Re: Laurent Podevijn

the end wrote:

Mendez was een duiker, hij zal de grotten in de buurt van Kester ook wel gekend hebben.

Zijn er nu ook al grotten in Kester?

Re: Laurent Podevijn

Sjonge jonge toch! Er zijn inderdaad geen grotten in Kester noch in die regio. Waar blijven ze dit toch allemaal halen eigenlijk tegen beter weten in? Of hoe fantasie oeverloos kan zijn.

Re: Laurent Podevijn

Wel ja, de grotten van Lessines zijn in de buurt. Hoeveel minuten is het rijden vanuit de omgeving van Gooik naar daar voor een goede chauffeur? Er zijn nu immers twee duikers vermoord die meer wisten over de bende. En erbij, er is duidelijk sprake van een Mercedes samen met een Golf ivm Aalst, zowel voor tijdens als op het einde (vlucht) is de Mercedes samen met de Golf gespot. Waar is de Mercedes naar toe gereden? Jullie zullen wel glasheldere antwoorden hebben waarom twee duikers vermoord zijn en wat die Mercedes met Aalst te maken heeft, en waarom er de groene Golf gevonden twee dagen na Aalst die niet de overval wagen van Aalst is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

74

Re: Laurent Podevijn

Merovinger wrote:

Zijn er nu ook al grotten in Kester?

Natuurlijk. Het is zelfs de hoofdstad van ons land (Brussel ligt dichter bij Kester dan de groeves).

the end wrote:

Wel ja, de grotten van Lessines zijn in de buurt.

Antwoord op uw vraag: In vogelvlucht zo'n 20 kilometer. Als je deze afstand gebruikt als straal van een cirkel om alles wat 20km rond die groeves ligt te bekijken, dan kom je aan een oppervlakte van 1250 km². Dat is een oppervlakte die ongeveer even groot is als gans de provincie Waals-Brabant + het volledige Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

In dat opzicht kan je dus ook spreken over "Delhaize van Brussel" of "Delhaize van Gent" in plaats van Delhaize van Aalst. Brussel & Gent liggen namelijk op 20-25km vogelvlucht van Aalst. Wat is dus "in de buurt", 't is maar hoe je 't bekijkt dus. In rij-afstand geeft Google-Maps +- 30km aan (+- half uurke) vanaf de lichten van Leerbeek. Op een half uurke sta je van Delhaize in Aalst tot aan de grens van West-Vlaanderen langs de E40. "Zijn in de buurt" is een vage definitie, wat voor de ene in de buurt is, is voor de andere ver af.

Wat die grotten/groeves betreft: daar spreek ik me niet over uit, ik ben nog nooit aan die groeves van Lessines geweest zelfs. Ik ben er wel eens bijna-in-de-buurt geweest toen ik deze zomer naar 't strand van Oostende ben geweest.

Non semper ea sunt quae videntur

75

Re: Laurent Podevijn

Geen idee of er een verband is met Podevijn:

Toen de brandweer van Aalst op 2 december 1994 een zolderbrand moest blussen in een pand gelegen in de Sint-Jobstraat, rechtover de motorhandel van Laurent Podevijn, waar Mendez nog gewerkt had, konden ze hun ogen niet geloven. Op de zolder lag immers een echt wapenarsenaal. Niet minder dan twaalf wapens waaronder revolvers, karabijnen, kruit en zo'n duizend patronen werden in beslag genomen. Voor dit alles had de eigenaar geen vergunning net zo min als voor twee verweerwapens en een Mauser, dat als oorlogswapen bestempeld werd.

Op de zolder had de man een geïmproviseerde schietstand ingericht waar hij regelmatig oefende. Hij had echter nagelaten de ruimte tijdig te ontstoken zodat bij het vuren het kruit dat tegen de muren plakte, ontbrandde. Het bleef onduidelijk of er nog andere personen hier kwamen oefenen en wat de uiteindelijke bedoeling van dit alles was.

Bron: Littekens - Het spoor Aalst | Henri Van Nieuwenborgh

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Laurent Podevijn

https://i.imgur.com/tRoRjnH.jpg

Re: Laurent Podevijn

Wie 'Niet Schieten' (meermaals) heeft gezien komt tot de conclusie dat Albert Van Den Abiel en David deze Podevijn als centrale figuur zien achter de Bende van Nijvel, tenminste voor wat Aalst betreft.

Re: Laurent Podevijn

Laurent Podevijn: Een handelaar in motorfietsen die er niet voor terug deinst om zijn klanten in het zak te zetten. Wanneer de gemoederen heet worden, belt hij zijn vrienden van de rijkswacht die hem steunen (wagenpark).

Mendez: Ex-werknemer bij Podevijn die bevriend blijven via de schietclub, en die weet dat Laurent geen schrik heeft van louche zaakjes. Verder nog, Mendez mag zijn garage gebruiken om aan gestolen wapens te prutsen, en hij strijkt een percentje van de verkoop op.

In mijn mening zoeken mensen in Aalst een figuur uit hun omgeving die zij kunnen linken aan de bende, en komen zo bij Laurent Podevijn uit.

Is er intussen één vaststaand bewijs die wij aan de overval in Aalst of bende activiteiten kunnen linken?

Re: Laurent Podevijn

Naar mijn mening is er zoveel evidentie dat het verwonderlijk is dat dit spoor, zelfs op het forum, is ondergesneeuwd.

Er is sprake van overlijden in 2009, maar volgens wat ik terug vind is Podevyn in 2007 overleden. Is er iemand die iets meer zou kunnen vertellen over zijn overlijden?

Re: Laurent Podevijn

Men mag hier gerust ook bij zeggen dat Laurent ooit beschuldigd is geweest door zijn kleindochter als zijnde een lid te zijn van de Bende van Nijvel.

Renne wrote:

Een weetje: Podevijn had een reeks wapens, was er gekend voor. Na de registraties had hij geen wapens meer en zogezegd zijn al die wapens gestolen zei hij. Toen leefde hij nog. Toen men hem vroeg of ze hier (in Aalst) niet zijn gebruikt, werd hij lijkbleek en vroeg zijn vriendin om een dokter te bellen. Paar maanden nadien overleed hij. Had hij het gevoel dat men hem op het spoor was? Van stress kan men zich opjagen en dat is niet goed voor het hart hé. Hij was getrouwd met een veel jongere vrouw die afkomstig was van een vreemd land, Filipijnse of zoiets. Mevr. Nelia Merza.

Renne, jij hebt dit ooit gepost in het topic van Murcielago. Je beweringen zijn correct enkel ik dacht dat deze vrouw eerder een Sinti ofzo was... Ik kan hier ook bijzonder fout in zijn.

For the record: Laurent stierf met zekerheid in 2007 en zijn dood was natuurlijk.