Dit zijn maar de hulpjes uit marginale milieus. Wie gaat hen geloven? Waarschijnlijk zelf gechanteerd om mee te doen, want dit was toch doodsteek voor klassieke bendes. Wie is de rode draad tussen deze bendes en rijkswacht. Farcy.

202

bely wrote:

Reneke, ik denk dat je juist zit. Na de onthullingen over de bendereus ben ik op het forum actief beginnen zoeken naar foto’s van mogelijke verdachten. Zo ontdekte ik onlangs Jandrain. De foto’s van Vittorio heb ik al meermaals bekeken en inderdaad gaat het meer dan waarschijnlijk om robotfoto nr. 7.

Dit is onmogelijk:

Adriano Vittorio, die vanaf november 1983 meer dan 17 maanden in voorarrest zat

Hij kan de nummer 7 niet zijn want dit is van de overval in Anderlues op 1 december 83.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

203

the end, ik schrijf wel “meer dan waarschijnlijk”. Als hij in die periode in voorarrest zat dan gaat het niet om nr 7. Maar als we die theorie doortrekken dan kan ik ook Philippe De Staerke niet gezien hebben daar deze in de herfst van 1985 normaal in de gevangenis moest verblijven.

club_le-happy-few wrote:

noorderling, in die tijd waren er nog geen sociale media. Ze voelen zich onoverwinnelijk om één of andere reden ... De Staerke at dagelijks frieten, men noemde hem "baron de frites" in het milieu.

Ik las in Beetgenomen dat De Staerke die bijnaam om een iets andere reden had. Hij werkte vroeger overdag in een frituur en ging dan 's avonds in dure kledij, alsof hij een baron was, de bloemetjes buiten zetten in het Brusselse nachtleven. Het was dus niet omdat hij zelf zo veel frieten at. Het is maar een kleinigheidje, maar het illustreert hoe snel er conclusies worden getrokken die niet helemaal juist zijn - iets wat dit hele dossier kenmerkt.

Precies, zo gaat het wel vaker!