Het zou dan om René Navez moeten gaan.

Iemand bekend met een zekere Vincent Leroy?

» www.lesoir.be | www.lesoir.be | www.assisen.be/archief | www.assisen.be/archief | www.lesoir.be

Helaas vind ik niet veel meer van deze kerel. Ik vind het toch bijzonder, afmaken met nekschoten dat doe je al niet "per ongeluk" omdat he tuit de hand loopt. Vincent leverde blijkbaar de auto waarmee de overval gebeurde. Toch wel zware jongen(s) dan. Wetende dat mijn getuige de Golf zag aan een huis in Route de Quenast in Bierghes en er blijkbaar nog een getuige zou zijn (boek van Ponsaers en Dupont). Ik wacht nog steeds op meer info over deze tweede getuige, maar Dupont in zijn oude notities aan het zoeken zijn mailde hij mij.

De garage van Vincent zou op de expresweg gelegen hebben en dus niet waar mijn getuige ze zag de oprit van een huis oprijden. Maar Bierghes is zodanig klein dat het mij toch interessant lijkt...

En off topic, hoe meer je hier leest, hoe meer ik echt de indruk krijg dat Rebecq, Quenast, Bierghes enzovoort een echt broeinest moet geweest zijn banditisme. Ok, in Brussel zal het erger geweest zijn maar daar is de bevolkingsdichtheid ook wel veel groter. Voor zo een "boerengat" te zijn is het toch wel bizar. Ook het gemeentebestuur van die tijd zou wel eens mogen onderzocht worden. Als de getuigenissen kloppen dat er bij de boerderij waar Farcy vermoedelijk zat helikopters landen 's nachts en auto's in colonne rondreden, zou ik als burgemeester toch wel eens gaan kijken wat er daar gaande is.

Trojan wrote:
Inwoner van Aalst wrote:

°33: Navez R., 1921, Politieman in Brussel

Navez , die naam komt terug in Ecoovie verband, er is een commissaris Navez die bewijsmateriaal heeft vernietigd. Noteer ook de carnavalisten in de post hierboven! Kan Ben een link plaatsen naar de parlementaire onderzoekscommissies sectes? Er staat veel met naam en toenaam. Vooral de financiële kant van die sectes is de moeite om uit te diepen, er wordt bewogen met miljarden. En wat ook met naam genoemd wordt in de parlementaire onderzoekscommissie sectes: smokkel van uranium!

Ik heb het bekeken maar het gaat bij u over een andere mr. Navez.

175

simpel : de bende van 1985 : alle overvallen gebeurden met 2 voertuigen: 1ste voor de operatoren de andere  de supervisor ( weet wie daarin zat ) stond en staat in een pv van Gent.
geloof volkomen  voor 200% en ben benieuwd ( moet alleen nog plaatsen kunnen linken met dat 2de voertuig.

176

Dat is geen feit.
Ik vermoed 3 voertuigen.
1 voertuig met de overvallers
1 voertuig observatie
1 voertuig bijstand als het misliep.
Enkel mijn idee en misschien fout.

Het zijn niet de slechtste vruchten waaraan de wespen knagen.

177

Er waren in Aalst sowieso:
1) voertuig van lid van de Staatsveiligheid.
2) voertuig van de overvallers
3) voertuig van de gemaskerden (we gaan er van uit dat men in de auto niet de zwartepietenpruiken verving door carnavalsmaskers).