Re: Pierre Maréchal

Ben wrote:

"Comme il était très fidèle et courageux, je lui confiais parfois des surveillances un peu plus pointues, comme celles du ministre VDB, par exemple."

Toch wel een zeer opmerkelijke uitspraak van Beijer. Hij liet Vanden Boeynants door Pierre Maréchal schaduwen. Waarom? Om VDB achteraf te kunnen chanteren? Of om te weten waar en met wie VDB zoal uithangt en om die info dan achteraf te gebruiken bij het creëren van valse sporen (zie de teruggevonden Golf in Lennik)?

12

Re: Pierre Maréchal

Is deze man familie van Leopold Maréchal?

13 (edited by Sebastiaan 06-05-2013 15:28)

Re: Pierre Maréchal

Merovinger wrote:

Toch wel een zeer opmerkelijke uitspraak van Beijer. Hij liet Vanden Boeynants door Pierre Maréchal schaduwen. Waarom? Om VDB achteraf te kunnen chanteren? Of om te weten waar en met wie VDB zoal uithangt en om die info dan achteraf te gebruiken bij het creëren van valse sporen (zie de teruggevonden Golf in Lennik)?

Zou Beijer hier niet verwijzen naar surveillance opdrachten die hem werden toevertrouwd door VDB? Dus VDB als klant, niet als target.

14

Re: Pierre Maréchal

Op de website van Autowereld staat een artikel over de 40ste verjaardag van de Volkswagen Golf. Op die pagina wordt Maréchal genoemd als de chauffeur van de Bende van Nijvel. Jammer genoeg vergeet de journalist van Autowereld een bron voor zijn stelling te vernoemen:

In de jaren '80 besloot de Rijkswacht om het wagenpark te versterken met de Golf GTI. De schuld van de Bende van Nijvel, daar de door scherpschutter én rallypiloot Pierre Maréchal bestuurde VW de gendarmen meermaals verloren reed na de zoveelste bloederige overval. Het idee? If you can’t beat them, join them.

Bron » www.autowereld.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

15

Re: Pierre Maréchal

Er moeten verschillende chauffeurs geweest zijn, wegens het cruciale van die functie in de hele opzet. Vergeet ook Alain Vincx niet, en Salesse.

16

Re: Pierre Maréchal

En Murat.

17

Re: Pierre Maréchal

Paracommando dus ... Te verbinden met Bender? En wie is de kerel van WNP die ook komt schieten in CTR?

18

Re: Pierre Maréchal

Die Pierre Maréchal lijkt inderdaad interessant, zeker als je weet dat hij werkzaam geweest is bij ARI, het detectivebureau van Bouhouche & Beijer. Rallypiloot, scherpschutter, ex-paracommando... Is hij die Pierre M. die door Jean-Pierre Adam naar voor wordt geschoven?

Re: Pierre Maréchal

Lees dit eigenaardig bericht over Pierre Maréchal, gepost door Ben op 29 april 2014.

Re: Pierre Maréchal

Wat een bijzonder verhaal is dat over deze man in dat artikel over de VW Golf, hoe is de schrijver van dit artikel dan op die naam gekomen? Ik wil mezelf absoluut geen kenner of dossier-vreter noemen, maar ik kende de naam Pierre Marechal alleen als zijnde een extreem-rechtse ex-rijkswachter of een kennis van Beijer. Ik bedoel, in alle bekende boeken of docu's over de Bende wordt deze man niet of nauwelijks genoemd, in ieder geval niet als eventuele chauffeur, maar de journalist noemt doodleuk deze naam als de bende-chauffeur, hij lijkt helemaal niet te twijfelen. Had hij 'inside-information'?

Dat hij Alain Vinckx of Kaplan of Weykamp zou noemen kan ik me dan nog voorstellen, die worden her en der wel genoemd als bende-piloot, maar nee, hij noemt gewoon 'man en paard', zomaar uit het niets. Dat artikel kun je nu ook gewoon nog lezen, dus alle VW-fans in België hebben het misschien gezien, maar er is niemand die zich daar vragen over stelt? Ik kan me niet voorstellen dat alle wetsdienaars VW-haters zijn, dus er zullen zeker ook lezers zijn geweest die politieman of rijkswachter of justitie-medewerker zijn, maar blijkbaar is er nooit veel actie op ondernomen.