171

Trojan wrote:

Volgens sommigen is de moordenaar van Juan Mendez: Serge Desmoor, iemand met DEA-connecties.

Definieer "sommigen"? Ben wel benieuwd waar deze stelling vandaan komt. Niet dat het niet kan, hé.

Affaire Mendez - Goffinon - 1988 » www.scribd.com/document

173

De vader van Mendez heeft ook nog voor FN gewerkt, een niet oninteressant element en verklaart voor een stuk hoe Juan Mendez bij FN terecht gekomen is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

174

Mendez werd ook aanzien als een verdachte bij Dekaise. En in 1985 komt Mendez terug op de voorgrond door zijn opmerkelijke contacten met de gekende schietclub en garage in Aalst. Mendez, één van de weinige personen die uitgesproken naar voren komt in de beide periodes.

175

Ik kan niet geloven dat Mendez in paniek was enkel omdat zijn wapens misschien zouden gebruikt zijn. Als men bv. je auto steelt, en daarna wordt daarmee een overval gepleegd ben je toch niet in paniek, dan gaat de politie jou toch niet linken aan die overval?

Ik zie maar een mogelijkheid voor zijn gedrag, en dat is dat er een ‘heet’ wapen in zijn collectie stak, waardoor hij aan andere feiten gelinkt kon worden als dit wapen (of gebruikte munitie) nogmaals gebruikt werd en al dan niet in handen viel van de politie. Ik kan me voorstellen dat een wapenliefhebber als Mendez het niet over zijn hart kon krijgen om zijn wapen te laten verdwijnen als het aangebrand was. Bv. nadat hij ermee op rijkswachters heeft geschoten in Hoeilaart na de overval op Dekaise.