Re: Robotfoto Waver

De robotfoto zoals verschenen in de pers op 2 oktober 1982:

http://nsm08.casimages.com/img/2015/08/03//15080311421514738713483541.jpg

En nog een aantal varianten hierop:

https://lh4.googleusercontent.com/-xozPf13JDIs/VEf5TVG7g2I/AAAAAAAAEWE/OHWkVVmocSU/s508/RB%2520onbekend%2520muur%25203.jpg

12

Re: Robotfoto Waver

Oppassen met de juistheid van deze robotfoto:

Op de dag van de feiten en 's anderendaags 's ochtends hielden verschillende politiediensten te Waver zich bijna uitsluitend bezig met de persoonsbeschrijving van de daders. De rijkswacht maakte aan de hand van de afgenomen verhoren de persoonsbeschrijving van het drietal op. De politie maakte op 1 oktober aan de hand van door een enkele getuige verstrekte gegevens een robotfoto.

De GP van Nijvel gaf op 30 september 1982 om 11 uur 's ochtends al een persoonsbeschrijving van een van de aanvallers van de politieagent aan de informatiecentrale van de GP te Brussel door. Het valt te begrijpen dat de politiemensen aldus tijdens de eerste 24 uren in het allernoodzakelijkste hebben voorzien.

Maar spoedig zou blijken dat die persoonsbeschrijvingen onzeker, uiteenlopend en soms tegenstrijdig waren. Zo vonden verscheidene getuigen de robotfoto niet erg gelijkend en anderen vonden zelfs dat geen van de overvallers erop leek.

Ook stemde de door de GP van Nijvel doorgeseinde persoonsbeschrijving wel overeen met degene die aan de politie werd gegeven door een getuige, maar deze laatste was ook de enige die de man welke de politieagent doodschoot, aldus beschreef. Toch zijn de robotfoto en de persoonsbeschrijving van de GP ruim aan bod gekomen tijdens het onderzoek naar de identiteit van de daders.

Bron: Eindverslag Eerste Bendecommissie

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

13

Re: Robotfoto Waver

Zou ook René Gondry kunnen zijn. Blijft altijd onder de radar, maar was bevriend met Bouhouche én al even wapengek.

En lijkt me bovendien niet slecht passen in de theorie van Hilde Geens (koffer) en in die van Danièle Zucker.

Re: Robotfoto Waver

Nog een andere robotfoto van één van de daders van de overval op Dekaise:

http://nsm09.casimages.com/img/2018/02/18//18021803055914738715564412.jpg

Re: Robotfoto Waver

Gelijkt veel op Robert Becker destijds. Wil niet zeggen dat het hem is. Is volgens mij inmiddels overleden.

16

Re: Robotfoto Waver

Afgaande op robotfoto's waren aanwezig in Waver: Bouhouche, Mendez en Amory.

Re: Robotfoto Waver

Valt wat voor te zeggen. Echter man met vissershoedje heeft in de post van Insider een magerder uiterlijk dan een andere robotfoto met betrekking tot de overval in Waver. Gelijkenis met Amory is dan wel aan de orde. Is volgens mij reeds eerder op dit forum door een forumlid kenbaar gemaakt.

Het vissershoedje komt overigens vaker naar voren bij de overvallen die de Bende van Nijvel pleegde. De Reus (Bonkoffsky)  droeg ook zo een hoedje tijdens de aanslagen in Eigenbrakel en Overijse. Overigens was dit aangeschaft in Duitsland. Als ik goed geïnformeerd ben droeg een van de overvallers in Anderlues ook zo een hoofddeksel. Corrigeer mij alstublieft als dit laatste niet het geval is.

18

Re: Robotfoto Waver

Wie heeft de agent in Waver doodgeschoten? Is daar informatie over?

19

Re: Robotfoto Waver

Reneke, een zekere 'Chronos' heeft op de site van Les Tueries een interessante weergave van de feiten weergegeven - klik gewoon op 'Wavre, 30 septembre 1982' en dan vind je zijn grafische weergave van de feiten wel.

20

Re: Robotfoto Waver

Deze weergave van de feiten van Chronos vind je ook hier » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube