Re: Philippe Lacroix

Neen.

Re: Philippe Lacroix

Merovinger wrote:

Volgens hem kan de persoon die instaat voor het beheer van de rekening zich echter niet meer herinneren op wiens identiteit de rekening werd geopend en kan het geld dus ook niet afgehaald worden.

De snoeper, hij is toch zo lief hè. lol Ik heb ook 5.000.000 op mijn rekening, maar herinner mij zelf niet meer dat ik ze erop gezet heb.

13

Re: Philippe Lacroix

In de Humo van vandaag 19/11/2013 (p. 50) staat ook zoiets. Aan het woord is Rudy de Jonghe: "Van alle anderen hebben we het geld teruggevonden, van Lacroix niet. Alleen acht gecodeerde rekeningen Zwitserse rekeningnummers die we nooit hebben kunnen krakgen. Lacroix moet nog een pak miljoenen hebben."

De Jonghe spreekt louter over inkomsten uit gewapende overvallen, met andere woorden niet over het VDB-losgeld.

Re: Philippe Lacroix

Onbegrijpelijk dat een persoon zoals Lacroix en/of zijn Italiaanse connectie niet onder druk kan gezet worden i.v.m. het tijdbestek van Patrick Haemers. Hij heeft alles te verliezen (job, nieuw leven, ...) en wellicht vinden ze ergens nog een niet bedekt potje bij Lacroix om hem mee onder druk te zetten.

15

Re: Philippe Lacroix

Hoe groot is Lacroix eigenlijk?

16

Re: Philippe Lacroix

Klopt het dat hij ook ooit ontsnapt is?

17

Re: Philippe Lacroix

Ja, dat klopt. Stukje uit het Nieuwsblad:

De ontsnapping van Murat Kapllan, Basri Bajrami en Philippe Lacroix - die twee laatste waren lid van de bende van Patrick Haemers - zette vijf jaar eerder het land in rep en roer. Het drietal ontsnapte op 3 mei 1993 op zeer spectaculaire wijze uit de gevangenis van Sint-Gillis. Ze gebruikten pistolen en handgranaten en gijzelden de gevangenisdirecteur Harry Van Oers. Na hun vlucht uit Brussel werden ook nog twee gezinnen, in Kortenberg en in Tremelo, gegijzeld.

Meer » Daders

18

Re: Philippe Lacroix

Dank Kl1172, is het toegestaan daar fotos van te plaatsen?

19

Re: Philippe Lacroix

Volgens Castier: Lacroix had een villa in Roquefort Les Pins, dat is dicht bij Antibes. De villa diende om mensen te ontvangen, die door niemand gezien wilden worden.

Bron: Rapport De Jonghe/Van Brussel

20

Re: Philippe Lacroix

Op 13 oktober 1986 deed de politie huiszoekingen bij Philippe Lacroix en zijn vriendin.

(...) Later vernam ik dat er ook bij Philippe en Corinne huiszoekingen hadden plaatsgevonden. In de winkel van Corinne, de Exclusif aan de Georges Henrilaan, vond de politie wel een karabijn .22, en in hun appartement in Woluwe een Winchester long rifle, een koffer met munitie .22LR en kaliber .12 en een gechromeerde Smith & Wesson .38 met veertig kogels. Samen met Patrick [Haemers] en Philippe werd ik in de cel gestopt.

Bron: Mijn leven met Patrick Haemers | Denise Tyack

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube