681

Hulzen zijn er niet gevonden. Het is een dubbelschot wapen. Je kan een cartouche afschieten of twee tegelijk (dubbele trekker). Na twee schoten moet het herladen worden en de cartouches worden niet uitgeworpen, die moet de schutter zelf verwijderen.

Het zijn niet de slechtste vruchten waaraan de wespen knagen.

Duidelijk, bedankt voor de info Tru Dat.

683

the end wrote:

Ze hebben de Faul in Aalst gebruikt en tevens nog eens in de zakken gestoken. Dit doen ze blijkbaar zeer bewust! Het nummer aanvragen en de vele golf wagens die avond zal ook geen toeval zijn. In hun toch wel doordachte gedragingen is het nummer duidelijk een verwijzing zeker als men bekijkt welke groepen infiltreerden in Chooz ten tijd van de diefstal in Dinant. Het is ook geen toeval dat één van de vele Golfen in de buurt van Kester gezien is.

Aanvullend is er ook nog dit op 9 november » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

684

vleermuisje1971 wrote:

Klopt, dubbelloops, slecht afgezaagd, maar mijn vraag zijn 10mm hulzen gevonden en is daar ballistisch rapport over opgemaakt. Even voor de duidelijkheid; ik twijfel geen moment aan de getuigen.

...10 mm hulzen?

Eendenroer 10mm, of zit ik hiet fout Leo?

686

Je bedoelt vermoedelijk "hagelpatroon nr. 10", het caliber van een hagelpatroon is 18,6 mm.

Correct Leo, excuses.

688

nostra wrote:

Stel dat Bonkoffsky idd betrokken was (en eventueel buiten strijd met zijn voet), kon dit een lugubere grap van hem zijn nu de invallers naar zijn stad kwamen.

Dat zou best wel kunnen goed opgemerkt.

Het zijn niet de slechtste vruchten waaraan de wespen knagen.