In het dossier "Pinon" bevindt zich geen inventaris die is opgemaakt door het openbaar ministerie te Nijvel. Wel zit bij dit dossier een inventaris waarin de verschillende stukken in chronologische orde worden opgesomd, en die werd opgesteld door A. Bourgeois in zijn hoedanigheid van Volksvertegenwoordiger Voorzitter van de eerste Bende-comrnissie. De stukken van het dossier "Pinon", waarover de huidige commissie beschikt, zijn doorgenummerd - met rode nummering - van 1 tot 137. Klaarblijkelijk gaat het hier niet om de originele nummering van deze stukken. Op sommige stukken komt namelijk ook een zwarte nummering voor, die klaarblijkelijk wel de originele nummering is. De originele nummers zijn echter niet terug te vinden op alle stukken van het dossier. Hieronder wordt het dossier beschreven zoals het door de procureur-generaal werd overgemaakt, waarbij, voor wat de stukken betreft, wordt verwezen naar de rode nummering.

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie (bijlage 3)

Is ooit onderzocht wie deze nummering heeft 'aangepast'?

Wie die nummering heeft aangepast weet ik niet. Wie eiste dat de stukken bij hem kwamen, ook al kwamen ze hem in feite niet toe weet ik wel. Wie op een bepaald moment opmerkte dat er stukken ontbraken weet ik ook. Jullie ook trouwens.

Sorry dat ik geen namen noem, ik wil niet meer horen dat ik de nabestaanden etc...

Het is hoogst ongebruikelijk dat de koninklijke familie reageert op roddels en beschuldigingen. Prins Filip deed het nooit eerder op eigen initiatief. Koning Albert wel. Vorig jaar gaf hij toe ‘kwaad’ te zijn op zijn jongste zoon Laurent, die zonder zijn toestemming naar Congo was gereisd.

Royaltywatcher Jan Van den Berghe herinnert zich nog twee precedenten: ‘De koning gaf in 2001 uitzonderlijk toelichting bij zijn persoonlijk fortuin. En de vorst spande ooit een proces aan tegen twee Luxemburgse journalisten die hem ervan beschuldigd hadden deelgenomen te hebben aan roze balletten. De koning won de zaak en schonk de schadevergoeding aan het goede doel.’

Bron: Het Nieuwsblad | 24 oktober 2012

34

(...)  En hoe dicht stond Laken tegen dat Brusselse milieu dat zich boven de wet waande? Annemans: ‘Als er in het dossier-Dutroux naar boven kwam dat de prins van Luik op een partouze opdook dan heb ik dat vermeld. Globaal genomen denk ik niet dat Albert een deel was van het seksmilieu van Brussel.’

Bron: Doorbraak.be | 2 Februari 2018

35

Globaal genomen hé? Waarom werd ieder onderzoek dat naar Albert zou kunnen leiden dan geboycot? En strikt genomen misschien niet van het Brusselse seksmilieu , ... maar het adellijke Waalse seksmilieu.

Stel dat Annemans foto's of films gezien had van Albert in een sexclub, maar deze niet in zijn bezit heeft. Zou hij dan op die debatclub gezegd hebben, ja ik denk dat Albert een deel was van het seksmilieu in Brussel? Annemans zei wel: "Als er in het dossier-Dutroux naar boven kwam dat de prins van Luik op een partouze opdook dan heb ik dat vermeld." Hij zei dus niet "dan zou ik dat vermeld hebben". Heb ik dit juist begrepen? Iemand dat boek gelezen?

37

Michel Libert (22 april 2017):

Quand j'ai parlé, à l'époque...

- Monsieur Libert, vous avez vu les photos?
- Je dis "Oui, j'ai vu les photos"
- Et qui était sur les photos?
- Mais je l'ai dit: à l'époque, le prince Albert, nu, Vanden Boeynants, nu, ... il y avait des femmes et des enfants  Voilà
- (grommelements)
- Mais alors, pourquoi vous me posez la question?
- Et vous avez les photos?
- Non, je n'ai pas les photos
- Ah, monsieur Libert, vous n'avez pas les photos, vous qui faites photocopie de tout
Etc  bla bla bla ...

Michel Libert (22 april 2017):

La photo compromettante dont vous m'avez parlé venait-elle du dossier Pinon? Paul Latinus avait-il une copie de ce dossier?

"Oui ... et non pas "la" ... mais "les" photos ... toutes originales, l'une étant incontestable à moins d'avoir usé d'un nombre de sosies appropriés. A mes souvenirs les photos étaient au nombre de trois et visiblement prises à la sauvette. Il s'agit du dossier procuré par Latinus pour éventuelle action complémentaire. Il m'en a laissé photocopie à cette fin.

Dans les notes finales qui font de ce dossier de moeurs un monument fort dérangeant, étaient signifiés les modes par lesquels les deux jeunes gens de sexe masculin "convoqués" ou "invités" à ces ébats, ont été exécutés suite à une compromission. Je ne me souviens pas si la chose se soit produite le même jour ou ultérieurement.

Le premier, s'est suicidé d'un coup de couteau dans ... le dos, le second par une décharge de chevrotine dans ... le menton. Les corps ont été "traités".

Bron » YouTube