1

Topic: Marianne Capelle

Federaal procureur Marianne Capelle krijgt de leiding in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Ze neemt het dossier over van Christian De Valkeneer.

Meer » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Marianne Capelle

M. Capelle en Francine Lyna, twee vrouwen op de belangrijste posities. Wel, dat is nu eens positief.

3

Re: Marianne Capelle

https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2016/01/05/d14f9704-b3da-11e5-9041-5b55cb967513_web_scale_0.1886864_0.1886864__.jpg?maxheight=460&maxwidth=638&scale=both

Marianne Capelle, geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. smile Een frisse wind en eindelijk is een vrouw!

4

Re: Marianne Capelle

Op basis van haar parcours: zeker weten! Benieuwd hoe ze dit lijvig dossier gaat aanpakken ... mag (?) aanpakken ...

5

Re: Marianne Capelle

zeno wrote:

twee vrouwen op de belangrijste posities. Wel, dat is nu eens positief.

zeno wrote:

Een frisse wind en eindelijk is een vrouw!

Mij ontgaat de relevantie van het feit dat het een vrouw is compleet. Bekwaamheid en onafhankelijkheid lijken mij de enige 2 factoren waarop je dergelijke aanstelling kan beoordelen. Of iemand nu wit/zwart, oud/jong, straight/gay, man/vrouw is doet m.i. totaal niet terzake.

6

Re: Marianne Capelle

zenga wrote:

Mij ontgaat de relevantie van het feit dat het een vrouw is compleet. Bekwaamheid en onafhankelijkheid lijken mij de enige 2 factoren waarop je dergelijke aanstelling kan beoordelen. Of iemand nu wit/zwart, oud/jong, straight/gay, man/vrouw is doet m.i. totaal niet terzake.

Tenzij je een hardline feministe bent!

7

Re: Marianne Capelle

zenga, wel omdat ik mij niet van de indruk kan ontdoen dat mannelijke procureurs en onderzoeksrechters (buiten Freddy Troch die serieus werk heeft geleverd) veel slordiger tewerk gaan. Vrouwen zijn veel punctueler en met meer oog voor detail. Vandaar dat ik er een goed gevoel bij heb. Mag dat van u?

Re: Marianne Capelle

LEO wrote:

Tenzij je een hardline feministe bent !

LEO, ik heb met één van je teamleden afgesproken gender neutraal. Dus daar hou ik me aan (niet schieten is een grapje).

9

Re: Marianne Capelle

zeno wrote:

zenga, wel omdat ik mij niet van de indruk kan ontdoen dat mannelijke procureurs en onderzoeksrechters (buiten Freddy Troch die serieus werk heeft geleverd) veel slordiger tewerk gaan. Vrouwen zijn veel punctueler en met meer oog voor detail. Vandaar dat ik er een goed gevoel bij heb. Mag dat van u?

Natuurlijk mag jij je daar beter bij voelen. Dat vrouwen over het algemeen een andere stijl hanteren dan mannen ga ik niet ontkennen. Maar als je de adelbrieven cq. over de goede reputatie van Capelle leest, dan vond ik dat die een beetje ondergesneeuwd werden door dat jij 2x accentueerde blij te zijn dat het een vrouw is.

10

Re: Marianne Capelle

Ah ok, heb je een punt. Was niet de opzet.