Re: Michel Nihoul

Nihoul is vooral de chouchou van De Donnéa.

12

Re: Michel Nihoul

Heb dit niet kunnen controleren, maar heb ooit van iemand gehoord dat Kuros dacht dat hij Nihoul had gezien vlak voor de aanslag in Aalst.

Re: Michel Nihoul

Ja inderdaad, dit was quote kuros:

Een paar maand voor de dood van Madani Boubouche, had ik een Humo en P-magazine gekocht en toen voor de eerste maal foto's gezien. Toen heb ik Boubouche aangeduid als mogelijke bezoeker en degene die met grijslach de rekening betaalde. Maar gezien zijn "overlijden" heb ik dit niet meer willen aangeven. Tweede verdachte: Patrick Haemers, of het type Haemers was degene die expliciet vroeg: heb je soms Skoth van 't vat? Of heb je dan Rodenbach van 't vat?

En de oude, franstalige, type Nihoul: de kleinste maar duidelijk "belangrijkste" persoon (had 2 bodygards bij zich) en gaf de instructies. Hoorde hem zeggen: "tous le monde d' accord? Demain a 9 heures dans l'atelier?" Hij was naar mijn schatting kleiner dan 1.70m maar had het meest koele blik. Ogen om bang van te zijn. Toen 50-55 jaar de anderen tussen de 35 en 40 jaar. Ze waren super beleefd, woorden zoals "verschoning mr. kunnen we nog iets krijgen!" Doch hun uiterlijk sprak boekdelen, dat konden ze niet camoufleren.

14

Re: Michel Nihoul

PetriStef wrote:

En de oude, franstalige, type Nihoul: de kleinste maar duidelijk "belangrijkste" persoon (had 2 bodygards bij zich) en gaf de instructies.

Type Nihoul, is iets heel anders dan Nihoul zelf natuurlijk.

15

Re: Michel Nihoul

Misschien was het Carl Armfelt.

Re: Michel Nihoul

hierbij een stukje waar Nihoul onderhandelde met een journalst (Alexander Smoltczyk) van Der Spiegel:

Dann erzählt er von früher. Wie er und Marleen Gruppensex-Partys veranstalteten, "aber mit Stil!", an denen einflussreiche Politiker und Beamte teilnahmen. Im Club "Le Dollo'' oder im Mietschloss Faulx-Les- Tombes bei Namur. Von diesen Belustigungen soll es Fotos und Filmaufnahmen geben. Nihoul kokettiert gern mit seiner Gästeliste. Einer der ersten Sätze ist gewesen: "Ich habe die Regierung in der Hand."

Er ist eben ein Händler. Er handelt mit allem, was ihm in die Finger kommt. Mit Fischen, mit Pillen, mit Frauen und in jüngster Zeit notgedrungen mit Geschichten. Ein Interview kostet 1000 Mark: "Legen Sie noch 20 000 drauf, und ich liefere Ihnen einen amtierenden Minister, der in einen Mord verwickelt ist." Angeblich alles beweisbar: "Ich kenne den Mörder und lasse ihn beim Minister anrufen. Sie hören mit, okay?"

Dann bittet Nihoul, das Aufnahmegerät abzuschalten, und senkt die Stimme. Es gebe da noch ein Sonderangebot. Für eine sechsstellige Summe."Denn dann müsste ich Belgien verlassen."

Vertaling:

Nihoul koketteert graag met zijn gastenlijst. Een van zijn eerste zinnen was: "Ik heb de regering in de hand". Hij is een handelaar, hij verhandelt alles wat hem tussen de vingers komt. Vissen, pillen, vrouwen en de laatste tijd, noodgedwongen: verhalen. Een interview kost 1000 Mark: "Leg nog 20 000 Mark er bovenop, en ik lever u een dienstdoende Minister, die in een moord verwikkeld is." Angeblich alles beweisbar: "Ik ken de moordenaar en laat hem met de minister telefonisch contact opnemen. U luistert mee, okay?"

Dan vraagt Nihoul, de casetterecorder uit te schakelen, en hij spreekt stiller. Er is nog een speciale aanbieding, voor een geldbedrag met 6 cijfers. "Want dan zal ik België moeten verlaten. Ik geef u de foto, waarop de toenmalige prins Albert juist een 16-jarig meisje bespringt. Naakt. Getrokken op de tweede verdieping van de Mirano-Club voor 20 jaar. Na?"

"Ich gebe Ihnen das Foto, auf dem der damalige Prinz Albert gerade ein 16-jähriges Mädchen bespringt. Nackt. Aufgenommen im zweiten Stock des Mirano-Clubs vor 20 Jahren. Na?" Mietschloss im belgischen Faulx-Les-Tombes, Videomitschnitte von Sexpartys: Eindrucksvolle Gästelisten. Und schon ist das Netz des Raunens weitergesponnen. Als ob es in Belgien nicht genug Teilungen gäbe, hat sich das Land seit der Festnahme von Marc Dutroux in zwei neue La.

Re: Michel Nihoul

Bericht aan diegenen die de plicht hebben Nihoul op te pakken en opnieuw te verhoren op basis van dit gesprek in een restaurant en op basis van de bandopname Der Spiegel » YouTube

Re: Michel Nihoul

De hele reeks van het gesprek in het restaurant kan je hier vinden » YouTube

Re: Michel Nihoul

Dat gesprek met Nihoul in het restaurant is niets nieuws en kwam in 2002 al in de pers. Zie » Nieuws

Vermoedelijk ging het om een oplichtingstruuk van Nihoul om langs de kassa te passeren door het leveren van een 'exclusief' interview. Bewijzen voor zijn stellingen werden door Nihoul nooit geleverd. Tja, dan zakt de pudding.

20

Re: Michel Nihoul

Er is ook een link via Nihoul naar Madani Bouhouche.