11

Re: Marianne Capelle

zeno wrote:

zenga, wel omdat ik mij niet van de indruk kan ontdoen dat mannelijke procureurs en onderzoeksrechters (buiten Freddy Troch die serieus werk heeft geleverd) veel slordiger tewerk gaan. Vrouwen zijn veel punctueler en met meer oog voor detail. Vandaar dat ik er een goed gevoel bij heb. Mag dat van u?

Wat uw bekrompen mening is zal mij worst wezen, maar seksisme en veralgemeningen die geen bijdrage leveren aan het dossier zouden geen plaats mogen hebben op dit forum.

12

Re: Marianne Capelle

zeno wrote:

zenga, wel omdat ik mij niet van de indruk kan ontdoen dat mannelijke procureurs en onderzoeksrechters (buiten Freddy Troch die serieus werk heeft geleverd) veel slordiger tewerk gaan. Vrouwen zijn veel punctueler en met meer oog voor detail. Vandaar dat ik er een goed gevoel bij heb. Mag dat van u?

Van mij zou dat niet mogen! Je tracht je persoonlijke mening op te dringen aan andere personen en dat vindt ik laakbaar. Het komt me over als 'stemmetjes' ronselen.

Man of vrouw speelt echter geen rol, de werkwijze en het resultaat primeren!

13

Re: Marianne Capelle

Ik hoop dat Marianne Capelle de juiste toon vindt en resultaten boekt in een dossier welk bulkt van de testosteron en machogedrag, maar waarin ook meerdere vooraanstaande lieden zich blijkbaar slechts getooid in roze balletschoentjes in confituur wentelden. Soit.

Wat ik me afvraag: een overdracht van het dossier: Dit is niet nieuw, is reeds gebeurd. Naderhand diende er steeds gespeculeerd over het waarom, het hoe, door wie ... enz. Nu is het anders: we zitten er nu met onze neus op te kijken. Is er iemand dit deze ommezwaai kan kaderen?

Oostvl - Belgi

14

Re: Marianne Capelle

frank wrote:

Wat ik me afvraag: een overdracht van het dossier: Dit is niet nieuw, is reeds gebeurd. Naderhand diende er steeds gespeculeerd over het waarom, het hoe, door wie ... enz. Nu is het anders: we zitten er nu met onze neus op te kijken. Is er iemand dit deze ommezwaai kan kaderen?

Ik vermoed dat nadat Bonkoffsky in het verhaal opdook De Valkeneer & Co nog te weinig grinta over hadden om er opnieuw volle bak tegenaan te gaan. Na de vele tips die binnenkwamen hebben ze vrij laconiek gereageerd. Ze gaven de indruk in de nieuw piste niet echt meer te geloven, terwijl de druk in pers, via advocaten en politiek net werd opgevoerd. Zoals gezegd het is maar mijn aanvoelen.

15

Re: Marianne Capelle

Mag Marianne Capelle de begrafenis van het Bende-onderzoek leiden?

Advocaat Joris Van Cauter vindt de federalisering een vreemde beslissing die hij niet goed begrijpt. “Een magistraat die tot op vandaag niet in de zaak zat, moet zich nu gans dat dossier eigen maken. Ofwel zullen er bij het federaal parket enkele mensen met de zaak bezig zijn, ofwel is dat de begrafenis van Marianne Capelle voor een paar jaar. Het komt erop neer dat je een magistraat uitschakelt met een hopeloos dossier.”

Van Cauter wijst erop dat het federaal parket ook nog eens de handen vol heeft met terreurzaken. Toch kan hij er begrip voor opbrengen dat er een nieuwe invalshoek voor het onderzoek moet komen. “We kunnen niet zeggen dat er de afgelopen jaren mooie successen geweest zijn. Maar het blijft een ‘catch 22’.

Bron » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Marianne Capelle

Weetje (stond nog niet vermeld hier):

"Federaal procureur Marianne Capelle is niet helemaal overtuigd van de dood van Madani Bouhouche en reisde begin 2019 met onderzoeksrechter Martine Michel naar Fougax-et-Barrineuf, waar de man in november 2005 zou zijn omgekomen bij het omhakken van een boom."

Bron: De Morgen | 27 juni 2020

En allicht ook om nog enkele getuigen van toen op te zoeken (zoals mr Rigier bv.) en allicht ook om nog een ander na te checken in oa Belesta, Trèbes, ... Zou ze er zoveel jaren na de vermeende dood van Bouhouche nog iets kunnen vinden? Je weet maar nooit...

17

Re: Marianne Capelle

Zou de witte camionette met spaanse nummerplaat er toen ook gestaan hebben? Stel je voor Bouhouche die bij zijn oude copain op bezoek was met Scaramouche aan de bel! Bouhouche onherkenbaar en met een spaanse nationaliteit. Of nog beter, met Capelle in het dorp