151

Re: Kester

Heeft er iemand foto's uit de oude doos van de militaire basis waar de de loods met smeerput nog opstaat?

Re: Kester

» 500px.com

Re: Kester

Deze foto's zijn van lange tijd na de sluiting hoor. Dit terzijde maar, om geen mensen op verkeerde gedachten te brengen.

154

Re: Kester

Deze foto's zijn al een tijd in omloop, maar alvast bedankt vleermuis. Ik bedoel foto's van de oude zendmast met de hangaar met smeerput. Voor wie graag wandelt met of zonder paard zou het eens interessant zijn om ter plaatse te gaan! Waar nu de zendmast staat, zie je de restanten van een smeerrput en ook de twee pilaren van een hek. Zo kon je in 1985 ongezien via het crosparcour de hangar of het oude militaire domein oprijden. Volgens de buurt was er op de oude militaire basis in het weekend nooit volk aanwezig.

Het ironische is dat Hitler zijn lichaam ooit in een smeerrput lag begraven maar doet niet ter zake.

155

Re: Kester

Op berichten van Kenza wat Kester betreft weiger ik voorlopig nog te antwoorden. De mensen mogen van mijn part geloven wat ze willen, 't kan me niet schelen.

kenza wrote:

Het ironische is dat Hitler zijn lichaam ooit in een smeerrput lag begraven maar doet niet ter zake.

Wat Adolf Hitler betreft, dit heeft niets met Kester te maken dus daar wil ik wel op reageren:

Hitler pleegde samen met Eva Braun zelfmoord in de "Führerbunker". Deze "bunker" was een ondergronds bunkercomplex. Zijn lichaam (en dat van Eva Braun) zijn naar buiten gebracht. De ingang/uitgang van de bunker kwam uit in de tuin van de toenmalige Reichskanzlei (de Rijkskanselarij). In deze tuin (ik meende ergens in een geul door een explosie van een bombardement), maar dus in deze tuin, werden de lichamen van Hitler & Eva Braun overgoten met benzine waarna ze in brand werden gestoken. Hitler had dit (de verbranding van zijn lichaam) als opdracht gegeven omdat hij niet wou dat zijn lichaam "ten toon" werd gesteld (zoals dit met het lichaam van Mussolini 2 dagen er voor werd gedaan). Erich Kempka, een auto-chauffeur van Hitler, had de opdracht gekregen om benzine naar de führerbunker te brengen. Deze had 200 liter tot daar kunnen brengen waarmee ze Hitler (en Eva Braun) hebben gecremeerd in de tuin van de toenmalige Kanselarij. Bij Joseph Goebbels wouden ze hetzelfde doen, maar de benzine was op, waardoor zijn lichaam verkoold (en herkenbaar) achter bleef.

Van hetgeen van Hitler over bleef dat onherkenbaar was (bijvoorbeeld enkele verkoolde botten en kaakbeen enz.) hebben ze begraven in een bommen-krater in diezelfde tuin. De Soviets hebben (volgens hun eigen zeggen) de overblijfselen (met uitzondering van enkele) vele jaren later volledig vernietigd. Of dat echt zo is en zo gelopen is, daar heb ik geen idee van.

Zo heb ik het althans gezien in een reportage. Op het internet (en op wikipedia) vind ik hetzelfde terug. Over het feit dat het lichaam van Hitler ooit in een smeerput lag begraven, daar kan ik niets over terug vinden maar ik twijfel niet aan wat Kenza zegt want hij zegt niets zonder hij het zeker weet.

Non semper ea sunt quae videntur

156

Re: Kester

Vandaag nog eens op onderzoek geweest naar Kester. Waar nu de zendmast staat, stond 100% zeker een hangar met smeerput, de smeerput is nog zichtbaar. De hangaar was volgens een buurtbewoner zelf te bereiken via de Ninoofsesteenweg langs het crossparcour. Echt niemand die je ziet.

157

Re: Kester

Wat lag er vandaag in de smeerput?

158

Re: Kester

Net zoals bij cobra en Bossi zullen er waarschijnlijk typetjes opduiken die een stelling proberen in het belachelijke te trekken enkel en alleen omdat ze dicht bij de waarheid komt.

Re: Kester

Wat is dit nu weer voor belachelijke opmerking, we bieden je aan dat het gebouw nog niet gesloten was ten tijde van en dan kom je met zo'n opmerking over Hitler. Betrek in je volharden andere en begint over typetjes, hoef toch niet Dirty Harry weer op te dikken. Jammer Kenza en begin niet over Niet Simpel a.u.b.

160

Re: Kester

Sorry voor de grap maar ik wou aan een paar forumlezers bevestigen dat er voor elk topic dat bij de waarheid typetjes klaar liggen die er dan alles aan doen om de stelling te ontkrachten! Dirty Harry? Of net zoals het ongeval ik verzonnen had?

Ja, sommige sparen geen moeite om het potje keurig gedekt te houden.