211

Re: een mening: niks meer niks minder

LEO wrote:

Vanaf heden kan er in de sectie ' Hypotheses ' geantwoord worden betreffende Vereniging Zonder Winstoogmerk ! Ik heb van Ben hierover geen reactie of toelating ontvangen . Ik wil dit niet zonder zijn inspraak doen ! Indien Ben niet akkoord is kan hij het nog steeds verwijderen .

Oesje, maar zal u in verdediging nemen. Wie niets doet kan niets mis doen....

212

Re: een mening: niks meer niks minder

coconut wrote:

Goed dat je ook een beetje humor in jou hebt,ik kan je verzekeren dat na het lezen van die 46 bladzijden van de documenten van Walter De Bock er een dikke baksteen op mijn maag ligt .

Alle materie en dossiers rond de Bende van Nijvel en alle zij-dossiers zijn zware materie en kan soms met de nodige afschuw van feiten gelezen worden. Toch heb ik af en toe bij het lezen van bepaalde dossiers al soms eens een glimlach op mijn gezicht gekregen als er bijvoorbeeld op een kinderlijke manier een persoonsbeschrijving in een PV/verklaring voorkwam of als onrechtstreeks het kapsel van Koningin Fabiola (in het 46blz document van Walter De Bock) zelfs een plaats heeft.

Bossi wrote:
coconut wrote:

Of dragen mannen dan ook een bourka tegenwoordig?

Sinds het Bende van Nijvel-dossier acht ik echt alles mogelijk en durf zelfs niets meer uit te sluiten.

Michael Jackson droeg er ooit een om niet herkend te worden (wat een omgekeerd effect had).

Bossi wrote:

Wie niets doet kan niets mis doen....

Dat was ook het motto van sommige onderzoekers denk ik. Bijgevolg hebben ze gekozen om niets te doen ;-)

Non semper ea sunt quae videntur

213

Re: een mening: niks meer niks minder

Ik wil een gezond opmerking maken, trouwens een wijze advocaat had over de bende dezelfde opmerking. Dossier kennis staat boven alles, zonder dit sta je nergens en kan je zelfs niets doen met tips. Die kennis heb je niet zomaar het vergt heel veel tijd en inspanning. Plus moet men nog een beeld hebben over het toen in de jaren tachtig was het gaat over Diane staatsveiligheid WNP gangsters drughandel en andere ook dit segment moet gekend zijn. Zonder grondige kennis is het moeilijk om er helder in te zien, het is volgen mij al jaren zo dat amper een paar doorhebben op welk niveau het zich afspeelt. Dit is ook de redenen dat het amper vlot.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

214

Re: een mening: niks meer niks minder

Waar ik vooral mee bedoel ga gestructureerd te werk. Het idee van Bossi en andere om Deprêtre en de PG onder loep te nemen is heel goed haalbaar met de hulp van forumleden op een redelijk termijn. De bende oplossen is nog iets anders. smile

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

215

Re: een mening: niks meer niks minder

Inderdaad The end.
Om de bende op te lossen moet je out of the box denken als het oplosbaar is .
Want na al die jaren zijn getuigen slachtoffers enz verdwenen.
Ik was eerst ook overtuigd van banditisme maar er is teveel.dat dit tegenspreekt of er moeten zoveel toevallige slachtoffers gevallen zijn. Dit is haast onmogelijk.
De uitvoerders waren kleine criminelen geholpen door ?
Kleine criminelen , makkelijk chanteerbaar en met de belofte van immuniteit en geholpen door...?
Denk dat ZE betaald werden per overval en de extra buit mochten houden.
Er moet een hoger doel zijn en volgens mij is dat doel geld of macht.
Politiek ?
Miljarden of macht?
Ik heb al zoveel gelezen en het blijft duister maar gewoon banditisme is dit niet daarvan ben ik overtuigd in tegenstelling van wat ik eerst dacht.
Ik ga nu schema's opstellen voor mezelf en trachten een link te vinden tussen overvallen daders wapens slachtoffers manipulaties bewijs dwaalsporen en doelen en nog zoveel meer maar buiten het normale denkende ...
Vroeger was mijn eerste idee VDB.
Maar in de jaren 80 waren er ivm corruptie wel meerdere partijen goede vrienden.
Het blijft mij begeesteren wat kan het hoger doel zijn ?

216

Re: een mening: niks meer niks minder

FreCR wrote:

Dat was ook het motto van sommige onderzoekers denk ik. Bijgevolg hebben ze gekozen om niets te doen ;-)

Dat is een feit. De opdracht tot het niets doen is meer dan eens volbracht.

Charly wrote:

"De vzw heeft als doel om de ongeloofwaardigheid, het misprijzen en het wantrouwen te helpen herstellen dat bij de Belgische bevolking is ontstaan als gevolg van ongeoorloofde tussenkomsten die een gerechtelijk onderzoek onvoorwaardelijk opzettelijk heeft doen falen." Wat is dat voor een zin?

Wat is dat inderdaad voor een zin.

In ieder geval dan toch beter en geloofwaardiger dan wat de minister van justitie pleegde uit te drukken dat er een stukje vertrouwen was hersteld bij de nabestaanden en de slachtoffers. Ondanks ze verbolgen de zaal verlieten.

the end wrote:

Het idee van Bossi en andere om Deprêtre en de PG onder loep te nemen is heel goed haalbaar met de hulp van forumleden op een redelijk termijn. De bende oplossen is nog iets anders :-)

Tru Dat wrote:

Ik heb al zoveel gelezen en het blijft duister maar gewoon banditisme is dit niet daarvan ben ik overtuigd in tegenstelling van wat ik eerst dacht.

Je hoeft absoluut niet en iedereen is volledig vrij als burger. Toch één advies dat ik graag wil meegeven. Verlaat aub de piste van het gewoon banditisme. Dan hadden we ze al heel lang bij de lurven. Ook al beschikte Rijkswacht en politiediensten in de jaren tachtig over materiaal zoals het wagenpark van de Flinstones.

Het zijn gestructureerde hoge opdrachten vanuit onze politieke instellingen. De houding en werkwijze van de magistratuur heeft en geeft zich heel duidelijk prijs. Tot op heden kunnen wij dit nog steeds vaststellen. Indien ik verwijs dat de Rijkswacht o.a. onvoorwaardelijk mede verantwoordelijkheid draagt in het dossier teneinde ze als medeplichtigen te beschouwen, ligt de recentelijke uitspraak van Mstr Walter Van Steenbrugge in het verlengde hiervan.

Ik citeer zijn uitspraak: "De jongste weken heb ik enorm bruikbare informatie gekregen voornamelijk met betrekking tot de Bende van Nijvel. Daar beginnen vele mensen, ook zij die tot de rechterlijke orde behoren, te praten. Ik heb het bezoek gekregen van hoge politieofficieren, bezoek van magistraten. Ik blijf zeggen dat mensen van het eigen korps betrokken zijn van de rechterlijke orde en zij zitten achter de knoppen van het onderzoek. Dat is het ideale scenario om een onderzoek te laten mislukken."

Ik blijf hardnekkig bij mijn standpunt, dat de onderzoekscommissies met betrekking tot de Bende van Nijvel, haar taken, in concreto met politieke betrokkenheid, niet naar behoren hebben uitgevoerd en ter zake opzettelijk hebben verzaakt om aan hun verplichtingen te voldoen. Ook dit dienen wij in ogenschouw te nemen als zijnde doordachte ondergrondse verborgen beschermingsmaatregelen opdat de politieke inmenging verborgen zou blijven.

De houding en het zenuwachtig worden brengt bij mij meer argwaan en is veel meer welsprekender dan zijn/haar verklaring tijdens een verhoor. Dit is absoluut niet zonder enig belang dat ik in oorzakelijk verband breng met de feiten die zich voordeden in het Meerdaelbos. Ingevolge de aanwezigheid, het verzoek en het voorstel uitgaande Louis Michel rond dossier in handen van WNP.

Zelden dat men een gehaaide knaap tot rust en kalmte dient aan te manen tijdens een ondervraging.

We hebben nog brandhaarden gekend in opdracht van politiekers. "Verbrand dat geld"

Aanvankelijk werd het spoor en de vermoedens van onderzoeksrechter Connerotte weg gelachen en ontnomen. Uiteindelijk is de zaak Cools en Agusta aan het licht gekomen. Hier hadden gestuurde politieke opdrachten geen vat meer en diende onderzoeksrechter Ancia haar taak te volbrengen.

217

Re: een mening: niks meer niks minder

Bossi wrote:

Je hoeft absoluut niet en iedereen is volledig vrij als burger. Toch één advies dat ik graag wil meegeven. Verlaat aub de piste van het gewoon banditisme. Dan hadden we ze al heel lang bij de lurven. Ook al beschikte Rijkswacht en politiediensten in de jaren tachtig over materiaal zoals het wagenpark van de Flinstones.

Het zijn gestructureerde hoge opdrachten vanuit onze politieke instellingen. De houding en werkwijze van de magistratuur heeft en geeft zich heel duidelijk prijs.

Dit moet men zien en snappen! aanvullend is het duidelijk dat Raes geen vertrouwen had in de SV en zijn agenten. Plus dat voor bewakingsopdrachten van bepaalde personen zelfs de Diane niet vertrouwd werd zie SS.P..

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

218

Re: een mening: niks meer niks minder

Charly wrote:

"De vzw heeft als doel om de ongeloofwaardigheid, het misprijzen en het wantrouwen te helpen herstellen dat bij de Belgische bevolking is ontstaan als gevolg van ongeoorloofde tussenkomsten die een gerechtelijk onderzoek onvoorwaardelijk opzettelijk heeft doen falen." Wat is dat voor een zin?

(Ik doe een beetje irritant:) Als ik letterlijk lees zeg je dat er "ongeloofwaardigheid, misprijzen en wantrouwen" was als gevolg van bepaalde tussenkomsten. Deze zijn beschadigd en de VZW heeft als doel deze "ongeloofwaardigheid, misprijzen en wantrouwen" te herstellen. big_smile

Ik wens je alvast veel succes met de VZW en hoop dat je op dit forum alles in geuren en kleuren vertelt als Martine Michel en De Valkeneer je onder een helle bureaulamp aan de tand hebben gevoeld. Want ik denk dat je dezelfde mening hebt als ik. De Bende bestaat uit 1) criminelen, 2) leden van het establishment die de opdracht gaven, 3) leden van het establishment die het hebben laten gebeuren om niet het gevaar te lopen hun jobke te verliezen, want comfort is toch zó aangenaam (= de rest van het establishment). Dus: je krijgt ruzie met iedereen.

219

Re: een mening: niks meer niks minder

Je doet helemaal niet irritant want je hebt het bij het rechte eind denk ik. Je krijgt idd ruzie met iedereen. Ook met de advocaten van de nabestaanden want die hebben hun eigen strategie.

220

Re: een mening: niks meer niks minder

Charly, is al gebeurd ondertussen. Ik weet niet dat die lamp erbij gehaald is maar blijkbaar leest men daar toch wat wij hier schrijven. Ze hebben zelfs de moeite gedaan om af te printen en blijkbaar werd dit ook onmiddellijk opgepikt door een politieke partij.

Nu, Bossi wist natuurlijk dat dit ging gebeuren.

En ja, de zinsconstuctie ...