321

Re: Getuigenis Murcielago

Bedankt Hipa...'t is wel jammer dat eerstelijnsgetuigen op die manier behandeld geworden zijn.

Re: Getuigenis Murcielago

Van de Steen: “Een jongen uit mijn buurt heeft Haemers die avond [overval van Aalst] bij zijn aankomst op die parking recht in de ogen gekeken. Haemers kwam uit een Saab Turbo gestapt, met die lange jas. Eerst nog zonder pruik. Die gast is dat ooit aan de rijkswacht gaan vertellen. We spreken over 1988. Hij reed met een Renault, hij was 18, het was zijn eerste auto. Kort nadat hij die verklaring ging afleggen, werd die Renault gepikt. Waar werd die teruggevonden? In het kanaal in Vilvoorde, met een lijk in de koffer. De koffer zat vol kogelgaten. De auto was gestolen door Basri Bajrami.”

De luitenant van Haemers.

Van de Steen: “Ja, en mijn vriend zat opeens bij de rijkswacht en werd beticht van moord. Ik kan je zeggen: dat komt intimiderend over. Er zijn hem daarna nog een paar andere rare dingen overkomen. Vijf jaar geleden, nadat ik de speurders hierover had verteld, kwamen ze vanuit Charleroi met een heel dossier. Ze gooiden dat op tafel en zeiden tegen die gast: ‘Voilà, hier zijn uw verklaringen van zoveel jaar geleden.’ Hij begon dat te lezen: ‘Dat zijn helemáál mijn verklaringen niet.’ Vanwaar komen die ‘verklaringen’? Dat konden ze hem niet zeggen.”

Bron: De Morgen | 28 september 2018

323

Re: Getuigenis Murcielago

Wie kent eigenlijk het hele verhaal van Murcielago en of wilt dit openbaar maken?

Re: Getuigenis Murcielago

Nog even geduld.

325

Re: Getuigenis Murcielago

Is er ooit een onderzoek gestart naar het doen en laten van de rijkswacht van Aalst?

Murcielago gaat hen zeggen wie hij gezien heeft: heeft de rijkswacht daar een verklaringen over opgemaakt?
Ah Nee, alle mensen kwamen iets vertellen!!! Als ze dat allemaal moesten "geloven"?

Als ZIJN auto gestolen wordt, teruggevonden in het water met lijk Idriss erin, weer gelinkt aan de bende Haemers gaat er nog geen lichtje branden bij de rijkswacht!
Nee, integendeel, hij wordt verdacht van moord? Om zijn mondje te sluiten?
Ook grootvader Vandenabiel heeft zoiets meegemaakt: nummerplatenaffaire en intimidatie
Als David Haemers herkent in Knokke? Nog niets!!!
Zo zijn er in totaal 8 mensen die Haemers gezien hebben en nog niets???
Verklaringen en getuigenissen werden zelfs niet afgenomen! Waarom??
Als wij, als leken, ons daar vragen over stellen, waarom de rijkswacht zelf niet? Zelfs niet vandaag?

Wat heeft de rijkswacht, in dit geval Aalst, gemeen met de bende Haemers?
Zijn het hun oversten? Een bevel is een bevel??

Willen de nog levende rijkswachters van toen eindelijk spreken?
August Arys? Cornelis René? en de andere ... wat vinden zij daarvan???

326

Re: Getuigenis Murcielago

Het is maar een voorstel. Kunnen we met zijn allen heel dit topic eens herlezen aub. Waarom? Men laat hier heel bewust een (dwaal)spoor achter. Indien jullie dat niet zien zitten , herlees dan tenminste deze post 04-10-2009 04:20 en denk goed na bij ieder zin die er in staat.

Hou daarbij in het achterhoofd dat Vernaillen het voorstel deed om een aantal PV's openbaar te maken .

Het is ten minste opmerkelijk dat de rijkswacht al na 5 dagen  "een gestolen voertuig kon localiseren "   En dat voertuig lag nota bene in de vaart in Vilvoorde. Dat wil tenminste zeggen dat ze er zeer kort op zaten. ( en dan zou ik eigenlijk liever nog iets anders schrijven ) .

Het stond geparkeerd recht voor VDS toen het gestolen werd .

327

Re: Getuigenis Murcielago

ik zie het niet direct ... wie bedoel je overigens met "men" ?

Familieleden van slachtoffers wisten na enkele schoten dat hun dierbaren erbij waren ... dat is vreemd. Ook intrigerend : de "vreemde bewegingen" - op vaste tijdstippen - in de weken voor de overval. En voor Mu. zelf : de problemen beginnen nadat hij alarm geslagen heeft .... wie heeft Mu. dan verwittigd : RW of Politie ?

Re: Getuigenis Murcielago

Uit zijn verklaring: gekoppeld aan onrustwekkende signalen vanuit de leefwereld van bepaalde slachtoffers. Verder ook nog: mensen onder zware druk. Hoe moeten we dit interpreteren?

  • hadden ze de weken voordien toevallig getuige geweest van de voorbereidingen voor de overval?

  • werden ze ook slachtoffer vd nummerplatenfraude

  • zaten ze in het wereldje van wapenverzamelaars, en bij uitbreiding practical shooting en/of jagers

  • auto-moto handelaars en/of rallye

  • zelfstandigen / rijken met bankrekening in Luxemburg, Zwitserland of andere fiscale paradijzen

  • smokkel van diamant of drugstrafiek

  • schulden door gokken of drugsverslavingen

  • iets met het nachtleven in Aalst, Denderleeuw en Hekelgem

  • prostitutie, partnerruil, homodancings, ...

Ook hou ik ook nog steeds in het achterhoofd: het lijk van de zoon van een café-uitbater dat in de jaren 70 in koffer van auto werd teruggevonden.

Hiertoe is toch maar een minderheid van de bevolking toe in staat. Waarom zou het dan niet één van uitvoerders of breinen achter de Bende van Nijvel kunnen zijn. In principe is dit maar enkele jaren eerder. Ik wil nu stilaan wel gaan weten, over welke druk men het heeft. Welke druk voor de aanslag, en wat erna?

Re: Getuigenis Murcielago

Of bedoelde men met leefwereld, professioneel leven: vb werken voor staatsveiligheid, leger, bank copine, vdb, podevijn...

330

Re: Getuigenis Murcielago

"Ik wens nog even vaag te blijven voor mijn veiligheid, maar ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat er bepaalde familieleden van slachtoffers, vanaf het eerste geloste schot, wisten dat hun dierbaren gedood werden.

Niet uit voorkennis maar op basis van berichtgevingen uit de pers over eerder gepleegde overvallen, gekoppeld aan onrustwekkende signalen vanuit de leefwereld van bepaalde slachtoffers. Ik ben een getuige maar ik werd nooit verhoord, althans nooit rechtstreeks. "
Murcielago


VANAF HET EERSTE SCHOT WISTEN DAT HUN DIERBAREN GEDOOD WERDEN.

Over wie kan deze zin gaan ?

Alleen fam. die daadwerkelijk het eerste schot kon horen.

Gekoppeld aan ONRUSTWEKKENDE SIGNALEN vanuit DE LEEFWERELD van bepaalde slachtoffers

Mijn these. Zolang wij deze leefwereld niet kennen, die onrustwekkende signalen niet kennen, kunnen wij de zaak Aalst NIET oplossen.

MAAR misschien willen  die bepaalde  nabestaanden NIET dat wij die details kennen , zeer zeer begrijpelijk.
En stel dat ze niet volledig weten waarover het gaat, zijn zij dan klaar voor de waarheid, willen ze de waarheid kennen en kunnen ze die aan ?

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik zelf de waarheid niet zou willen kennen.


Los van  bovenstaande   sluit ik mij volledig aan bij club_le happy few.