61

Re: Zaak Dutroux

De Nieuwe Snaar wrote:

De misdaden van Bende van Nijvel werden nooit opgehelderd en de Roze Balletten hebben nooit bestaan, doch jaren later is er plots Dutroux en die werd uitgespuwd door het volk en (voldoende?) gestraft. In de entourage van deze zaak duiken weer dezelfde kanalen op en ook hier verhalen over manipulatie, bescherming, etc. Met hetgeen recent opduikt als informatie, komt het mij voor alsof de "zaak Dutroux" er moest komen, om de bevolking gerust te stellen na de manifeste gebreken tijdens de Bende van Nijvel-periode. Eigenlijk was dit een schuldbetekenis van de magistratuur en de politieke tenoren.

Heel interessante gedachtengang. Knap denkwerk. Dutroux was maar een kleine garnaal... De waarheid mag niet bovenkomen zoveel is duidelijk. Waarmee ik de daden van Dutroux niet wil goedspreken uiteraard.

62

Re: Zaak Dutroux

De sleutel tot opheldering van heel wat onopgeloste zaken en wanpraktijken lijkt me deels hier te liggen. Dit samen met andere organisaties die zich in de schemerzone bevinden tussen legaal en crimineel. In beide vinden we dezelfde mensen terug die enerzijds met elkaar en anderzijds met nog heel wat anderen (niet zo close) 'samenwerken'.

De belangen die toen, en ook nu nog, tot de orde behoren zijn niet te overzien. Dat deze zaken dan niet opgelost worden en het daglicht niet zien is logisch als we gaan kijken wie en wat betrokken is, wat de belangen zijn en wat de mogelijkheden van deze zijn.

Er is geen Bende van Nijvel. Imo werden uit dezelfde grote put wapens, middelen en personen genomen voor het uitvoeren van bepaalde taken. Neem aub de naam Bende van Nijvel weg en breid dan onmiddelijk ook maar het aantal feiten uit. Het Circus van de Happy Few lijkt me een betere naam en dat alleen maar omdat maffia een groot woord is.

De oprolling van de persoon Marc Dutroux en daarvoor 'de bende Haemers' zijn slechts minime handelingen om het volk te sussen en tot grote verwondering slagen ze ook in deze opzet.

In plaats van jagen en verder te gaan met eisen van de waarheid is de grote meerderheid heel tevreden als we eens twee weken lang in de media mogen akte nemen van wat een ex-rijkswachter zij op diens sterfbed. Zoals altijd is het zeer eenvoudig stenen gooien naar iemand die zich achteraf niet kan verdedigen.

Het zullen maar gewoon predateurs zijn wellicht?

Jammer ...

63

Re: Zaak Dutroux

We mogen met zekerheid stellen dat Anneke Lucas geboren is in 1963. Haar 10e verjaardag is dus 1973. Patrick Haemers is geboren in 1952. Ze speekt over de jonge persoon die 20 jaar is. Gezien Haemers geboren is in november (?) en het grootste deel van 1973 voor de maand november ligt + de persoonsbeschrijving + levenswandel + bespreking vader + verklaring over de contacten met de politicus... Tjah.

64

Re: Zaak Dutroux

Waarom is het Dutroux-dossier losgekoppeld van het netwerkdossier Dutroux bis en is dat zeer snel afgedaan als niets bewezen terwijl er in feite niets uitgezocht is?

65

Re: Zaak Dutroux

Omdat het beter is een kleine, vieze garnaal overboord te gooien en zo met deze opoffering de visvangst te redden. Uiteraard gaat de baas er alles aandoen om te zorgen dat dit niet uitkomt, anders geen geld voor zijn vangst en laat staan de deuk in de reputatie. De vissers aan boord zwijgen liever, ze willen ten slotte hun goed betaalde job niet verliezen. De garnaal is al lang blij dat hij nog terug in het water komt en mag leven omdat hij weet hoe het leven in deze harde stiel is.

Tot zover dit metafoor.

En zo lang er bij de mensen lekkere zalm op het bord het bord komt, gaat men niet klagen bij (excuses voor de verwijzing) de Delhaize.

66

Re: Zaak Dutroux

Namen die in het dossier Dutroux vermeld werden, stonden ook al (niet allemaal) in het dossier Pinon. Alle politieke fracties waren overigens 'van de partij' - mijn excuses voor deze ongelukkige uitdrukking.

Zou je in het huidige politieke bestel nog gewag kunnen maken van een doofpotoperatie? De meeste actoren zijn intussen al dood maar zijn er momenteel dan nog krachten die over voldoende politieke macht beschikken om alles tegen te houden?

67

Re: Zaak Dutroux

Er zullen wel nog redelijk wat personen weet hebben van de waarhedden achter de X-dossier, Pinon, Bende van Nijvel, ... Velen zullen er niet rechtstreeks bij betrokken zijn geweest maar dragen wel deze erfenis mee. Hun macht staat ten slotte nog steeds op het spel. Operatie doofpot is nog steeds bezig, de tand des tijds zal dit uiteindelijk wel doen afnemen. Dat is voor ons, alle eerlijke speurders en tegenstanders van deze praktijken het grote gevaar..

Er lopen er zeker nog rond met boter op het hoofd en het doel heiligt nog steeds de middelen.

68

Re: Zaak Dutroux

P-51 wrote:

Namen die in het dossier Dutroux vermeld werden, stonden ook al (niet allemaal) in het dossier Pinon. Alle politieke fracties waren overigens 'van de partij' - mijn excuses voor deze ongelukkige uitdrukking.

Zou je in het huidige politieke bestel nog gewag kunnen maken van een doofpotoperatie? De meeste actoren zijn intussen al dood maar zijn er momenteel dan nog krachten die over voldoende politieke macht beschikken om alles tegen te houden?

Wat dacht je van onze Albert ...

69

Re: Zaak Dutroux

P-51 wrote:

Namen die in het dossier Dutroux vermeld werden, stonden ook al (niet allemaal) in het dossier Pinon. Alle politieke fracties waren overigens 'van de partij' - mijn excuses voor deze ongelukkige uitdrukking.

Zou je in het huidige politieke bestel nog gewag kunnen maken van een doofpotoperatie? De meeste actoren zijn intussen al dood maar zijn er momenteel dan nog krachten die over voldoende politieke macht beschikken om alles tegen te houden?

Je antwoord in feite zelf op de vraag. Aangezien ze allemaal betrokken waren is dit zeker mogelijk. Net zoals coalities bewijst de ware aard van politici.. machtbeluste hypocrieten..

70

Re: Zaak Dutroux

Misschien wel, misschien ook niet ... de versnippering van het politieke landschap en de tanende macht van de grote drie bieden misschien wel perspectieven. Wie niet waagt, niet wint ... en in dit verhaal valt er niets meer te verliezen, denk ik.