51

Re: Nr. 23: Oude

Ja, ik heb de neiging om Bely en David te geloven he, dat is natuurlijk een vooronderstelling, een mens moet zich ergens op baseren. Mogelijk dat leden van De Staerke-clan in verschillende formaties deelnamen aan overvallen, diefstallen enz. waarmee ik niet zeg dat Popolino of Salesse er iets mee te maken hadden. Elnikoff, een onduidelijke foto en zoals Merovinger zegt: "waarover veel te weinig geweten is", maar een agressief profiel en WNP'er. Kan iemand zeggen hoeveel doden "de oude" op zijn geweten heeft? Dat is een feit dat ik graag aan zijn robotfoto gekoppeld zie, kwestie van overzicht.

52

Re: Nr. 23: Oude

Zou het geen goeie oefening zijn om aan elke robotfoto - op basis van een treffende gelijkenis - alle namen van potentiële verdachten (maar ook van andere figuren, die misschien tot nu toe over het hoofd werden gezien) te koppelen? Vervolgens zou kunnen worden nagegaan of de m.o. en de vaststaande elementen uit het dossier bepaalde combinaties van verdachten helpen vooruitschuiven of, anderszins, helpen elimineren. Als iemand zich geroepen voelt...

Ben: Misschien kan hiervoor een nieuw item worden geopend, zodat ieder lid zijn inbreng kan doen.

53

Re: Nr. 23: Oude

Als ik even wat zelfkritiek mag geven. De info van Ben:

Waar: Autosnelweg E411 (richting Namen) - uitrit Jesus-Eik tot aan de inrit van het grootwarenhuis Delhaize te Overijse.
Voertuig: Golf van groene kleur, nieuwe model in 1985.
Bijkomend: Zat op de achterbank van het voertuig." Die man zat dus vanachter, hoewel hij een andere keer (Aalst?) de chauffeur heet te zijn (bij vermelding van de foto in 2003, ook op deze website).

23 betreft een vrijgegeven foto van 2003 en dus niet van 1997 (Bely bevestigde niet dat Léon De Staerke te identificeren valt met één van de andere robotfoto's van 1997; 23 stond er immers niet bij, 7 en 20 wel maar die lijken veel minder sterk op Léon).

Nu, dé zelfkritiek: misschien is robotfoto 23 specifiek opgesteld om Léon De Staerke te zijn net als het liedje "Te voet..." moedwillig naar Philippe De Staerke verwijst. De vraag is of de getuige die destijds achter die "Bendewagen" reed wel zo zuiver is. Voorts zag ik ook nu pas dat Boemerang al veel eerder bij 7 zag/vond dat het om Léon ging. In de these dat Léon daadwerkelijk Bendelid is, is dat zeer sterk van hem.

Re: Nr. 23: Oude

Django68 wrote:

Bedoel je misschien Christian Elnikoff?

Ja.

Django68 wrote:

Zou die dan dezelfde 'oude' zijn waarover Gilbert Dupont het had in de reeks '30ans après' die anno november 2015 op sterven lag in een Brussels ziekenhuis?

Neen, want Elnikoff vertoeft al vele jaren in het vagevuur.

55

Re: Nr. 23: Oude

Marinko Radujkov, nu circa 70 jaar oud, was in 2013 nog in leven. Locatie: Novog Sada, Servië.

56

Re: Nr. 23: Oude

Reka Vaid?

57

Re: Nr. 23: Oude

Trojan wrote:

Reka Vaid?

http://ftk-ks.weebly.com/uploads/5/6/8/5/5685734/6403980.jpg?153

Als je naar deze foto kijkt (Google vooraan in de hits) lijkt één en ander te matchen:

  • breedte gezicht onderaan

  • brede kaaklijn

  • brede hals

  • vierkantig gelaat

  • haarlijn zij het wat dunner op vroegere foto

  • neusbreedte

  • wijdte tussen de implant van de ogen aan binnenzijde

Van wanneer zou die foto op Google dateren?

58

Re: Nr. 23: Oude

Hij zag er 30 jaar geleden jonger uit dan op de foto. Botox? Minder stress? Sommige mensen worden vroeg oud en verrimpeld (al ca. 40) en blijven dan heel lang "stabiel", anderen krijgen pas later hun "klop". Het zou kunnen maar toch zou ik die oudere echt oud inschatten en ziet Reka er gezonder uit.

59

Re: Nr. 23: Oude

Van alle namen in dit dossier is het ongetwijfeld Léon De Staerke die het dichtst aanleunt met der Alte. Op de grote foto op blz. 2 van zijn topic matchen all onderdelen van zijn gelaat met deze robotfoto.

Maar ook Reka, maar die ken ik niet.

60

Re: Nr. 23: Oude

= Henri De Staerke?