achter deze gruwelijke daden zit. Maar sommigen leven nog en dus mag het deksel niet van het potje. Daarom mag het ook niet verjaren want dan komt de waarheid boven en die mag het daglicht niet zien. Lezen wat De Valkeneer schrijft is alsof kijken naar de fabeltjeskrant. Al wat moet onderzocht worden wordt niet onderzocht en af en toe manipuleren ze de publieke opinie met fabeltjes zoals opgravingen... Oogjes toe en snaveltjes dicht het zandmannetje komt eraan...

33

Re: Christian De Valkeneer

De enige reden waarom ze met 2 procureurs zijn is om elkaar in te dekken. Er zijn waarschijnlijk al heel wat correcte tips binnengekomen en dat men niet mag onderzoeken. Ik begin meer en meer in de Roze Balletten te geloven. Met de fake vondst in Ittre is mijn Euro gevallen dat het geen zin heeft om nog verder te zoeken! Sorry, te doen of ze zoeken nog.

Re: Christian De Valkeneer

Wie is "ze" Tru Dat?

Ik begin echt te denken aan een cordon sanitaire ivm de Bende. Een cordon sanitaire is een techniek waarbij men een ongewenste of gevaarlijke situatie probeert te isoleren door er een beschermende kring rond te leggen. Men gebruikt daarom ook het woord 'schutkring'. Met ze bedoel ik dan de hoogste politieke kringen in samenwerking met de hoogste rechterlijke macht.

35

Re: Christian De Valkeneer

Met ze bedoel ik idd de overheid. Politiek of rechterlijke macht. Voor mij is het onmogelijk dat in zoveel gevallen er niets ontdekt is. De wil ontbreekt of men wil de doofpot dicht houden.

Ooit werd mijn motor gestolen. Vrienden van mij vonden hem terug in Molenbeek. We zijn er naartoe gereden en hebben de motor laten staan maar wel met twee extra sloten erop. Toen de dief wou vertrekken lukte dat natuurlijk niet. We wisten uit welk huis hij kwam want we stonden discreet uit te kijken. We lieten de motor nog steeds staan en gingen bij de rijkswacht verklaring afleggen. Ze wilden dat niet eens onderzoeken. Daar hadden ze geen tijd voor. De rijkswacht kreeg nochtans de dief op een blaadje papier met naam en adres. Het onaangeraakte gestolen object ter plaatse. Kenden ze die bewoner of hadden ze echt geen tijd ik weet het niet maar dat is de harde realiteit van ons justitieel systeem. Onwil ... ik was toen zwaar geshockeerd dat was ook in de jaren 80. Gestolen te Elsene teruggevonden in Molenbeek. En zo heb ik nog zaken meegemaakt justitie is een pot smeerlapperij. Ik geloof niet in justitie.

36

Re: Christian De Valkeneer

Inderdaad coconut: 1 + 1 = 3, M.a.w.: X-Dossiers + Roze Balletten = Bende van Nijvel!

37

Re: Christian De Valkeneer

De Valkeneer verklaart dat er van een complot geen sprake is. Man, man, man. Ook heeft hij donderdag heel belangrijke info gekregen. Er zal toch niemand met zijn paard gepasseerd zijn dat iets heeft opgemerkt?

38

Re: Christian De Valkeneer

Belangrijk om bepaalde uitspraken/mediaoptredens van De Valkeneer te kaderen is het feit dat ze al sinds 2013 gevolgd worden door 2 camera ploegen (zowel van de BRT als de RTBF). Voor het Bonkoffsky nieuws uitbrak waren er al 12 afleveringen gedraaid en het plan was dat die reeks in 2018 zou uitkomen. Gezien de ontwikkelingen hebben ze dan maar besloten om nog een beetje verder te filmen. Dat staat in de Humo van een paar weken geleden.

Mijn punt: ik kan me voorstellen dat als je 24/7 een camera ploeg achter je aanhebt, die aanwezig is bij ondervragingen, vergaderingen, etc ... dat dit ook je uitspraken/reacties gaat meebepalen omdat je weet dat het binnen een jaar op TV gaat komen.

Re: Christian De Valkeneer

Het leek even iets te gaan worden, maar dat blijkt alweer comedia del arte te zijn. Zoals LEO aangeeft, kan je eigenlijk maar tot één conclusie komen waarmee je dan ook meteen weet waarom dat het nooit iets zal worden.

De bal is rond enzo.

40

Re: Christian De Valkeneer

Bekijk hoeveel speurders het onderzoek is ontnomen, overgeplaatst, misnoegd en/of vervroegd op rust zijn gegaan. Ik begrijp niet dat de hoogste magistraat van het land nooit is tussen gekomen. "Als men mij laat doen..." zijn woorden die nog steeds nazinderen en met recht en rede uitgesproken. Er zijn voldoende bekwame personen om de zaak op te lossen en een duidelijk zicht hadden. Met onderlinge voortreffelijke samenwerkingen en aanvullingen. Die niet schuwden om er met volle moed en inzet er tegenaan te gaan. Dikwijls en meermaals ten koste van hun gezin en hun sociaal leven. Er zijn voldoende elementen voorhanden dat zowel politiek, magistratuur en Rijkswacht zichzelf als verdacht hebben opgesteld. Het zijn deze drie instellingen die er onmiskenbaar toe bijdragen dat het gerechtelijk onderzoek faalt en zal blijven falen.

Niet beschermende handen hadden al reeds jaren zorg kunnen dragen dat vanuit deze drie instellingen voorleidingen en aanhoudingen hadden kunnen geschieden. Schriftelijke eigenhandige verklaringen en getuigenissen die geen gevolg kennen noch enig verder verhoor is geen nalatigheid of een vergetelheid. Het heeft een duidelijk opzettelijk karakter met een aanwijsbaar resultaat dat we tot op heden kennen. Ontegensprekelijk dat er een maffia heerst achter onze schermen. Daarvoor stuit men o.a. op bizarre verklaringen in de bendecommissies die nooit een verder gevolg hebben gekend. De houding van een persoon verontrust mij soms meer dan de verklaring van de betrokkene zelf. Een reden te meer om dan juist door te gaan met het onderzoek en de zaak niet te laten rusten. Hieruit blijkt al eveneens een duidelijke aanwezigheid van politieke bescherming.