321

Re: Madani Bouhouche

P-51 wrote:

Als de huurovereenkomst contractueel vastgelegd werd, dan ben ik geneigd te zeggen: ja.

Zelfs met een Belgische identiteitskaart?

322

Re: Madani Bouhouche

Weet ik niet ... maar de zoon van de overleden fruitboer is wel formeel: een Algerijn, M. genaamd.

Soit, dat staat zo in de krant, kan dit dus bijgevolg niet verifiëren. Misschien heeft de huurder dit gewoon langs z'n neus weg gezegd ... maar in dat geval zal het Bouhouche wel niet geweest zijn, zeker, want die schaamde zich blijkbaar voor zijn afkomst (als je tenminste Robert Beijer mag geloven wat ik dus geenszins doe...de laatste leugen is dat nog zeker niet).

323

Re: Madani Bouhouche

Maar dat zou dan ook overeenstemmen met de getuigenis van de kassierster die naast Frans en Nederlands ook nog een derde Arabische taal hoorde?

324

Re: Madani Bouhouche

Dat moet dan wel een meertalige kassierster geweest zijn ...

Re: Madani Bouhouche

Het lijkt me niet meteen Bouhouche zijn manier van werken om een locatie te huren onder zijn echte naam. Maar het is natuurlijk niet omdat ze benaming 'de Algerijn M.' gekozen hebben in het artikel dat het pand destijds ook onder die identiteit gehuurd is. Het kan zijn dat de getuige pas later tot de constantie is gekomen dat zijn huurder in feite 'de Algerijn M.' was.

De locatie is zeer interessant, zowel voor de overval op Dekaise als de raid op de Delhaize in Overijse.

Re: Madani Bouhouche

Yves Barbieux, een van de auteurs van het artikel, schrijft al jaren over de bende en dus ook over Bouhouche. Als het om een "Algerijn Madani" zou gaan, had hij echt wel Madani geschreven en niet M.

327

Re: Madani Bouhouche

In het boek van Guy Bouten komt ook een zekere Mohammed Asmoui ter sprake (pag. 258).

Re: Madani Bouhouche

patrick111 wrote:

Het lijkt me niet meteen Bouhouche zijn manier van werken om een locatie te huren onder zijn echte naam. Maar het is natuurlijk niet omdat ze benaming 'de Algerijn M.' gekozen hebben in het artikel dat het pand destijds ook onder die identiteit gehuurd is. Het kan zijn dat de getuige pas later tot de constantie is gekomen dat zijn huurder in feite 'de Algerijn M.' was.

Het gaat ongetwijfeld om Mohammed El Bourajradji die in 1983 ook al aan De Staerke werd gelinkt. Bouhouche noemt men niet de "Algerijn M".

329

Re: Madani Bouhouche

Altijd gedacht dat Bouhouche de rijkswacht verliet uit frustratie. Maar hij verliet de rijkswacht om uit het beeld te verdwijnen.

330

Re: Madani Bouhouche

En ik vermoed dat Bouhouche de opdracht kreeg om de rijkswacht te verlaten om de linke zaakjes van de 'Etat Major' in goede banen te leiden!