131

Nog 2 belangrijke Nederlanders die direct naar de hoge klasse wijst is Armfelt zeker voor smokkel met de IRA. En een andere die misschien nog belangrijker is omdat deze rechtstreeks naar VDB wijst is dirk Ykelenstam waar men via Denis Marin weer in het kleine clubje van namen komt die steeds weer opduiken in het dossier.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

132

"Ik was zijn rechterhand en organiseerde de drugshandel in Brussel. Bruno voerde la came, de cocaïne en heroïne, in en exporteerde een groot deel naar Nederland en Frankrijk. Belangrijke contacten in Amsterdam waren de Surinamer Henk Rommy, bijgenaamd 'de Zwarte Cobra' en een Chinees die luisterde naar de naam Sam. Oh ja, er was ook nog Piet Clement. Ik heb nog zaken met hem gedaan. Eens had ik een monster cocaïne bij me en hij heeft toen de coke gebrand en concludeerde dat het rotzooi was, alleen topkwaliteit interesseerde hem. Piet Clement vertelde me dat hij tonnen hasj via de haven van Antwerpen invoerde in ingewanden bestemd voor het slachthuis van Vilvoorde."

Dit gaat staat waarschijnlijk in relatie met volgend:
Henk Orlando Rommy

In 1984 startten de Duitse en Belgische politie Operatie Bercail naar de bende van Rommy. In september 1984 wordt dan bij een supermarkt in Machelen (Bij Brussel) ruim 1300 kg hasj in beslag genomen en worden 3 man van Rommy aangehouden. Rommy blijft buiten schot. Vrijwel tergelijkertijd werd Rommy’s compaan Marcel de Blick gepakt wegens de levering van een partij wapens en explosieven aan de toenmalige Corsicaanse afscheidingsbeweging FNLC

In de zin dat Machelen in de buurt van Vilvoorde is, De naam van Piet Clement is in deze interessant vooral omdat hij sterft in de periode dat Montel vermoord wordt. En drugs in vlees tja wie weet er daar meer van?

133

Een klein overzicht van de drugs in vlees saga. Dat volgens de gestelde lichamen in Belgie onlangs nog in Terzake met 'oh' werd afgewimpeld.
Namelijk hash in ingewanden van slachtafval, heroïne in diepvrieskippen, en cocaïne in diepgevroren kadavers. Erbij de opmerking dat de drugs uit drie verschillende werelddelen komen! "Oh"

134

Aanvullend op bovenstaande en de link met Piet Clement, hij heeft voordien in Spanje gewoond en is enkel tevreden met de beste kwaliteit van coke. De cocaïnehandel in kadavers kwam via Spanje naar Belgie en Nederland, hij zit in de ideale positie om daar deel van te zijn. Als hij dan ook nog eens via de haven van Antwerpen hasj invoerde en als dit via de dokken van Hage Moroun gebeurde dan komt er veel samen. Ook wetende dat dit verbonden is met andere misdaad syndicaten, zoals de maffia in New York waarvan de peetvader per toeval ook een vleeshandelaar was, en waar de grote hoeveelheden ook via het vlees werd gesmokkeld.   

Ben wrote:

Hebt u nog documenten, pv’s of misschien foto’s die me meer kunnen vertellen over mijn landgenoten?

"Veel heb ik niet meer. Rechter Falcone heeft bijna alles in beslag genomen. Maar misschien..."

Ze betreedt de villa en komt na enige tijd terug met een brief en twee zwart-witfoto’s.

"Kijk. Uw landgenoten Barbé en Gillet heb ik enkele keren ontmoet hier in de villa. Dit is een brief van hun vriend Paul Charlier die het drugsgeld dat Gillet in New York ging ophalen wisselde voor lires in een Zwitserse bank. Het staat hier vermeld: Bank Cholet-Roquin. Barbé en Gillet bezaten in Lugano een firma Dogger Shipping and Trading en op het eiland Jersey Tritex Investment Ltd. Nepfirma’s om zwart geld wit te wassen. Wie ik nog gezien heb zijn uw landgenoten Deckers en Declercq. Hun namen worden in de brief een paar keer vermeld. Ze zijn eens door mijn schoonbroer gefotografeerd, in Milaan. De Mafara’s ontwikkelden daar na de mattanza (de maffiaoorlog) met die lui uit Corleone een nieuwe activiteit: juwelen. Met gestolen goud en diamant werden in Milaan juwelen gemaakt."

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

135

"Oh" Ik ben nog iets vergeten. waarom zou VDB een kantoor hebben in Cyrpus, is het daar dat de hasj in de ingewanden geraak en zo in Antwerpen terecht komt? En de gronden van VDB in Zuid Amerika en goede investering of is het iets meer dan dat? Plus die lakse houding waar de Nederlanders het over hebben in Belgie door de overheid, Dat zal toch niets te maken hebben met het feit dat VDB een minister is? 

Tja VDB de rijkswacht en drugs.

the end wrote:

"Oh" Ik ben nog iets vergeten. waarom zou VDB een kantoor hebben in Cyrpus, is het daar dat de hasj in de ingewanden geraak en zo in Antwerpen terecht komt? En de gronden van VDB in Zuid Amerika en goede investering of is het iets meer dan dat? Plus die lakse houding waar de Nederlanders het over hebben in Belgie door de overheid, Dat zal toch niets te maken hebben met het feit dat VDB een minister is? 

Tja VDB de rijkswacht en drugs.

Cyprus zal wel voor de belastingen geweest zijn.

137

Inwoner van Aalst wrote:

Cyprus zal wel voor de belastingen geweest zijn.

Ik denk het niet. VDB had Cyprus niet nodig om belastingen te ontduiken. Hij zat er samen in Cyprus met een bevriend en niet onbesproken wapenhandelaar. Tevens is het ook in Cyprus dat die tak die betrokken was is de internationale vlees drugs en wapenhandel hun handel overladen. Wapens drugs vlees in Cyprus, VDB met een kantoor als minister van Landsverdediging ra ra ra, is het voor de belastingen?

138

HIPA wrote:

En de theorie van gewoon banditisme , komaan zeg ... Er zijn genoeg dossiers in Brussel waar de waarheid instaat , juist nog een Marianne capelle die ze durft opendoen en we zijn er

HIPA, indien u met mevrouw Capelle een persoonlijk onderhoud wenst te bekomen, kan u mij hiervoor altijd contacteren en ben ik persoonlijk bereid om u daarbij te vergezellen.

139

Bossi wrote:
HIPA wrote:

En de theorie van gewoon banditisme , komaan zeg ... Er zijn genoeg dossiers in Brussel waar de waarheid instaat , juist nog een Marianne capelle die ze durft opendoen en we zijn er

HIPA, indien u met mevrouw Capelle een persoonlijk onderhoud wenst te bekomen, kan u mij hiervoor altijd contacteren en ben ik persoonlijk bereid om u daarbij te vergezellen.

Ik wil ook wel een persoonlijk onderhoud met mevr. Capelle.  Kun jij dat voor mij regelen Bossi  ?

ps : ik ga het liefst alleen lol

140

zeno wrote:
Bossi wrote:

Ik wil ook wel een persoonlijk onderhoud met mevr. Capelle.  Kun jij dat voor mij regelen Bossi  ?

ps : ik ga het liefst alleen lol

Begrijpelijk.