Topic: Podcast: De Zweedse Bende van Nijvel werd wél ontmaskerd

Wij hadden de Bende van Nijvel, Zweden werd geterroriseerd door de Militärligan of Militaire Bende. Een groep criminelen die de perfecte bankoverval pleegde. En dan twee perfecte bankovervallen tegelijk. En daarna… drie perfecte bankovervallen tegelijkertijd.

Intussen hadden ze ook een wapendepot van het Zweedse leger leeggeplunderd, zonder dat iemand dat merkte. En niemand had ook maar enig idee wie er achter de bende zat.

Geharde Zweedse supercriminelen dus. Of toch niet? Iemand die het vanop de eerste rij meemaakte, doet het verhaal uit de doeken.

Beluister de podcast » www.vrt.be/vrtnws/

2

Re: Podcast: De Zweedse Bende van Nijvel werd wél ontmaskerd

dit verhaal is in romanvorm geschreven door Andreas Roslund  een Zweedse journalist en bestseller auteur en Thunberg een broer van
(de daders dacht ik) in 2015 dacht ik was dit een bestseller ook in Belgie. Het was nu niet onmiddelijk een bende van Nijvel verhaal het waren drie broers en hun vader die er later bijkwam de vierde broer werd schrijver. Ze hebben een dekmantel een bedrijfje in sanitair ze doen een overval doen er twee en dan voornamelijk voor de kick doet de vader en nog maar twee zoons een derde. De wapens waren door het Zweedse leger op strategische plekken verborgen in bunkers moest er oorlog komen. Ze wilden de wapens terugverkopen aan het Zweedse leger. Veel verder ging het niet geen toppilitici geen massamoorden op parkings geen confiturbad. Zweden was toen wel in de ban van dit hele gebeuren dat een Robin Hood allure kreeg in de pers.  Ja het is drie jaar geleden dat ik hem gelezen heb ik dacht dat hij "made in Sweden" of "Bloedbroeders" noemt zeker nog te verkrijgen Anders Roslund is een van Zweden's best verkochte schrijvers speciaal was dat de vierde broer die van alles op de hoogt was maar zelf geen criminele feiten pleegde medeauteur is.  Maar het staat mijlenver af van een verhaal als de bende van Nijvel dit was een eerder marginaal gezin waar drie van de vier broers enorme lef adden een was een zweedse ex para pas toen de alcholistische vader meedeed tja werden ze gevat.

3

Re: Podcast: De Zweedse Bende van Nijvel werd wél ontmaskerd

Excuseer ik had de podcast va WERNER net gezien mijn artikel is overbodig  ik krijg hrt niet verwijderd